Eleccions Consell Escolar

Tutorial ieducació.

En aquest tutorial del programa iEducacio, dirigit als pares i mares del nostre alumnat, trobareu instruccions per accedir al programa i les seves prestacions

(Notícies anteriors…)

Projecte Global Scholars a 1r d’ESO

El passat 14 de novembre la Sra. Marjorie B. Tiven, fundadora i presidenta de Global Cities, va oferir una recepció a l’hotel El Palace, de Barcelona. Fa dos anys que el nostre centre col·labora amb aquesta organització americana en el projecte internacional Global Scholars, en què participa l’alumnat d’anglès de 1r d’ESO. A l’acte van assistir membres del nostre centre: Humbert Ferré, com a director, Pilar Lahuerta com a responsable del projecte al centre, i Anna Moliner com a cap de departament de Llengües Estrangeres, i altres representants del Departament d’Ensenyament.

Activitats a la Biblioteca al voltant del personatge de Frankenstein

L’Equip de Biblioteca va celebrar el passat 31 d’octubre el 200 aniversari del naixement de Frankenstein amb l’activitat “Un esmorzar amb Frankenstein”, al Cor de la Biblioteca durant l’esbarjo. La professora Gemma Alegria ens va parlar de Mary Shelley, la creadora de la criatura i autora de l’obra Frankenstein o el Prometeu modern. També vam veure fragments de diferents pel·lícules que parlen sobre la vida del monstre.

Per altra banda, l’equip de biblioteca del centre organitza un concurs al voltant de la figura de Frankenstein. Més informació al blog de la Biblioteca…

Els alumnes de 3r d’ESO visiten les mines de Bellmunt del Priorat

El proppassat dimarts dia 6 de novembre, prop d’un centenar d’alumnes de 3r d’ESO i cinc professors acompanyants es van desplaçar a Bellmunt del Priorat en una sortida organitzada pel departament de Ciències Socials. Van fer una visita guiada a la mina Eugènia, que va romandre en activitat des de 1870 fins que va tancar el 1972. El complex miner forma part de la xarxa del Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya.

La visita es va dividir en diferents punts d’interès: l’accés a la primera galeria de l’interior de la mina esmentada (l’única que es pot visitar) i que es troba a 35 metres de profunditat; l’espai que ocupa el Museu de les mines on es fa un repàs del procés pel que passa la galena fins que se n’obté plom en lingots i els seus usos posteriors; el Museu de la colònia minera amb els serveis que oferia als treballadors i a llurs famílies; i també un petit taller de minerals on es va ensenyar a diferenciar els que s’hi obtenien.