Tallers d’emocions a les tutories de 1r d’ESO

Al llarg d’aquest mes d’octubre, les tutories de 1r d’ESO estan duent a terme uns tallers sobre les emocions, per tal de reconèixer-les i expressar-les d’una manera saludable. Aquests tallers han estat organitzats gràcies a l’aportació econòmica de l’AMPA del centre i impartits per La Lleonera.

Aprendre a gestionar les emocions és clau per a conviure i formar part d’un equip, d’una comunitat o d’una classe ben cohesionada. Al taller es treballen cinc emocions bàsiques a través de la música: alegria, ràbia, tristesa, por, calma.

Lliurament dels Premis Rafael Moneo

El passat dijous 3 d’octubre va tenir lloc, a l’Escola d’Arquitectura de Reus, l’acte de lliurament de la novena edició dels Premis Rafael Moneo per a treballs de recerca d’estudiants de batxillerat de la província de Tarragona, corresponent al curs 2018-19. El premi el convoca la demarcació de Tarragona del Col·legi Oficial d’Arquitectes de Catalunya i l’Escola Tècnica Superior d’Arquitectura de la Universitat Rovira i Virgili.

Judit Martí Franch, alumna del nostre centre del curs 2018-2019, va obtenir un accèssit pel seu treball sobre l’obra escultòrica de Francesc Pagès Serratosa, tutoritzat per la professora Rosalia Anglada. El premi el va recollir el seu germà Ricard Martí Franch perquè, enguany, la Judit, amb una beca esportiva, estudia enginyeria i juga a bàsquet a la Saint Louis University dels Estats Units.

Viatge dels alumnes de Batx.Intern. a Holanda

Els alumnes de 2n de Batxilerat Internacional han fet, entre els dies 11 i 14 de setembre, un viatge cultural a Holanda. Allà han conegut Àmsterdam i La Haia, i han visitat diversos museus d’art i sobre la història dels jueus holandesos. A La Haia han visitat la seu europea del Batxillerat Internacional, on han estat rebuts per Antonio Muñoz, actualment responsable principal  de tots els col·legis de Batxillerat Internacional d’Espanya i països llatinoamericans.

Premis EFIM 2019

El passat 5 de setembre Daniela Escrigas, alumna de 1r de batxillerat F va assistir a l’entrega dels premis EFIM  2019 (Experiència Fotogràfica Internacional dels Monuments) al CCCB de Barcelona en condició de finalista. El premi consisteix en rebre una masterclass de fotografia urbana, així com un cap de setmana en un dels albergs de Catalunya.

Més imatges a Google Photos

Daniela va ser una de les vint finalistes, amb una fotografia del Barri Gaudí de la nostra ciutat entre més de 1400 fotografies i més de 1300 participants. L’EFIM és un concurs anual organitzat per l’Agència Catalana de Patrimoni Cultural que intenta promoure que els adolescents s’apropin al ric patrimoni català i n’ofereixin una mirada nova i fresca. Moltes felicitats!

Prix Delfscolaire

El nostre alumne Biel Gironés Mallafré ha guanyat el Premi Delfscolaire. Es tracta d’un concurs que s’adreça a tots els alumnes catalans que han aprovat aquest any l’examen DELF B1 ou B2. Es tractava de fer un vídeo en francès per il·lustrar la Francofonia 2019.

La creativitat i la imaginació del vídeo guanyador del Biel li permetrà anar a Antibes (Costa blava francesa) i, amb altres joves de tot el món, estudiarà francès i participarà en diverses activitats culturals i esportives. Moltes felicitats!

Bon estiu a tothom!

Per acabar aquest curs i desitjar-vos un bon estiu a tothom, us deixem aquest vídeo sobre el projecte “Tots dansen” editat per Lluc Lafuente, amb fotografies de Laura Rodríguez.