Criteris d’avaluació i promoció [2n batxillerat]

Avaluació final de curs

Al final de cada trimestre i al final de curs, els alumnes reben un butlletí amb les qualificacions obtingudes en cada matèria. Les valoracions s’expressen en notes numèriques del 0 al 10 i sense decimals. Únicament es consideren com a superades les matèries amb una qualificació igual o superior a 5.

L’alumnat que tingui matèries pendents després de l’avaluació final ordinària queda pendent de la realització de les proves extraordinàries.

Amb la finalitat que l’alumnat tingui més temps per assolir els objectius d’aprenentatge de les matèries no superades en l’avaluació final ordinària del mes de juny, augmentant les seves possibilitats d’obtenir una avaluació positiva, en el cas del primer curs de batxillerat, les proves extraordinàries es realitzen al juny atesa la necessària coordinació amb les convocatòries anuals, de juny i setembre, de les proves d’accés a la universitat.

Aquestes proves de recuperación extraordinària no es poden fer abans dels cinc darrers dies de classes, segons s’estableixi en el calendari escolar del curs.

En el context de l’avaluació contínua, la qualificació final extraordinària és el resultat global obtingut a partir de la valoració que l’equip docent, actuant de manera col·legiada, fa d’aquets elements:

a) L’evolució de l’alumnat en el conjunt de les matèries i la seva maduresa acadèmica en relació als objectius del batxillerat, així com, al final de l’etapa, les seves possibilitats de progrés en estudis posteriors.

b) Que l’alumne s’hagi presentat a la prova extraordinària i la nota obtinguda no sigui inferior a 3.

Promoció

Es pot passar de 1er a 2n de batxillerat amb un màxim de 2 matèries suspeses, que en tot cas l’alumne haurà de recuperar.

L’alumne que no passi al segon curs ha de cursar novament primer:

• Si ha suspés 5 o més matèries, l’alumne ha de repetir el 1er de batxillerat complet.
  • En el cas que tingui 3 o 4 matèries suspeses, aquest pot escollir entre repetir tot el curs o únicament matricular-se de les matèries pendents. Si el vol cursar sencer, ha de renuinciar a les qualificacions obtingudes.

L’alumne pot romandre al batxillerat en règim ordinari un màxim de quatre anys, consecutius o no.

2n de Batxillerat – Avaluació final de curs

L’alumnat que en finalitzar el segon curs tinguin avaluació negativa en algunes matèries es pot matricular d’aquestes sense necessitat de tornar a cursar les matèries ja superades.

L’alumnat que tingui superat el treball de recerca, no l’ha de tornar a cursar.