Cinquanta anys de l’arxiu del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya

El passat dimarts, 14 de gener, els alumnes de l’assignatura de Dibuix Tècnic de 2n de batxillerat van anar a Barcelona a veure l’exposició “50 anys de l’arxiu històric” a la seu del Col.legi d’arquitectes de Catalunya (COAC). Es tracta d’una exposició de gran format que reuneix l’obra d’un centenar d’arquitectes, una oportunitat única per veure juntes les peces més emblemàtiques dels fons que conserva l’Arxiu del Col·legi. A través dels dibuixos s’explica la història de l’arquitectura del nostre país i al mateix temps ens permet valorar el dibuix com a instrument per comunicar-se, comprendre i conèixer, en aquest cas, el món de l’arquitectura.

Conferència ‘Educar en la felicitat’ amb Daniel Gabarró

L’Associació de Mares i Pares de l’Institut Gabriel Ferrater de Reus organitza aquest dijous, 16 de gener, a les 7 de la tarda, una conferència pràctica amb Daniel Gabarró, a la sala polivalent de l’institut, a Reus.

Aquest conegut mestre i psicopedagog, expert en PNL i creixement personal, ens oferirà eines i recursos concrets i útils per educar els nostres fills i filles perquè siguin feliços i resilients davant les dificultats de la vida, tot generant conscientment vincles familiars positius. L’activitat està destinada tant a pares i mares, com a mestres i educadors.

L’entrada és lliure i gratuïta.

Es tracta d’una sessió pràctica que vol trencar molts tòpics que ens impedeixen saber posar límits amorosos als infants que serveixin per potenciar les seves capacitats i fer-los créixer amb fortalesa i felicitat. Reflexionarem sobre el significat de la paternitat i la maternitat, sobre l’amor i què vol dir estimar i com podem aprendre a estimar bé els nostres fills i filles.

Aquesta activitat forma part d’un projecte engegat per l’AMPA, amb el suport de la direcció del centre, per oferir eines i valors als nostres fills i filles, a través d’activitats extracurriculars destinades a complementar la formació de l’alumnat durant l’etapa de l’ESO i BAT al nostre institut, tractant temes com les emocions, la creativitat i la relació amb els altres. Aquest projecte se suma a l’àmplia cartera d’activitats extraescolars que oferim a l’institut.

Exposició 20 + 10 anys de Teatre i Educació a l’Institut Gabriel Ferrater

De ben segur que, com a actor, actriu, músic, coreògraf o col·laborador en alguna de les activitats d’ Arts Escèniques, t’agradarà participar en els esdeveniments que tindran lloc amb motiu del 30è aniversari.  Per això, juntament amb el director del centre, et convidem a assistir-hi.

Programa d’actes:

• Del 10 al 31 de gener: Exposició 20+10 anys de Teatre i Educació al Gabriel Ferrater a la Sala Fortuny del Centre de Lectura de Reus.
  • Inauguració: divendres, 10 de gener a les 8 del vespre
    • Lectura dramatitzada d’un text de Sanchís Sinisterra a càrrec de Clàudia Macho.
    • Cançoneta Incerta (E.Toldrà)
    • Dansa: Marc Honrubia
    • Veu i piano: Laura Rodríguez i Montse Blai
  • Dimarts 26 de febrer: xerrada-col·loqui a càrrec del prestigiós director teatral Didier Ruíz a l’institut Gabriel Ferrater.
  • Dimecres 15 d’abril: representació del musical Hairspray, al Bravium Teatre, a càrrec del alumnes de 2n de Batxillerat de les Arts Escèniques de l’Institut Gabriel Ferrater.

Premi del Col·legi de Geòlegs

El treball de recerca de Carles López Rofes, Itinerari geològic de la muntanya d’Escornalbou i dels voltants, ha estat guardonat amb el primer premi de la 13a edició del Premi de Treballs de Recerca de Geologia i Ciències de la Terra, que anualment convoca el Col·legi de Geòlegs de Catalunya. El lliurament s’ha fet en el transcurs del tradicional sopar de Nadal del Col·legi. L’estudi ha estat tutoritzat pel professor Albert Pujol.

El treball d’en Carles, que actualment estudia Enginyeria Forestal a la Universitat de Lleida, permet conèixer els minerals, les roques, les antigues mines, la història geològica i la feina dels picapedrers que envolten l’emblemàtica muntanya on trobem el castell-monestir d’Escornalbou. I tot amb una pretensió didàctica per poder seguir els itineraris sense coneixements previs de geologia. (A la mateixa web del Col·legi de Geòlegs es pot consultar el treball sencer)

L’Institut té una llarga tradició en premis del Col·legi de Geòlegs ja que és la sisena vegada que es guanyen: Miquel Àngel Xifré (2007), Clara Ferran (2009), Damià Benet (2011), Anna Olivé (2012) i Sabí Peris (2013) en són els anteriors.

La taula periòdica dels alumnes de 2n d’ESO

Els alumnes de 2n d’ESO han celebrat l’any internacional de La Taula Periòdica amb una acció col·lectiva. Cada alumne ha elaborat un cartell amb el seu element químic, on hi queda reflectida la informació científica i un dibuix representatiu de l’ús de l’element. També han… Llegeix més»

Arbre de Nadal 2019

Els alumnes d’ESO i Batxillerat han participat en el procés d’elaboració de l’arbre de nadal que aquests dies podeu trobar al vestíbul de l’institut. Han participat diferents departaments, amb la construcció i muntatge de les peces, la decoració, els textos penjats en diferents llengües… Bon… Llegeix més»