IFE – Auxiliar en Cura d’Animals i Espais Verds

Itineraris formatius específics*

Auxiliar en Cura d’Animals i Espais Verds

(només per a alumnes amb NEE o discapacitat lleu o moderada)

Enllaç al web del Departament (IFE)

TUTORIA

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­Tal com especifica el Pla d’Acció Tuto­rial (PAT) del nostre institut, el/la tutor/a és el/a professor/a que s’en­carrega de manera més directa de l’orienta­ció i assessorament de l’alumne i és qui actua com a principal interlocutor/a entre els seus pares i el cen­tre. A continuació, indiquem el nom del/la tutor/a de cada grup i les seves hores de visita. Les entrevistes es poden con­cer­tar mitjan­çant el vostre fill o filla, o trucant al cen­tre, telf.: 93.392.62.27. Afegim també els seus correus

.

HORARI VISITES 

GRUP TUTOR/A CORREU ELECTRÒNIC HORARI D’ATENCIÓ A FAMÍLIES
1r IFE David Algarrada dalgarra@rb4.cat a convenir
2n IFE Patricia Santoyo psantoyo@rb4.cat a convenir
3r IFE Inés Malet imalet@rb4.cat a convenir
4t IFE Anna Gordillo dalgarra@rb4.cat psantoyo@rb4.cat a convenir

PREINSCRIPCIÓ 2023/2024

Us informem que des del Departament d’Educació han publicat la informació relacionada amb el procés de matriculació del nou alumnat per al curs 2023 – 2024. A continuació trobareu les dades necessàries per portar-ho a terme.

Requisits de l’alumnat 

  1. Alumnes que disposin de l’informe NESE, emès per l’equip d’assessorament i orientació psicopedagògic (EAP) i que acrediti discapacitat intel·lectual lleu o moderada, inclosos els alumnes amb trastorn de l’espectre autista (TEA).

  2. Alumnes d’entre 16 i 20 anys d’edat durant l’any natural d’inici de l’oferta, que compleixin com a màxim 21 anys d’edat durant l’any 2021.

Presentació de sol·licituds  

  1. La sol·licitud de preinscripció es formalitzarà amb el formulari de la pàgina web del Departament d’Educació.

  2. Una única sol·licitud per alumne amb fins a tres peticions (ordre de preferència).

  3. La sol·licitud es presenta al centre de la primera petició, junt amb la documentació acreditativa.

  4. No s’admeten sol·licituds fora de termini.

  5. La petició d’admissió a un centre comporta l’acceptació del perfil d’estudis que s’hi imparteixen.

  6. Només es tindran en compte la segona i tercera petició si no s’ha aconseguit plaça en el centre escollit com a primera petició i queden places vacants en els altres centres demanats.

  7. La falsedat o frau en les dades al·legades o la presentació de més d’una sol·licitud de preinscripció comporten la invalidació dels drets de prioritat que puguin correspondre.

Documentació a presentar

  1. Original i fotocòpia del DNI, NIE o passaport vigent. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen.

  2. Dictamen d’escolarització o informe NESE (necessitats educatives especials) en què consti discapacitat intel·lectual lleu o moderada, inclosos els alumnes amb trastorn de l’espectre autista (TEA).

Si l’alumne és menor d’edat també s’haurà de presentar:

  1. Original i fotocòpia del llibre de família o altres documents relatius a la filiació. Si està en situació d’acolliment, la resolució d’acolliment del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

  2. Original i fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant (pare, mare, tutor o tutora o guardador o guardadora de fet) o si la persona sol·licitant és estrangera, de la targeta de residència on consta el NIE o del passaport. Si es tracta d’estrangers comunitaris, document d’identitat del país d’origen.

* De manera extraordinària i a efectes de preinscripció, les dades d’identificació o de filiació de les persones estrangeres també es poden acreditar amb el document d’identitat o el llibre de família del país d’origen o la documentació alternativa que la persona pugui aportar. El director o directora o la persona titular del centre la valora i deixa constància per escrit de la decisió adoptada.

Criteris de prioritat, barem que s’aplica i documentació acreditativa

  1. Proximitat del domicili al lloc de realització de l’itinerari (les puntuacions no són acumulables):

    1. 50 PUNTS: Si el domicili està en el mateix municipi que el centre en què s’imparteix l’itinerari.

    2. 30 PUNTS: Si el domicili està en la mateixa comarca que el centre en què s’imparteix l’itinerari.

    3. 15 PUNTS: Si el domicili està ubicat en els mateixos serveis territorials que el centre en què s’imparteix l’itinerari.

Documentació acreditativa:

  • Original i fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant o de la targeta de residència on consta el NIE en el cas de les persones estrangeres.

  • Quan el domicili habitual que s’al·lega no coincideix amb la del DNI, amb el de la targeta de residència on consta el NIE o es tracta de persones estrangeres sense NIE, s’acredita amb el certificat o volant municipal de convivència de l’alumne.


Situació d’escolarització en el curs acadèmic 2020-2021:

    1. 25 PUNTS: Estar matriculat en un centre ordinari o en un centre d’educació especial a l’etapa obligatòria.

Documentació acreditativa:

  • Certificat d’estudis o altra documentació que acrediti l’escolarització.

  1. Participació per primera vegada en programes post-obligatoris

    1. 10 PUNTS: No haver cursat i finalitzat programes de qualificació professional inicial (PQPI) ni programes de formació i inserció (PFI).

Documentació acreditativa: 

  • Marcant la casella corresponent en la sol·licitud de preinscripció.

Assignació 

  • La puntuació obtinguda a la primera petició es manté per a la resta de peticions.

  • En el cas d’empat en les puntuacions tenen preferència els alumnes que no hagin obtingut el títol de graduat en educació secundària obligatòria.

  • Per desfer les situacions d’empat que encara es mantinguin es realitza un sorteig en cada centre. El resultat del sorteig es publica en el tauler del centre. El director o directora dels serveis territorials resol l’assignació de places als alumnes admesos a cada centre.

Matrícula

  • Els alumnes admesos han de formalitzar la matrícula en les dates publicades.

  • Els alumnes que no formalitzin la matrícula en el període establert es considera que renuncien a la plaça adjudicada.

  • Quan, després del procés ordinari de matrícula, quedin places vacants, el centre ofereix aquestes places als participants que en procés de preinscripció no se’ls hagi assignat cap plaça, tot respectant la puntuació obtinguda en el procés de preinscripció.

  • Un alumne perd la plaça assignada si no s’incorpora al centre o deixa d’assistir-hi sense una causa justificada en el termini de 15 dies des del moment en què se’n tingui coneixement.

  • El directora o directora del centre, o persona en qui delegui, ha de mantenir una entrevista amb els pares, mares, tutors o guardadors dels alumnes menors d’edat per tal d’informar-los de tots els aspectes del centre, en particular en relació amb el seu projecte educatiu i lingüístic i la carta de compromís educatiu, i d’atendre les consultes que els formulin.

Us deixem l’enllaç de la resolució final per si voleu fer la consulta : https://preinscripcio.gencat.cat/ca/estudis/ife/informat/calendari/

INFORMACIÓ DEL PROJECTE

Tenen per objectiu incrementar l’autonomia personal d’aquests alumnes i fer que assoleixin les competències professionals necessàries per a la transició a la vida adulta i que, per mitjà del treball, aconsegueixin la plena inclusió social.Els itineraris formatius específics (IFE) són ensenyaments professionals adreçats a alumnes d’entre 16 i 20 anys (durant l’any natural que inicien l’itinerari) amb necessitats educatives especials associades a una discapacitat intel·lectual lleu o moderada i que no es troben en disposició de seguir la formació professional ordinària.

Poden cursar-los els alumnes esmentats que no hagin obtingut el títol de graduat en ESO i, de manera excepcional, aquells que sí que l’han obtingut però que no estan en disposició de seguir els itineraris de formació professional ordinaris.

A partir del curs 2019-2010 a l’Institut Ramon Berenguer IV es podrà cursar el perfil d’Auxiliar en Cura d’Animals i Espais Verds.

L’alumne rebrà formació teòrica i pràctica en tasques auxiliars d’atenció als animals, el manteniment i la higiene d’instal·lacions amb animals, de producció de plantes en vivers i en centres de jardineria, i de manteniment de jardins, parcs i zones verdes, observant les normes de prevenció de riscos laborals i protecció mediambiental corresponents, així com competències de comunicació, autono-mia personal i participació en activitats comunitàries.

Té una durada de quatre cursos i s’estructura en mòduls professionals comuns i mòduls professionals específics que, a més de tenir els continguts necessaris perquè els alumnes assoleixin aquestes competències professio-nals específiques, estan associats a unitats de competència de nivell 1 del Catàleg de qualifi-cacions vigent a Catalunya.

 

En acabar aquests estudis s’obté un certificat de superació que acredita l’assoliment de les unitats de competència de nivell 1 corresponents al currículum del perfil cursat.

Per matricular-se en un IFE cal complir els requisits demanats i seguir el procés de preinscripció i matrícula que estableix la normativa.

 

 

 

 

MÒDULS PRIMER CURS

MP1: Vida saludable i cura d’un mateix (210 h.)

MP2: Comunicació i relacions interpersonals: (210 h.)

MP8: Iniciació a l’activitat laboral: (385 h.)

MP12: Tutoria I (70 h.)

 

MÒDULS SEGON CURS

MP3: Viure en entorns propers (175 h.)

MP4: Ús d’establiments i serveis (140 h.)

MP9: Organització de les empreses (105 h.)

MP16: Operacions bàsiques d’atenció als animals (140 h.)

MP17: Operacions bàsiques de producció i manteniment de plantes en vivers i centres de jardineria (245 h.)

MP13: Tutoria II (70 h.)

 

MÒDULS TERCER CURS

MP5: Organització personal (175 h.)

MP6: Activitats comunitàries (140 h.)

MP10: Món laboral (105 h.)

MP18: Operacions d’auxiliars de manteniment i higiene en instal•lacions ramaderes (140 h.)

MP19: Operacions bàsiques per al manteniment de jardins, parcs i zones verdes (245 h.)

MP14: Tutoria III (70 h.)

 

MÒDULS QUART CURS

MP7: Participació ciutadana (140 h.)

MP11: Desenvolupament en el lloc de treball (140 h.)

MP20: Formació en centres de treball (385 h.)

MP15: Tutoria IV (70 h.)

 

Normativa que regula els IFE:

  • Acord de Govern 120/2016, de 30 d’agost, pel qual es crea el Pla pilot experimental d’itineraris formatius específics (IFE) per a alumnes amb necessitats educatives especials associades a discapacitat intel·lectual lleu o moderada (DOGC núm. 7196, de 01.09.2016).
  • Llei 10/2015, del 19 de juny, de formació i qualificació professionals (DOGC núm. 6899, de 25.06.2015).
  • Decret 150/2017, de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc d’un sistema educatiu inclusiu (DOGC núm. 7477 de 19.10.2017).

Enllaç a la web del Departament

Continguts

Trobareu la documentació a l’Apartat de Secretaria

Resultat d'imatges de conejo gif animado