Xerrada sobre fotònica

El passat dilluns 11 de novembre, la doctora Federica Beduini, investigadora i integrant de l’equip d’outreach de l’ICFO-Institut de Ciències Fotòniques- de Barcelona, va fer una xerrada sobre la recerca que es fa en aquest prestigiós centre internacional, així com les seves aplicacions immediates al món de la salut i la indústria.

L’ICFO és una institució que té com a objectiu fer avançar els límits del coneixement de la fotònica, la ciència i la tecnologia de la llum. La llum, concretament la llum làser, és una de les tecnologies més prometedores de què disposa actualment la humanitat. Els seus programes de recerca s’emmarquen en línies de frontera de primer nivell mundial i tenen l’objectiu d’encarar els importants desafiaments als què s’enfronta la societat en general. Centrats en problemes, actuals i de futur, en salut, energia, informació, seguretat, protecció i cura del medi ambient.

Els alumnes del batxillerat internacional i alguns altres de batxillerat científic, van escoltar amb molt interès les explicacions relacionades amb la recerca: Grafè i materials 2D, BioNano i Quantum, així com la divulgació sobre la transferència de coneixement i tecnologia, i les activitats de divulgació de l’ICFO dirigides a estudiants i professors.

Taller de Fotografia al Batxibac

Els alumnes de Batxibac han rebut la visita de Bernard Tartinville, fotògraf professional, amb motiu del concurs Portavoz. Tant el concurs com el taller de fotografia estan organitzats per la Cooperació educativa i lingüística de l’Ambaixada francesa. El lema d’aquest concurs és “Units en la diversitat” i promou la idea d’Europa com a espai de solidaritat ciutadana a través de la fotografia com a llenguatge artístic accessible per a tothom.

Durant una hora i mitja, Bernard Tartinville va presentar tècniques i estratègies de base per fer de la fotografia de retrat un producte de comunicació i de reflexió.  Més informació al blog del Seminari de Francès. (i a Reus Digital)

De Porrera a Milà

Visita d’un ex alumne de luxe: Salustià  Álvarez és dissenyador  de bosses de mà d’home de la marca milanesa de luxe Prada. Viu i treballa entre Milà i Florència. El passat 31 d’octubre va estar a l’Institut Gabriel Ferrater per explicar als alumnes del Batxillerat de les Arts la seva trajectòria professional.  Ha recordat els  seus inicis: quan va estudiar batxillerat artístic al centre, els seus estudis de disseny de producte a Elisava i l’especialització en disseny tèxtil al Canadà, passant per les primeres feines a  empreses com Furla fins arribar a ser dissenyador amb contracte d’exclusivitat a Prada.

Els alumnes han pogut conèixer de primera mà com, gràcies a la tenacitat, el treball i la vocació, es poden assolir reptes a nivell professional. Salustià ha fet incidència en la importància de ser curiós amb tot el que els envolta,  introduir la passió en allò que es fa cada dia i no deixar de lluitar pels somnis.

Premi a les Olimpíades Internacionals de Biologia

Entre el 14 i el 21 de juliol d’aquest any s’ha celebrat, a la ciutat hongaresa de Szeged, la fase internacional de les Olimpiades de Biologia, que ha reunit alguns dels millors estudiants del món d’aquesta ciència. Abiel Teixidó Bonfill, alumne de Batxillerat Internacional del nostre institut, va guanyar una medalla de bronze, que s’afegeix a la medalla de plata que ja havia obtingut a la fase espanyola.

Felicitats per aquest gran èxit!

Erasmus + a l’institut

El nostre centre ha estat acceptat per col·laborar en un projecte del programa Erasmus+, promogut i finançat per la UE per recolzar, desenvolupar i intercanviar iniciatives en l’àmbit de l’educació i la formació dels estudiants europeus. El projecte en el que participarem durant els pròxims dos anys es diu DESIRE (Digital Education for Social Innovation Reframed Entrepreneurship) i té com a objectius desenvolupar i elaborar material en l’àmbit de l’emprenedoria social per implementar-lo, després, en els nostres alumnes de 12 a 16 anys.

En aquest projecte participen entitats de Milà (Itàlia), Ruse (Bulgària), Bucarest (Romania), Nicòsia (Xipre), El Pireu (Grècia) i 2 centres de Reus: Open Europe i l’Institut Gabriel Ferrater.

Els passats dies 21 i 22 d’octubre va tenir lloc la primera reunió a Ruse (Bulgària) on se’n van establir les bases i es va començar a treballar en aquest projecte que durarà dos anys. Dues professores del nostre institut, Pilar Lahuerta i Rosalia Anglada, hi van assistir com a representants del centre.

Taller de Clown

Aquest mes d’octubre els alumnes de 2n de Batx d’Arts Escèniques han tingut l’oportunitat de participar en un Taller de Clown, impartit per l’actor Gerard Domènech, del grup Clownic. Com ja és habitual en les Arts Escèniques, els alumnes aprenen en diferents tallers dirigits per professionals de l’àmbit artístic: dansa, Comèdia de l’Art. I està previst fer-ne també un de caracterització.

Més imatges a Google Photos

Bon estiu a tothom!

Per acabar aquest curs i desitjar-vos un bon estiu a tothom, us deixem aquest vídeo sobre el projecte “Tots dansen” editat per Lluc Lafuente, amb fotografies de Laura Rodríguez.