Intercanvi individual amb l’institut Jules Guesde, de Montpellier

Fa dos anys que l’Institut Gabriel Ferrater i Soler i el lycée Jules Guesde de Montpeller van signar un  conveni per a dur a terme intercanvis individuals entre alumnes dels dos instituts. El passat divendres 21 va ser l’últim dia que la Chloé Roiron, la Chloé Jean, l’Emma Mercier, l’Amandine i la Mélody Correia van ser a Reus. Durant l’intercanvi de tres sermanes aquestes noies han assistit a classes amb els seus correspondants, han tingut classes “particulars” de professors i d’antics professors del centre, han visitat Barcelona, Tarragona, Cambrils… i també Port Aventura.

Per elles és tota una experiència el fet d’assistir a l’institut, amb un sistema educatiu diferent, practicar la llengua que estan estudiant i també veure altres costums, diferents dels seus. Els nostres alumnes de quart d’ESO, Albert Torrents, Eduard Altés, Núria Mena, Andreu Martí i Guillem Romera han aprofitat per practicar la llengua francesa amb aquestes joves i d’aquí un mes seran ells qui marxaran 3 setmanes per dur a terme la segona part de l’intercanvi.

Aquí teniu el link del blog que han creat: http://reusmontpellier.canalblog.com/

Premis fotogràfics per Laura Rodríguez

Durant aquest trimestre la professora Laura Rodríguez, en la seva vessant professional com a fotògrafa, ha estat guardonada amb diversos premis fotogràfics. En primer lloc, el Premi Arnau de Palomar de fotografia documental de l’Ajuntament de Riudoms per un treball a realitzar documental sobre les Festes dels Barris 2019. En segon lloc, un primer premi del 18è Certamen fotogràfic de la 27a Mitja Marató “Ciutat de Tarragona” – Memorial Marbel Negueruela.
Moltes felicitats!

Xerrada sobre la història dels estudis anatòmics

Dilluns 17 ens va oferir una xerrada molt interessant el Dr. Fran Valderrama, professor d’Anatomia a la Universitat Complutense, i actualment professor visitant a la Facultat de Medicina de la URV, a Reus. A més d’impartir docència en anatomia, el Dr. Valderrama és investigador -dins de diversos equips de recerca-  i ha dirigit una quinzena de tesis doctorals. La xerrada, adreçada als alumnes de batxillerat internacional i als alumnes de segon de batxillerat científic que vulguessin assistir, va introduir-nos a la Història dels estudis anatòmics, fins a mostrar-nos les seves utilitats actuals, amb les tècniques més modernes.

Premi 3a Biennal d’art gastronòmic de Cambrils

L’artista i professora de dibuix del nostre centre, Isabel Granollers Juncosa i l’escultor riudomenc Roger Caparó Ferrant van ser els guanyadors de la 3a Biennal d’art gastronòmic de Cambrils per les obres ‘Mise en place‘ i ‘Paisatge al caliu‘. El jurat va decidir per unanimitat concedir aquest premi ex aequo, de… Llegeix més»