Pictografiem l’institut: adaptació dels espais amb elements d’accessibilitat cognitiva: aquest projecte sorgeix com una proposta per part de l’alumnat i de l’equip docent del SIEI, com a representants de l’Institut Gabriel Ferrater i Soler en la participació del 38è Concurs de la ONCE: El camí que ens fa iguals, per tal de visibilitzar la inclusió del centre i donar resposta a la necessitat de fer accessibles tots els espais, perquè tota la comunitat educativa pugui accedir a la informació i processar-la per a la seva adaptació a l’institut.

“L‘accessibilitat cognitiva implica que les persones entenen el significat dels entorns i objectes mateixos, la qual cosa equival a dir que coneixen i comprenen en què consisteix i què caracteritza cada entorn o objecte amb els quals la persona ha d’interactuar. Generant entorns i serveis comprensibles per a tothom, es generen espais inclusius i s’afavoreix el desenvolupament de ciutadans actius, la qual cosa constitueix un objectiu compartit pels qui desitgen una inclusió educativa de tot l’alumnat, que assumeix i respecta la seva diversitat funcional”.(AA.VV2014)