Servei de MEDIACIÓ

Què és la mediació escolar?

A l’Institut moltes vegades es produeixen diferències i malentesos entre les persones que dificulten la convivència. La mediació és una manera pacífica de resoldre conflictes, on els alumnes són els experts a trobar-ne la solució. En la mediació hi participa, a més, una tercera persona: el mediador o mediadora, que ajudarà a resoldre el conflicte.

Al següent vídeo podeu conèixer el nostre model de mediació explicat pels propis alumnes.

Hi ha requisits per a poder demandar una mediació?

Sí, hi ha unes condicions bàsiques que s’han de complir:

• voler arreglar el problema,
  • estar disposat o disposada a col·laborar per trobar solucions,
  • deixar parlar sense interrompre,
  • dir la veritat i ser sincers,
  • respectar-se mútuament,
  • no es pot insultar ni agredir.

Si no es compleixen aquestes condicions, el mediador o mediadora pot donar per finalitzada la mediació.

Què fa el mediador?

El mediador no jutja ni dona solucions: és pacient, discret i neutral. Això vol dir que està a favor de tots per igual. A més, tot el que es diu a la mediació és confidencial, no s’explicarà a ningú de fora.

Quins passos segueix la mediació?

1. Les parts involucrades en el conflicte expliquen, primer una i després l’altra, què ha passat, com s’han sentit i què necessiten.
  2. Les parts s’escolten mútuament, proposen solucions i s’avaluen les propostes de solució.
  3. S’acorden solucions satisfactòries i justes per les dues bandes.
  4. Es fa un seguiment dels acords.

Quins són els conflictes típics que es tracten a la mediació?

Són conflictes sorgits de la relació entre les persones. Com ara:

• quan es fan córrer rumors negatius sobre una altra persona, insults, malnoms, queixes, malentesos…
  • amistats que s’han deteriorat,
  • persones que et molesten o t’angoixen,
  • situacions que desagraden o semblen injustes,

Què heu de fer per resoldre un problema a través de la mediació?

Es pot accedir al Servei de Mediació per dues vies:

• Via el vostre tutor o tutora: Valorarà la situació i gestionarà, si cal, el servei de mediació.
  • Via coordinador/a del Servei: Podeu parlar directamente amb ell/a o enviar un correu a la següent adreça:

mediacio@inscanpeixauet.cat

[En el correu heu d’assenyalar; el vostre nom i explicar què us ha passat? i amb qui?]
  • També ho post fer emplenant el següent formulari:

Els nostres mediadors i mediadores

Equip mediador 2020-2021: