Premis de Recerca Jove a Carla i Ruth Domínguez

Carla i Ruth Domínguez, alumnes de 2n de Batxillerat el curs passat, han rebut el reconeixement dels Premis de Recerca Jove que atorga la Generalitat,  a través del Secretariat d’Universitats, pel seu treball de recerca «Comme deux gouttes d’eau» / «Com dues gotes d’aigua».

Aquest treball de recerca ha permès a les autores aprofundir en un món en el qual estan vinculades personalment: el de les persones bessones. Amb rigor científic han desenvolupat les interrelacions entre bessons, tant des del punt de vista psicològic com social.

És la segona vegada que aquest treball rep un premi. Carla, Ruth, una vegada més… felicitats!

Taller de creació amb David Selvas a Cal Massó

El passat 4 de juny els alumnes d’Arts Escèniques de 1r de Batxillerat van gaudir d’un taller de creació Càpsula de Creació amb l’actor i director David Selvas, a cal Massó. El taller va ser possible amb la col·laboració de Cal Massó i el suport econòmic de la Fundació Reddis. Una experiència molt interessant, que de ben segur no oblidaran els nostres alumnes. Esperem poder repetir l’experiència amb la propera promoció d’alumnes durant el curs 2019-2020.

Promoció Batxibac 2017-2019

Els nostres alumnes de segon de Batxibac ja saben els resultats dels exàmens de la prova externa. Havent aprovat aquests exàmens i el batxillerat obtindran el doble títol de Batxillerat i de Baccalauréat (Batxibac). Tot l’esforç que han fet fins ara ha quedat reflectit en els resultats, ja que tots els alumnes han aprovat! L’enhorabona a tots i a totes: Aran Mazón, Juan Luís Molés, Oscar Mateo, Sílvia Pujades, Mireia Morelló, Núria Castellví, Sara Conchillo, Johanna Mollier i Alan Llorca (d’esquerra a dreta)

Més imatges al blog del Dpt. de Francès

Eurocup Cangur 2019

La Copa Cangur Internacional és un concurs online, celebrat el passat 29 de maig,  que aplega els millor equips d’Itàlia, Eslovènia i Catalunya. El funcionament és el mateix que el  de la Copa Cangur però es disputa en línia a través de la plataforma WebBrainstorm, cada equip des del seu centre, i ho coordina l’equip del Cangur Itàlia. En aquesta edició  han participat 21 centres. El nostre equip, integrat per Ferran Mestre, Marc Rivadulla, Sofia Tomàs, Eudald Gil, Mariona Edo, Laia Ollé i Chenxin Tang, va quedar en una molt meritòria setena posició. Per segon any hem completat tota la ronda de fases de la Copa Cangur.

Felicitats als alumnes pel seu esforç!

Inauguració Exposició alumnes del Batxillerat Artístic

Ahir dijous es va inaugurar a la Biblioteca Pere Anguera, de Reus, l’exposició dels treballs dels nostres alumnes de Batxillerat Artístic. Enguany la promoció 2017-2019 mostra una síntesi creativa que agrupa un seguit d’activitats relacionades amb la figura humana, i que pren com a referent el dibuix del natural, passant per un petit homenatge a la figura de Joan Brossa, exercicis tècnics de retrat fotogràfic, seqüències  cinematogràfiques protagonitzades pels propis alumnes i activitats pertanyents a l’àmbit del disseny. Cal destacar la sensibilitat individual de cada alumne, unida a la complexitat del treball col.lectiu.

La mostra es podrà visitar fins el 14 de juny. Més imatges a Google Photos

Ferraterian(e)s

L’any 2022 farà 100 anys del naixement –i 50 del decés– del reusenc Gabriel Ferrater, poeta i intel·lectual de referència, innovador i transgressor, procaç i subtil, l’obra del qual, de qualitat i d’actualitat indiscutibles, és objecte de múltiples estudis –i també objecte de culte, si… Llegeix més»

Sant Jordi 2019