L’alemany: una aposta segura de futur

La Berta Correig encara recorda la seva primera classe d’alemany. Tot i que no sap per què va decidir-se a estudiar aquest idioma desconegut a segon d’ESO, a hores d’ara reconeix que aquella decisió li va canviar la vida. Semblava difícil i no tenia res a veure amb els idiomes que coneixia, però gràcies a la implicació i paciència de les seves professores, la Gisela i la Mabel, i a l’emoció de descobrir un nou llenguatge, la Berta es va anar endinsant en el món germànic pràcticament sense adonar-se’n.

Qui li havia de dir, fa deu anys, que aquella decisió traçaria la trajectòria del seu futur. Una dècada després, la Berta acaba de comprar-se un bitllet, només d’anada, a Berlín. Segurament si no hagués escollit l’alemany com a optativa a segon d’ESO no hauria continuat perfeccionant-lo durant la carrera, ni s’hauria plantejat anar a fer un Erasmus a la capital alemanya, ni molt més anar-hi a començar una nova vida.

Avui la Berta ha tornat a travessar amb un somriure les portes del seu antic institut, el Gabriel Ferrater, i ha entrat un cop més a l’aula d’idiomes 2, el niu on per primera vegada va sentir a parlar de l’akkusativ i el genitiv. Aquest cop, però, la Berta no ho fa en condició d’alumna, sinó que ho fa per explicar la seva experiència als qui ara ocupen el seu lloc als pupitres. Els nous alumnes, que són els qui ara s’enfronten al repte que suposa l’alemany, escolten amb atenció la seva experiència, potser desitjant que els passi el mateix. Qui sap, potser per algun d’ells aquesta llengua també els marca el futur. I és que la Berta ho té clar: “No només és qüestió d’aprendre una llengua nova, sinó que m’ha obert tot un món nou que tinc moltes ganes de continuar explorant”.