Concert 400 anys de música

El passat dimecres els alumnes de 1r d’ESO van anar al Teatre Bartrina per escoltar un concert que recopilava els “hits” de la història de la música clàssica. Els intèrprets de la Camerata XXI van oferir un espectacle molt dinàmic i divertit. Després els alumnes van poder fer de crítics musicals. En podeu llegir algunes: “El concert va anar molt bé. Em va agradar molt el teatre, que era un espai molt agradable i el presentador que comentava les peces era molt divertit” (Daniel Xifré). “Els músics tocaven molt bé i em va agradar molt la selecció d’obres ja que algunes ja les coneixia” (Laura Vallés); “El que més em va agradar va ser que explicaven el context i anècdotes de cada cançó” (Ylenia Palomo); “Em va agradar i se’m va fer curt. Ls introduccions em van semblar molt divertides” (Javier Barber); “Se’m va fer curt. El que més em va agradar va ser la passió que posaven els intèrprets” (Maria Shapaghatyan)

El centre participa a la IV Journée Francophone de Batxibac

Com ja és habitual, els alumnes de 1r i de 2n de Batxibac del nostre centre participaren, el dia 12 de febrer, a la IV Journée Francophone d’impuls d’aquesta doble titulació, que se celebrà a la Facultat de Lletres de la URV, institució organitzadora de la jornada. Hi assistiren els alumnes d’aquesta opció de les demarcacions de Tarragona i Terres de l’Ebre.

La jornada comptà amb un concurs de traducció (els dos premis del qual se’ls emportaren dos alumnes del nostre centre: Johanna Mollier, de segon curs, i Natàlia Altés Xifré, de primer), un taller de llengua, formació de literatura, una conferència de literatura a càrrec de Catherine Favret (UAB) i una entrevista d’història cultural a Amadeu Cuito, que visqué l’exili amb la seva família, conduïda pe Cyril Piquemal, cònsol general de França a Barcelona.

Intercanvi de francès amb el Lycée International Jules Guesde, de Montpellier

Entre els dies 5 i 9 de febrer 45 alumnes de francès (de Batxibac, i de Francès com a primera o segona llengua) i quatre professors han fet una sortida acadèmica a la ciutat de Montpeller. Un grup de 31alumnes ha fet a més un intercanvi amb els seus correspondants del Lycée International Jules Guesde de Montpellier.

El grup va visitar el Memorial de Rivesaltes -camp militar, d’internament i de concentració- on va tenir ocasió de relacionar-se amb el Lycée Beauséjour de Narbona, abans d’arribar al Lycée Jules Guesde. A Montpellier els alumnes van participar a diferents activitats lectives, culturals i lúdiques: classes al centre d’acollida, visita al Museu Fabre o visita al Lycée de Saint-Clément. Igualment, tot el grup anà plegat, per exemple, a les Caves Roquefort Papillon i al poble de Peyre per contemplar des d’allí l’excepcional viaducte de Millau. De retorn, el grup s’aturà a Argelès-sur-Mer.

L’estada a la regió d’Occitània forma part del programa que han de seguir els alumnes de doble titulació (Batxibac) i de contacte amb la llengua que estudien la resta.

Més informació al blog del Seminari de Francès.

Programa Fit-jove al Reus Deportiu per a l’alumnat de 1r de Batxillerat

En aquest segon trimestre els alumnes de 1r de Batxillerat han participat en l’activitat extraescolar de Fit-jove, a les instal·lacions del club Reus Deportiu. L’activitat va tenir com a objectiu oferir a l’alumne un ventall de possibilitats per la pràctica d’exercici físic. Van  practicar aquagim, zumba, spinning, màquines de musculació i màquines de càrdio. És important l’exercici físic per a millorar la salut, i dedicar tot un matí per practicar aquestes activitats ha estat una experiència positiva, enriquidora i divertida.

Més informació al blog d’Educació Física, i també més imatges a Google Photos.

Primera trobada d’alumnes de 1r de Batx. Internacional a Juneda

Primera Trobada dels alumnes de primer curs dels quatre Instituts públics de Catalunya que imparteixen el Programa Diploma del Batxillerat Internacional
El Programa Diploma (PD) del Batxillerat internacional (BI) és un itinerari curricular específic determinat per l’Organització del Batxillerat Internacional (IBO). A Catalunya, es pot obtenir… Llegeix més»

Acte per la Kelly