Seguim treballant amb el programa Desire, Erasmus+

El projecte Desire, dins el programa Erasmus, segueix el seu curs.

El passat divendres es va celebrar una reunió telemàtica de tots els socis europeus per posar en comú la feina feta fins ara. Aquests socis socis són entitats de Bulgària, Romania, Grècia, Xipre i Itàlia. El projecte té com a objectiu desenvolupar i elaborar material en l’àmbit de l’emprenedoria social per compartir-lo i treballar-lo, després, amb els nostres alumnes de 3 d’ESO. Aquest curs, alguns d’ells ja podran començar a posar-lo a prova.

 

Resolució servei de préstec de llibres de text, llicències digitals i material didàctic per al curs 20-21

Resolució servei de préstec de llibres de text, llicències digitals i material didàctic per al curs 20-21

En aquesta taula Excel podeu consultar la relació de persones sol·licitants d’aquest servei i la resolució corresponent, acceptada o denegada

Les famílies a les quals s’hagi concedit el servei de préstec de llibres de text, llicències digitals i materials didàctic per al curs 20-21 hauran d’emplenar, signar i lliurar a la Secretaria del centre la CARTA DE COMPROMÍS DE PRÉSTEC DE LLIBRES. S’haurà d’utilitzar un document diferent per a cada alumne que hagi obtingut l’ajut. El llistat de llibres concret l’afegirà el centre.

Es comunicarà a cada família el moment en què podrà passar a recollir els llibres de text, previsiblement durant el mes de setembre de 2020. No es lliurarà cap llibre sense la corresponent Carta de Compromís.

 

Reunions amb les famílies – inici de curs

A causa de la situació actual que estem vivint, des de l’Institut Gabriel Ferrater hem considerat oportú fer reunions amb les famílies per informar de com es desenvoluparà aquest inici de curs escolar 2020-2021. Aquestes reunions, els dies 8 i 9 de setembre, seran virtuals segons el calendari i l’horari que trobareu tot seguit. Utilitzarem l’eina Meet de Google i només caldrà seguir l’enllaç corresponent sense necessitat d’instal·lar cap aplicació en concret.

Reunions 8 de setembre:

Reunions 9 de setembre:

Convocatòria beques i ajuts MEC curs 2020-2021 (Necessitats educatives especials i General)

Els sol·licitants que no tinguin signatura electrònica, i per tant, imprimeixin el model de la sol·licitud en un fitxer pdf el presentaran, amb la seva signatura i la dels demés membres computables de la família, acompanyada de la documentació corresponent, en el centre docent en el que cursin els estudis durant el curs 2020-21, i tenint en compte que les actuals mesures preventives, de protecció i organitzatives del Departament d’Educació, no permeten entrar a les famíles a les escoles; s’ha establert que els sistema de presentació de la sol·licitud haurà de fer-se a través de la cita prèvia, que els pares/mares i/o tutors/es hauran de sol·licitar als centres accedint al següent enllaç:

 

Ajudes per alumnes amb necessitat específica de recolzament educatiu

Al BOE En data 8/08/2020 es va publicar al BOE l’’extracte de la Resolució de 31 de juliol de 2020, de la Secretaria d’Estat de Educació i Formació Professional, per la qual es convoquen les ajudes per alumnes amb necessitat específica de recolzament educatiu per al curs acadèmic 2020-2021. El termini de presentació de sol·licituds per ajuts de NEE finalitza el 30/09/2020.

Beques de caràcter general per al curs acadèmic 2020-2021, per estudiants que cursin ensenyaments postobligatoris

En data 8/08/2020 es va publicar al BOE l’anunci de l’extracte de la Resolució de 31 de juliol de 2020, de la Secretaria d’Estat de Educació i Formació Professional, per la qual es convoquen beques de caràcter general per al curs acadèmic 2020-2021, per estudiants que cursin ensenyaments postobligatoris. El termini de presentació de sol·licituds de beques de caràcter GENERAL finalitza l’1/10/2020.

Curs intensiu de francès aquest estiu a l’institut

El final de curs escolar ha estat enguany atípic. L’estiu és temps per descansar, per fer activitats amb la família i els amics, per viure noves experiències. Altres anys a l’estiu l’Institut Gabriel Ferrater ha ajudat les famílies a trobar per als alumnes colònies, estades lingüístiques i pràctiques en empreses, sobretot a França.

Aquest any el nombre d’alumnes que marxen a l’estranger és menys elevat, a causa de la situació sanitària, però s’ha posat en funcionament un curs d’estiu per a preparar els alumnes que faran Batxibac el curs vinent.

Respectant al màxim les mesures de seguretat sanitàries, els alumnes pre-Batxibac estan traient el màxim profit del seu estiu: 35 hores de classe amb jocs, debats sobre temes diversos com el medi ambient o la utilització de les noves tecnologies, teatre en francès per millorar la pronunciació, com escriure un currículum…

Els alumnes de francès que faran el Batxibac estan reforçant els seus aprenentatges i han tornat a l’Institut per gaudir junts d’una oportunitat per millorar les seves competències orals i escrites.

Premis al concurs EFIM (Experiència Fotogràfica Internacional dels Monuments)

L’Experiència Fotogràfica Internacional dels Monuments (EFIM) és un concurs de fotografia i patrimoni adreçat als joves. En aquesta darrera convocatòria d’EFIM han estat guardonades tres fotografies de tres alumnes de l’Institut Gabriel Ferrater.

Júlia Pujol ha estat una de les guanyadores amb la imatge del campanar de Reus des d’un terrat. A part d’un diploma, participarà en una Masterclass de fotografia i patrimoni d’un dia de durada, conduïda per dos professionals de la fotografia i organitzat expressament per a l’ocasió. També farà un viatge per una ciutat emblemàtica europea per descobrir el seu patrimoni cultural, acompanyada de responsables de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural.

Geraldine Fernández i Alba Aragonès són finalistes premiades amb una Masterclass de fotografia i patrimoni i  una capsa regal d’experiències. Geraldine Fernández va presentar una fotografia dels porxos de la plaça del Prim i l’Alba Aragonès una imatge de l’església de sant Pere de Riudecols des d’un punt de vista contrapicat molt especial.

Aquests tipus de certàmens apropen als alumnes al seu patrimoni més immediat i els fan repensar la manera de mirar allò que els envolta.

Entrevistes per formar part de l’equip de SIEI

Suport intensiu escolarització inclusiva (SIEI)

Convoquem entrevistes per professionals (perfil psicopedagogia) que vulguin formar part de la SIEI del centre pel curs 2020-21. Les persones interessades podran enviar el seu currículum a l’adreça oficial del centre fins demà, dia 2 de juliol a les 15h. 
Les entrevistes es duran a terme el divendres 3 de juliol de forma virtual (s’enviarà convocatòria horària i enllaç de forma individual).