Els Programes de Formació i Inserció – [PFI]

Els programes de formació i inserció (PFI) són voluntaris i estan pensats per a joves d’entre 16 i 21 anys en l’any d’inici del programa, que hagin deixat l’educació secundària obligatòria (ESO) sense obtenir-ne el títol i que, en el moment d’iniciar els programes, no segueixin estudis en el sistema educatiu ni participin en altres accions de formació.

L’objectiu dels PFI és proporcionar-los, d’una banda, la possibilitat de tornar al sistema educatiu (a la formació professional) i, de l’altra, l’aprenentatge imprescindible per accedir al mercat de treball amb millors possibilitats d’obtenir una ocupació qualificada i duradora.

Els PFI s’adscriuen a diferents famílies professionals.

Tenen una durada total de 1.000 hores, un curs acadèmic.

Més informació a http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/professionals/pfi/

Calendari de preinscripcions

A continuación oferim un recull d’alguns PFI que poden ser d’interès per las nostres alumnes:

PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ [NEE*].

OFERTA

OBSERVACIONS

CEE MAREGASSA

• Auxiliar en activitats d’oficina i en serveis administratius generals
  • Auxiliar en vivers i jardins
  • Auxiliar de comerç i atenció al públic
  • Auxiliar de cuina i serveis de restauració

Escola d’Aprenents Sant Genís dels Agudells

• Hostaleria (Cuina i Serveis)
  • Fusteria
  • Serveis Administratius

PTT Sant Adrià del Besòs

Adreça on es realitzarà la formació:

Edifici Besòs c. Pi i Gibert, s/n / Pl. Francesc. Michelí i Jové, s/n

Adreça per a la preinscripció (només en cas que no es pugui realitzar de forma telemàtica i amb cita prèvia):

INS Escola de la MinaCarrer de Ramon Llull, 450, 458, Sant Adrià de Besòs, Barcelona Telèfon: 933 81 18 16

Han habilitat un numero de whatsapp per a donar i recollir informació. En principi la recollida de documentació es farà via whatsapp i via correu electrònic al correu del centre PTT.

Institut Ramón Berenguer IV

Poden accedir als itineraris els joves amb necessitats educatives especials associades a discapacitat intel·lectual lleu o moderada que tenen com a mínim 16 anys d’edat i com a màxim 20, l’any natural d’inici de l’itinerari i preferentment que no hagin obtingut el títol de graduat en educació secundària obligatòria.

CEE Pont del Dragó

Adreçat a joves amb discapacitat motriu que compleixen com a mínim 16 anys i com a màxim 21 en l’any d’inici del programa i que no tinguin el graduat en ESO*.Cal lliurar la següent documentació.Veure tríptic.

PROGRAMES DE FORMACIÓ I INSERCIÓ.

OFERTA

OBSERVACIONS

Institut Les Vinyes

Full informatiu.

Institut Terra Roja

En aquest enllaç podreu trobar la presentació de les portes obertes del PFI d’auxiliar de vendes, oficina i atenció al públic.

Institut la Bastida

Presentació de sol·licituds a l´e-mail del centre ( a8037176@xtec.cat )