DEPARTAMENTS DIDÀCTICS
iEduca Moodle Bat.Int.
Batxibac GEP Erasmus+. Nodes Esfer@ Instagram Facebook Twitter
Imatge relacionada Moodle ib-world-school-logo-1-colour gep-120 Logotip del node Documents
DOCUMENTS ALUMNAT I FAMÍLIES

Preinscripció curs 21-22

Nova web preinscripció.gencat.cat: informació sobre tot el procés de preinscripció a la web del Departament d’Educació.

PREINSCRIPCIÓ ESO

En aquesta entrada trobareu tota la informació sobre el procés de preinscripció a l’ESO per al curs 21-22

PREINSCRIPCIÓ BATXILLERAT

• Presentació de sol·licituds: de l’11 al 17 de maig de 2021: .

En aquesta entrada trobareu tota la informació sobre el procés de preinscripció al Batxillerat per al curs 21-22

Com demanar ajuda al centre si teniu dubtes o necessiteu ajuda durant el procés de preinscripció: truqueu al centre – 977342010 – i us assignaran dia i hora per acudir al centre.

Projecte sobre diversitat lingüística

El departament de Llengua Catalana i Literatura ha portat a terme el projecte Diversitat lingüística enfocat a 4t d’ESO. Després d’una breu introducció sobre la diversitat lingüística i l’estat de les llengües al món, l’activitat s’ha desenvolupat a partir de la creació d’un mapa mitjançant l’aplicació Genially en petits grups. Al mapa es pot observar una frase en català inventada, traduïda i pronunciada en les diferents llengües que envolten l’alumnat de l’institut. La finalitat del projecte ha estat prendre consciència del fet que la diversitat cultural i lingüística és enriquidora i per aquest motiu ha de ser fomentada com a factor de progrés, on la llengua catalana ha d’esdevenir l’eix vertebrador.

Jornades TED Ed Club

Els dies 5, 6 i 7 de maig es va celebrar, virtualment, el TED Ed Club que organitza el Centre de Recursos de Reus, un projecte educatiu amb el lema Ideas worth spreading. És un projecte internacional que ajuda als estudiants a descobrir, explorar i presentar les seves idees. L’alumnat participant havia de presentar un vídeo en anglès de 3 minuts de durada en el qual exposava les seves idees sobre un tema relacionat amb “Objectius de desenvolupament sostenible”.

Felicitem als següents alumnes, protagonistes d’aquestes jornades. Clicant aquí o sobre la imatge, podreu veure els seus vídeos.

• 1r Bat A: Pau Castellví, Clàudia Garias, Ángel de Felipe, Pol Tarragó, Marc Blanc i Johnatan Ruiz
  • 1r Bat Internacional: Anna Ruano, Jordi Sendra, Adam Ajou, David Xifré i Cèlia Pallejà.
  • 2n Bat E: Clàudia Blanco, Mariel Doña, Mireia Pujol, Alba Aragonès i M.Badia.

Les professores encarregades d’organitzar, donar suport i portar endavant aquesta iniciativa han estat Laura Rodríguez, Mabel Bofarull i Anna Moliner. Volem agrair al Centre de Recursos de Reus l’esforç per fer possible aquest projecte. Des del departament d’anglès valorem molt positivament aquesta experiència, considerem que afavoreix  la competència comunicativa dels nostres alumnes i continuarem apostant per iniciatives que fomentin la presència de la llengua anglesa en la nostra comunitat.

Premis Sant Jordi 2021

Amb motiu de la diada de Sant Jordi es va fer l’entrega dels premis als diversos guanyadors dels concursos convocats pels diferents departaments didàctics:  Català, Castellà, Anglès i Francès, Vip (Fotografia), i Matemàtiques. També va rebre un premi la col·laboració amb l’equip de la Biblioteca.

Trobareu totes les fotografies de l’acte a Google Photos

Teatre per Sant Jordi: “El bon doctor”

El passat 23 d’abril, per Sant Jordi, els alumnes de 2n de Batxillerat d’Arts Escèniques van representar l’obra del dramaturg nord-americà Neil Simon El bon doctor. L’obra està basada en uns contes del dramaturg rus Anton Txèkhov. Els nostres actors i actrius van fer dues sessions per als alumnes de 4t d’ESO del centre. La pandèmia ens ha obligat obligar a fer-ho així aquest any, però esperem poder fer-ne alguna altra representació per a aquells que no la van poder veure. (Més imatges a Google Photos)

Participem al 37è concurs de l’ONCE

Enguany hem participat al 37è CONCURS DE L’ONCE que porta per lema; “CONEXIÓN ADICCIOFF: ESTO NO ES UN JUEGO“. L’alumnat de 4ESOF ha estat l’encarregat de representar al nostre Institut, dissenyant un MUPI (Anunci Publicitari) amb l’objectiu de captar l’atenció i transmetre un missatge fomentant l’ús responsable de la… Llegeix més»

El cineasta Ricardo Íscar presenta el seu documental “Lo soñado y lo vivido” als alumnes de Batxillerat Internacional.

Ricardo Íscar, director, guionista, productor, escriptor i professor de cinema, ha vingut a l’Institut Gabriel Ferrater aquest dimecres per presentar el seu documental “Lo soñado y lo vivido, diario del confinamiento”, i compartir amb els estudiants de Batxillerat Internacional les vivències… Llegeix més»

Exposició a la Biblioteca al voltant del 8 de març, dia de la dona

Per celebrar la setmana de la dona al centre i els actes al voltant del 8 de març, l’Equip de Biblioteca ha preparat una exposició sobre personatges femenins de la Literatura Infantil i Juvenil que es caracteritzen per anar contra corrent, ser úniques, lluitar pel… Llegeix més»