Amb la Marató

Per recomanació de Protecció Civil, davant de la previsió de fortes ventades, s’ha decidit anul·lar la sortida prevista pel divendres 13. Per tant hi haurà l’activitat lectiva habitual, excepte de 9:00 a 10:00, temps en què es faran al pati un conjunt d’actes relacionats amb la Marató i la recollida de donatius per la investigació de malalties minoritàries.

Fent cartells:

Els cartells de la Marató

Excursió a Barcelona amb 1r de Batxillerat de les Arts

El passat  3 de desembre els alumnes de primer de Batxillerat de les Arts van visitar el MNAC (Museu Nacional d’Art de Catalunya), on van realitzar un breu recorregut  per la història de l’art basat en el valuós patrimoni d’art romànic de què disposa el museu.

Per la tarda van visitar CaixaForum, on van gaudir de l’exposició temporal Òpera. Passió, poder i política. L’exposició viatja per la història de vuit òperes europees i explora la seva relació amb la ciutat i el context històric.

Amb La Marató

Aquest és el recorregut que el proper divendres 13 de desembre caminaran els alumnes i professors de l’institut, en solidaritat amb tots aquells malalts i malaltes d’enfermetats catalogades actualment com a ”rares”. L’institut farà una recaptació de diners que seran lliurats a La Maratò de TV3.

El recorregut té una distancia de 7,674 mts amb sortida i arribada a l’institut. A mig recorregut , al poble de Castellvell, al poliesportiu, llegirem un manifest i farrm una paradeta per recuperar forces.

Fer estudis universitaris a França

El passat dimecres, 4 de desembre, es va impartir al centre una conferència sobre els estudis universitaris a França. L’Anne Thépin, responsable de Campusfrance a Barcelona, va donar informació detallada sobre els estudis superiors a França, adreçada molt especialment a alumnes de Batxibac de la província de Tarragona.

Més de 300.000 estudiants estrangers trien França cada any per fer una carrera universitària. Per què?  Estudiar a França ofereix diversos avantatges, però sobretot la possibilitat de gaudir d’un dels millors sistemes educatius i més econòmics del món. Els alumnes de Batxibac poden accedir a les Universitats de França amb els mateixos drets que els alumnes francesos.

L’Anne Thépin va explicar com inscriure’s a les diferents Universitats, quins tipus d’ajudes i de beques existeixen, com és la vida diària d’un estudiant a França… Al final de la xerrada, alumnes i famílies van fer preguntes per saber-ne més d’aquesta porta oberta per als alumnes de Batxibac.

L’Institut Gabriel Ferrater és centre pioner d’estudis Batxibac a Catalunya i a la resta de l’Estat i té antics alumnes que ja han acabat amb èxit els seus estudis al país veí.

Representació de l’obra “Que sí vihda!”

El passat divendres, 29 de novembre, els alumnes de tercer d’ESO van assistir a la representació de l’obra teatral “Que si vihda!” a l’Institut Baix Camp de Reus. Aquesta activitat pretén que l’alumnat prengui consciència, des d’un punt de vista proper i desenfadat, de les malalties que s’eviten amb la pràctica del sexe segur.

Després de la representació de la comèdia, d’una hora de duració, els actors plantegen preguntes als assistents i s’hi estableix un col.loqui sobre el temes tractats a l’obra.

Erasmus + a l’institut

El nostre centre ha estat acceptat per col·laborar en un projecte del programa Erasmus+, promogut i finançat per la UE per recolzar, desenvolupar i intercanviar iniciatives en l’àmbit de l’educació i la formació dels estudiants europeus. El projecte en el que participarem durant els pròxims… Llegeix més»

Taller de Clown

Aquest mes d’octubre els alumnes de 2n de Batx d’Arts Escèniques han tingut l’oportunitat de participar en un Taller de Clown, impartit per l’actor Gerard Domènech, del grup Clownic. Com ja és habitual en les Arts Escèniques, els alumnes aprenen en diferents tallers dirigits per… Llegeix més»