Reunions de tutoria amb pares, mares i responsables legals d’alumnes

Dimecres 17 d’octubre:

• 2n – 3r – 4t ESO: 19:00h, a les aules respectives:
  • 2n de Batx D i G (Batx. Intern.): 19:00h, a les aules respectives

Dimecres 24 d’octubre

• 1r de Batxillerat grups A – B – C: 18:30h, al gimnàs
  • 2n de Batxillerat A – B – C – E – F: 19:00 a les aules respectives (Compte: els grups D i G fan la reunió el 17 d’octubre)
  • 1r de Batxillerat grups D – E – F – G: 19:30h al gimnàs

(Notícies anteriors…)

Museu de la Literatura i Festival de Cinema Fantàstic

El passat dijous, 4 d’octubre, els alumnes de Literatura universal de 1r de Batx Humanístic, de 1r de Batx. Internacional i de Literatura Espanyola de 2n de Batx, acompanyats de les professores Maribel Virgili, Ascen Rudilla i Beatriz Comella., van visitar pel matí el Museu de la LIteratura de Barcelona i per la tarda van assistir a una sessió de cinema del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya, a Sitges

Més imatges a Google Photos

51 Festival de Cinema Fantàstic de Sitges – ViP

El passat 8 d’octubre els alumnes de segon de Batxillerat artístic van anar al Festival de Cinema de Sitges. Enguany han vist el film I think We are alone now dirigida per Reed Morano. La jove directora va començar a ser coneguda  al guanyar un Emmy pel seu treball en el capítol pilot de la sèrie  The handmaid’s tale.  La  pel·lícula que han vist a l’auditori de Sitges ha estat guardonada per un premi especial del jurat al Festival de Cinema independent  de Sundance. No ha deixat al públic indiferent, i els alumnes tindran l’oportunitat de treballar-la a fons a l’assignatura de Cultura Audiovisual.

Premis – Adquisició d’obra del Batxillerat d’Arts Plàstiques

Ja fa diversos anys que el  Departament de Visual i Plàstica de l’institut Gabriel Ferrater atorga el Premi Adquisició d’Obra a aquell alumne que ha tingut una trajectòria destacada dins l’àmbit de les arts en el nostre centre. Aquest any l’Helena Cortés és l’alumna premiada. Tres obres seves han passat a formar part del Fons d’Art de l’Institut. Concretament es tracta d’un vestit i dos dibuixos a carbó de gran format.

El vestit es planteja, dins la matèria de Disseny, com un exercici lliure, tot reivindicant el dret de cadascú a vestir com vulgui. L’única condició és que es pensi per a una persona en concret de manera que s’escaigui al seu cos. No cal saber cosir (això ho poden fer persones pròximes als estudiants), però sí concebre el vestit i estar present durant el procés: triar-ne la roba, prendre’n  mides, projectar-ne les diferents peces, emprovar-se’l, modificar allò fet, etc. L’Helena Cortés ja havia mostrat interès en la indumentària, dedicant-li el treball de recerca on va crear un altre vestit. Ens deixa ara aquesta peça d’aires cubans, que ens consta que s’ha posat durant aquest estiu.

Els dibuixos de l’Helena  van ser fets en el context de la matèria de Dibuix Artístic i, en concret, responen a una proposta de treball sobre els mitjans de comunicació.  Ella va escollir el tren com a referent i ens presenta dues imatges de gran format (1 m x 70 cm)  fetes amb carbonet i amb un alt nivell de versemblança. L’Helena representa la realitat sense idealitzacions ni escarafalls, amb un dibuix precís, fruit d’una mirada atenta. Els seus dibuixos exhibeixen alhora sensibilitat i corporeïtat.

Compartim amb vosaltres les imatges de les obres i felicitem  la guardonada.

Compromís amb la igualtat de gènere

Cinc centres acadèmics de Reus han estat distingits pel seu compromís amb la igualtat de gènere. El consistori lliura el segell de la Xarxa de Centres per la Igualtat al Roseta Mauri, el Baix Camp, el Gabriel Ferrater, el Gaudí i el Josep Tapiró. Més informació a Reusdigital.cat

Primera edició de les xerrades TEDEdClub

L’alumnat de llengua anglesa  del nostre centre va participar a la presentació final dels Clubs TEDEd del Baix Camp alTeatre Auditori del Casal Riudomenc. Van presentar  “We Love unicorns” (Lidia Belvis, Laia Caldú i Xin Serra de 1r ESO), “It’s me” (Candela  Xiao Jiménez de 1r de Batx), “Rubik’s cube”  (Ester Borràs de 1r de Batx) i “There is beauty in simplicity” de Celia Bujaldón i Marina Castillo de 1r de Batx).

Més informació a la premsa: