Premis EFIM 2019

El passat 5 de setembre Daniela Escrigas, alumna de 1r de batxillerat F va assistir a l’entrega dels premis EFIM  2019 (Experiència Fotogràfica Internacional dels Monuments) al CCCB de Barcelona en condició de finalista. El premi consisteix en rebre una masterclass de fotografia urbana, així com un cap de setmana en un dels albergs de Catalunya.

Més imatges a Google Photos

Daniela va ser una de les vint finalistes, amb una fotografia del Barri Gaudí de la nostra ciutat entre més de 1400 fotografies i més de 1300 participants. L’EFIM és un concurs anual organitzat per l’Agència Catalana de Patrimoni Cultural que intenta promoure que els adolescents s’apropin al ric patrimoni català i n’ofereixin una mirada nova i fresca. Moltes felicitats!

Prix Delfscolaire

El nostre alumne Biel Gironés Mallafré ha guanyat el Premi Delfscolaire. Es tracta d’un concurs que s’adreça a tots els alumnes catalans que han aprovat aquest any l’examen DELF B1 ou B2. Es tractava de fer un vídeo en francès per il·lustrar la Francofonia 2019.

La creativitat i la imaginació del vídeo guanyador del Biel li permetrà anar a Antibes (Costa blava francesa) i, amb altres joves de tot el món, estudiarà francès i participarà en diverses activitats culturals i esportives. Moltes felicitats!

Bon estiu a tothom!

Per acabar aquest curs i desitjar-vos un bon estiu a tothom, us deixem aquest vídeo sobre el projecte “Tots dansen” editat per Lluc Lafuente, amb fotografies de Laura Rodríguez.

Activitats i treball d’estiu curs 2018-19

Els propers dies anirem completant amb enllaços les activitats d’estiu de cada departament. Els departaments i activitats en gris encara no estan actualitzats.

Curs 2017-18

II Torneig de Sant Pere de voleibol a Reus

El nostre institut va participar el passat 22 de juny al II Torneig de Sant Pere de voleibol d’instituts de secundària de reus. Aquest torneig, organitzat pel Club Voleibol Reus amb la col·laboració de l’Ajuntament de Reus, es va disputar al Pavelló Olímpic Municipal de la ciutat. L’institut va inscriure dos equips, A i B, formats bàsicament per alumnes de 3r d’ESO, ja que durant aquest curs es treballa aquest contingut a la matèria d’Ed. Física.
L’equip A va quedar en 6a posició, i el B en 7a, d’un total de 12 equips participants. Una gran jornada de voleibol!

Resultats exàmens DELF

Han arribat ja les qualificacions dels exàmens oficials DELF. Enhorabona als 46 alumnes presentats, perquè tots han aprovat, i amb notes altes. La qualificació es pot consultar a delfscolaire.cat o bé al tauler d’anuncis del Departament de Llengües Estrangeres. Fem menció especial de David Ardèvol, Júlia Martori, Alèxia Silveria, David Xifré (A2) i Eduard Altés i l’Emma Levy (B1), que han obtingut més de 9 punts.

Els títols estaran disponibles d’aquí a uns mesos. Ja us avisarem de la data de lliurament dels Diplômes» Si mentrestant es necessiten,  es pot demanar un certificat provisional.

Premis de Recerca Jove a Carla i Ruth Domínguez

Carla i Ruth Domínguez, alumnes de 2n de Batxillerat el curs passat, han rebut el reconeixement dels Premis de Recerca Jove que atorga la Generalitat,  a través del Secretariat d’Universitats, pel seu treball de recerca «Comme deux gouttes d’eau» / «Com dues gotes d’aigua».

Aquest treball de recerca ha permès a les autores aprofundir en un món en el qual estan vinculades personalment: el de les persones bessones. Amb rigor científic han desenvolupat les interrelacions entre bessons, tant des del punt de vista psicològic com social.

És la segona vegada que aquest treball rep un premi. Carla, Ruth, una vegada més… felicitats!

Taller de creació amb David Selvas a Cal Massó

El passat 4 de juny els alumnes d’Arts Escèniques de 1r de Batxillerat van gaudir d’un taller de creació Càpsula de Creació amb l’actor i director David Selvas, a cal Massó. El taller va ser possible amb la col·laboració de Cal Massó i el suport econòmic de la Fundació Reddis. Una experiència molt interessant, que de ben segur no oblidaran els nostres alumnes. Esperem poder repetir l’experiència amb la propera promoció d’alumnes durant el curs 2019-2020.