iEduca Moodle Batx.Int.
Batxibac  GEP  Nodes Esfer@ Instagram Facebook Twitter
Imatge relacionada Moodle ib-world-school-logo-1-colour gep-120 Logotip del node Documents

Divendres 21 i Dilluns 24 de febrer són dies festius de lliure disposició, i per tant el centre romandrà tancat a tots els efectes.

Proves d’accés als cicles formatius de grau superior o de grau mitjà

Portes obertes Batxibac (doble titulació Batxillerat i Baccalauréat): dimecres, 19 de febrer de 2020, a les 19:00h

Portes obertes Batxillerat Internacional: dimecres, 26 de febrer de 2020, a les 18:30h

Ajuts de desplaçament a centres educatius… d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) per al curs 2019/2020. Presentació de sol·licituds a la secretaria del centre del 16 de gener al 20 de febrer

(Notícies anteriors…)

Monografies a la Universitat de Navarra

Els alumnes de primer de Batxillerat Internacional van participar el passat dissabte dia 8 en la III Feria de Monografías organitzada per la Universitat de Navarra. A través de diversos tallers específics s’han apropat al plantejament i metodologia de la Monografia, component curricular obligatori del Batxillerat Internacional, que proposa abordar un treball monogràfic sobre un tema concret seguint una rigorosa metodologia de caire acadèmic.

Cicle de conferències Yazoo

El cicle de conferències Yazoo que organitza l’Escola d’Art i Disseny de Reus (EADR), obre  al nostre alumnat la possibilitat de conèixer alguns dels àmbits professionals relacionats amb el Disseny.

El passat 6 de febrer vam anar amb 1r de batxillerat d’arts plàstiques a veure i escoltar la xerrada de Natalia Vega. La temàtica girava al voltant de l’animació de personatges per a cinema, televisió i videojocs.Vega, amb una àmplia trajectòria professional, va aportar trucs tècnics molt encertats sobre el món de l’animació, des de la seva pròpia experiència. També va matisar determinats consells molt didàctics per a les pràctiques creatives de tipus professional, com són: l’autocrítica, el feedback i la importància de saber treballar en equip.

La conferència del divendres 7 de febrer  va anar a càrrec d’Herobeat Studios és un estudi de videojocs independent ubicat a Barcelona . L’equip està format per antics companys amb una àmplia experiència en el desenvolupament de videojocs. Els alumnes de 2n de batxillerat d’arts plàstiques van prendre nota de tot un seguit de recomanacions sobre com presentar portafolis, com es crea un vídeojoc des de la primera idea i quins són els passos per fer-lo realitat.

Creem un mesocosmos!

Aquesta setmana passada els alumnes de 1r de Batxillerat Internacional hem preparat un petit mesocosmos a classe de biologia. Un mesocosmos és un petit ecosistema artificial tancat i controlat que permet observar-ne la sostenibilitat i el reciclatge de l’energia, aigua, oxigen i altres substàncies. En el nostre cas, cada alumne l’ha preparat a partir de dues espècies de plantes i un pot de vidre, que permet passar la llum necessària pels vegetals. La finalitat d’aquest experiment és comprovar si les plantes es desenvolupen de manera sostenible i aconsegueixen viure tancades, sense oxigen ni aigua de l’exterior.

L’experiència ha estat molt enriquidora i ens ha permès aprendre més sobre l’ecologia, i sobretot ens ha donat una lliçó de sostenibilitat! (Text redactat per Anna Pascual)

Intercanvis per aprendre francès

Quatre alumnes de 4t d’ESO estan gaudint actualment d’una mobilitat en un país francòfon. Aquests intercanvis individuals són possibles perquè han estat escollits per a participar en  la mobilitat amb el Québec, en el  programa Mobisud del Departament d’Ensenyament o gràcies a acords del nostre Centre amb instituts francesos. Aquestes mobilitats tenen l’objectiu de motivar l’alumnat i impulsar-lo en el seu procés d’aprenentatge  de la llengua francesa.

Els alumnes elaboren durant la seva estada uns blogs on recullen les seves experiències. Són Júlia Martori, que passarà tres mesos al Quebec, i a França es troben Clàudia Espinosa i Eudald Gil (a Narbonne) i Marta Fons a Annecy., on passaran tres setmanes.

Curs d’esquí a Port Ainé

L’Associació Esportiva Gabriel Ferrater va organitzar durant els dies 29, 30 i 31 de gener un curs d’esquí alpí a l’estació hivernal de Port Ainé, al Pallars Sobirà.  El curs va anar molt bé donat que tots els alumnes van avançar molt en el nivell que els pertocava. Dels 91 alumnes participants en total, 31 no havien esquiat mai, i a l’acabar el curs, TOTS sabien esquiar! Un èxit i a més, ens ho vam passar d’allò més bé! Ah…i ens encanta el poble de Sort!. L’any que ve hi tornem!!.

Més imatges a Google Photos…

Segona trobada d’alumnes de 1r curs del Programa Diploma de l’IB

Segona trobada dels alumnes de primer curs dels quatre instituts públics de Catalunya que imparteixen el Programa Diploma del Batxillerat Internacional.
El Programa Diploma del Batxillerat Internacional és un itinerari curricular específic determinat per l’Organització del Batxillerat Internacional (IBO). A Catalunya es pot obtenir la… Llegeix més»

Exposició 20+10 anys de teatre

Aquesta setmana encara teniu l’oportunitat de veure -aquells que encara no l’heu vista- l’exposició a la Sala Fortuny del Centre de Lectura: 20+10 anys de teatre i educació al Gabriel Ferrater. Aquí teniu unes imatges de l’acte inaugural. Podeu llegir-ne un reportatge sencer sobre aquests… Llegeix més»

La taula periòdica dels alumnes de 2n d’ESO