Els alumnes de Batxillerat d’Arts Escèniques del nostre institut representen En Contra… d’ Esteve Soler

Preinscripció escolar 2019-2020.  Informació general (Web Dpt. Educació)

ESO: Informació preinscripció

Batxillerat. Jornada de portes obertes  : 4 de maig a les 11:00h

• Batxibac (Modalitat mixta de Batxillerat i Baccalauréat). Té calendari propi:
    • 26-abril: publicació de les places reservades per a alumnes de fora del centre.
    • 02 / 06 maig: presentació de sol·licituds
    • 13 maig: publicació de la llista d’admesos

Informació PAU i Preinscripció Universitat 2019

Portal d’accés a la Universitat

Programa Diploma del Batxillerat Internacional / Proves de selecció 2019

Concurs de Catalunya de Teatre en Francès

Fa vint-i-dos anys que l’Associació de Professors de Francès de Catalunya organitza el Concurs de Teatre en Francès de Catalunya, i el passat 2 d’abril alumnes de 1er de Batxibac del nostre centre hi van participar i van presentar La reine Alceste revient. Va ser tot un èxit! El fet de preparar aquesta obra ha permès els alumnes millorar el seu domini de la llengua francesa, l’expressió corporal i també els ha permès cohesionar més el grup.

Fase final del I Premio Cum Laude, de la Univ. Francisco de Vitoria

Clàudia Romeo, alumna de segon de Batxillerat Internacional, ha participat aquest divendres dia 5 d’abril, a la Fase Final, del I Premio Cum Laude, organitzat per la Universidad Francisco de Vitoria, de Madrid, en la Categoria Arts i Humanitats, amb una monografia sobre “Los paisajes simbólicos modernistas en la obra de Antonio Machado y Ramón del Valle-Inclán”. La Clàudia va quedar finalment una de les deu finalistes de la seva categoria.

Segona fase de Fem Matemàtiques

El passat 4 d’abril es va celebrar a Cambrils, en la 25a edició, la 2a fase del concurs Fem Matemàtiques. L’equip de 1r d’ESO ha quedat 1r classificat en la prova pràctica i l’equip de 2n d’ESO 3r classificat en la prova ràpida. Ha estat una diada matemàtico-festiva que ha combinat diverses proves amb màgia i construcció de cúpules de Leonardo.
Aquest concurs, organitzat per la Feemcat, té una primera fase en la que han participat uns 12000 alumnes a tot Catalunya i uns 2000 a les nostres comarques. Prop de 120 alumnes de 6è 1r i 2n d’ESO van aconseguir classificar-se per aquesta 2a fase. Queda saber qui seran els guanyadors de la prova individual que aconseguiran una plaça a la final catalana que se celebrarà el 4 de maig a Tarragona, organitzada per l’APMCM.

Intercanvi de Francès amb alumnes de Montpellier

Els intercanvis d’alumnes són experiències inoblidables de descoberta d’una nova cultura i d’enriquiment personal. Milloren la fluïdesa, el vocabulari i augmenten la motivació per una llengua estrangera. El nostre institut afavoreix aquest tipus d’experiències i ja fa molts anys que alumnes de Batxillerat participen en un intercanvi amb alumnes del sud de França.

Els nostres alumnes de francès de Btaxillerat van anar a Montpellier al febrer, i ara han vingut els alumnes francesos. S’han allotjat amb famílies d’acollida del centre, han assistit al nostre institut i han fet classes d’Espanyol, d’Història i  d’Educació Física. Han visitat Reus fent un joc de pistes en castellà, i també el Centre Gaudí i l’Institut Pere Mata.També han anat a conèixer la Tarragona romana, en una visita guiada per Joan Ramon Corts, professor d’història de Bachibac.

Més informació al blog de Francès…

Ciutats defensores dels drets humans

El nostre institut ha participat aquest any en el projecte Ciutats Defensores dels Drets Humans, de la regidoria de Participació, Ciutadania i Transparència, de l’Ajuntament de Reus. Diverses persones que treballen en la defensa dels drets civils i humans s’han desplaçat a Reus aquest dies per parlar i evidenciar les dificultats que hi ha arreu del món en la defensa d’una societat més igualitària i solidària.

El passat 2 d’abril va venir a l’institut Sonia Mankongo, originària del Camerun i que traballa en l’ambit del dret a l’educació, la salut i l’alimentació, amb la població més discriminada i marginada de la societat camerunesa. Els alumnes de 3r d’ESO van conèixer, a partir de la seva xerrada, la vulneració dels drets fonamentals en diverses zones de l’Àfrica, la dificultat de l’accés  a l’educació de molts nens i, sobretot, de moltes nenes, i la lluita en què tothom s’hauria de comprometre per  prevenir, evitar i resoldre aquestes situacions. Una gran xerrada per reflexionar sobre la millora del nostre món.

?

Concurs de Fotografia 2019

CONCURS DE FOTOGRAFIA

El concurs de fotografia que organitza l’equip de la biblioteca pel curs 2018-19 girarà al voltant de la figura de l’artista Joan Brossa, en el centenari del seu naixement.

“Joan Brossa era poeta. Un poeta radical. Radicalment divertit, radicalment polític i sense límits formals. Per a ell, la poesia era un joc que es podia trobar en qualsevol racó o moment: en la rima d’un sonet, damunt d’un escenari, en un poema visual o en un objecte trobat al carrer. Tot era poesia en transformació, tot era un joc de mans perpetu on la imaginació revelava noves finestres a la realitat.”

Llegiu les BASES DEL CONCURS: requisits, termini, premi… a la web de la Biblioteca