10es Olimpíades de Geologia, fase provincial

El passat 8 de març es van celebrat les 10es Olimpíades de Geologia a Catalunya, organitzades per la Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra (AEPECT) juntament amb la Sociedad Geológica de España (SGE). Les proves es van fer simultàniament a Barcelona, Lleida, Girona i Tarragona, amb una participació molt alta:577 estudiants, de Batxillerat la major part, procedents de 60 centres de Catalunya. A Tarragona hi van participar 97 alumnes,de 9 centres.

Éric Aliagas Llurba, Miranda Garcia González i Carles López Rofes van ser els tres primers classificats i formaran l’equip que representarà Tarragona a la Xa Olimpíada Espanyola que tindrà lloc a Càceres del 5 al 7 d’abril. Allí competiran per un dels quatre llocs de la Fase Internacional que es farà a Corea del Sud a l’agost. Tots tres són alumnes de Ciències de la Terra del Batxillerat de l’Institut Gabriel Ferrater de Reus, i és la quarta vegada que tot l’equip de Tarragona està format per alumnes de l’Institut.

Podeu llegir la ressenya sencera de la notícia aquí – TarragonaDigitalreusdigital.cat

Ja podeu llegir la Txunga 42, la revista de l’institut

La Txunga 42 – març 2019

Per veure la revista en pdf cliqueu sobre la imatge

Curs d’esquí alpí a Port Ainé a 1r i 2n d’ESO

Com cada curs escolar, l’Associació Esportiva Gabriel Ferrater ha organitzat un curs d’esquí alpí a l’estació de Port Ainé, al Pallars Sobirà.  Aquest curs, dirigit a alumnes de 1r i 2n d’ESO, es va celebrar del 19 al 22 de febrer. Van ser tres dies d’esquí amb un sol primaveral i tots els alumnes van aprendre molt en els respectius grups de classe.

Més informació al blog del Dpt. d’Educació Física i moltes més imatges a Google Photos

Xerrada informativa estudis enginyeria a França

El proper dilluns 11 de març, a les 10.00, Monsieur Vincent Chatain, director de la filial internacional EURINSA, del grup d’escoles d’enginyers INSA, farà una xerrada informativa sobre aquests estudis, i contestarà possibles preguntes sobre com accedir-hi, com són els programes d’aquests estudis, en què consisteix la formació… Es prega confirmar l’assistència comunicant-ho -directament, o trucant a l’institut i deixant l’encàrrec- al professorat de francès.

VI Copa Cangur. Els alumnes de l’institut Gabriel Ferrater queden en 3a posició.

Ahir va ser una jornada festiva a Mataró pels membres de l’equip de matemàtiques de l’institut Gabriel Ferrater. Després de ser un dels 30 equips classificats d’entre els 400 participants de la primera fase de la VI Copa Cangur, van demostrar la seva habilitat per solucionar problemes matemàtics.

La competició estava plantejada en dues semifinals de 15 equips cadascuna, fase en què els nostres alumnes van quedar primers. A la final van  enfrontar-se amb 16 equips finalistes de Catalunya. En aquesta fase, després d’encertar  9 problemes de 12, van quedar en tercer lloc, un  resultat excel·lent.

Els alumnes que han format part  de l’equip guanyador han estat: l’Àlex Villarejo, Ferran Mestre, Marc Rivadulla, Sofia Tomàs, Laia Ollé, Mariona Edo i Chenxin Tang, acompanyats de professors del centre.