Estudiant de la Universitat de Perpinyà a l’institut

Irene García López, ex-alumna de l’Institut Gabriel Ferrater, ha fet aquesta setmana pràctiques d’observació a classes de francès i de castellà al seu antic centre.
Irene va estudiar Batxillerat Humanístic i Batxibac, i ara està cursant estudis de 3r any de LLCER Espagnol a la Universitat de Perpinyà,  una carrera similar al que seria Filologia Hispànica. En el marc dels seus estudis de llengua hispànica, però també francesa, ha fet aquesta setmana d’observació, i ha assistit a classes amb alumnes de Batxibac, d’ESO i de Batxillerat Internacional, amb l’objectiu d’apropar-se a l’ofici de professor, tant de francès com de castellà. A més, ha donat consells als alumnes de Batxibac per enfrontar-se amb tranquil·litat i amb seguretat a les proves externes del mes de maig.

Amb l’objectiu d’entendre les tasques quotidianes i extraordinàries del professorat, tant dins com fora de classe, ha assistit a reunions del departament de francès, reunions de batxibac, reunions adreçades a famílies i a exposicions de treballs de recerca.

Cinquanta anys de l’arxiu del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya

El passat dimarts, 14 de gener, els alumnes de l’assignatura de Dibuix Tècnic de 2n de batxillerat van anar a Barcelona a veure l’exposició “50 anys de l’arxiu històric” a la seu del Col.legi d’arquitectes de Catalunya (COAC). Es tracta d’una exposició de gran format que reuneix l’obra d’un centenar d’arquitectes, una oportunitat única per veure juntes les peces més emblemàtiques dels fons que conserva l’Arxiu del Col·legi. A través dels dibuixos s’explica la història de l’arquitectura del nostre país i al mateix temps ens permet valorar el dibuix com a instrument per comunicar-se, comprendre i conèixer, en aquest cas, el món de l’arquitectura.

Conferència ‘Educar en la felicitat’ amb Daniel Gabarró

L’Associació de Mares i Pares de l’Institut Gabriel Ferrater de Reus organitza aquest dijous, 16 de gener, a les 7 de la tarda, una conferència pràctica amb Daniel Gabarró, a la sala polivalent de l’institut, a Reus.

Aquest conegut mestre i psicopedagog, expert en PNL i creixement personal, ens oferirà eines i recursos concrets i útils per educar els nostres fills i filles perquè siguin feliços i resilients davant les dificultats de la vida, tot generant conscientment vincles familiars positius. L’activitat està destinada tant a pares i mares, com a mestres i educadors.

L’entrada és lliure i gratuïta.

Es tracta d’una sessió pràctica que vol trencar molts tòpics que ens impedeixen saber posar límits amorosos als infants que serveixin per potenciar les seves capacitats i fer-los créixer amb fortalesa i felicitat. Reflexionarem sobre el significat de la paternitat i la maternitat, sobre l’amor i què vol dir estimar i com podem aprendre a estimar bé els nostres fills i filles.

Aquesta activitat forma part d’un projecte engegat per l’AMPA, amb el suport de la direcció del centre, per oferir eines i valors als nostres fills i filles, a través d’activitats extracurriculars destinades a complementar la formació de l’alumnat durant l’etapa de l’ESO i BAT al nostre institut, tractant temes com les emocions, la creativitat i la relació amb els altres. Aquest projecte se suma a l’àmplia cartera d’activitats extraescolars que oferim a l’institut.

Exposició 20 + 10 anys de Teatre i Educació a l’Institut Gabriel Ferrater

De ben segur que, com a actor, actriu, músic, coreògraf o col·laborador en alguna de les activitats d’ Arts Escèniques, t’agradarà participar en els esdeveniments que tindran lloc amb motiu del 30è aniversari.  Per això, juntament amb el director del centre, et convidem a assistir-hi.

Programa d’actes:

• Del 10 al 31 de gener: Exposició 20+10 anys de Teatre i Educació al Gabriel Ferrater a la Sala Fortuny del Centre de Lectura de Reus.
  • Inauguració: divendres, 10 de gener a les 8 del vespre
    • Lectura dramatitzada d’un text de Sanchís Sinisterra a càrrec de Clàudia Macho.
    • Cançoneta Incerta (E.Toldrà)
    • Dansa: Marc Honrubia
    • Veu i piano: Laura Rodríguez i Montse Blai
  • Dimarts 26 de febrer: xerrada-col·loqui a càrrec del prestigiós director teatral Didier Ruíz a l’institut Gabriel Ferrater.
  • Dimecres 15 d’abril: representació del musical Hairspray, al Bravium Teatre, a càrrec del alumnes de 2n de Batxillerat de les Arts Escèniques de l’Institut Gabriel Ferrater.

La taula periòdica dels alumnes de 2n d’ESO

Els alumnes de 2n d’ESO han celebrat l’any internacional de La Taula Periòdica amb una acció col·lectiva. Cada alumne ha elaborat un cartell amb el seu element químic, on hi queda reflectida la informació científica i un dibuix representatiu de l’ús de l’element. També han… Llegeix més»

Arbre de Nadal 2019

Els alumnes d’ESO i Batxillerat han participat en el procés d’elaboració de l’arbre de nadal que aquests dies podeu trobar al vestíbul de l’institut. Han participat diferents departaments, amb la construcció i muntatge de les peces, la decoració, els textos penjats en diferents llengües… Bon… Llegeix més»