Les matèries de Batxillerat: com fer la tria?

Les matèries de Modalitat

La seva finalitat és formar als alumnes en aquells coneixements més específics en funció dels seus interessos sobre estudis posteriors. Dins de les matèries de modalitat està la matèria comuna d’opció, que és aquella que l’alumne està obligat a cursar en funció de la modalitat de batxillerat escollida.

Pasos a seguir per fer la tria de matèries de modalitat

1. Què vols estudiar en el futur?

Sino ho tens clar et recomanem que facis algun dels qüestionaris que pots trobar al web del departament d’educacio:

2. Busca la relació entre les modalitats de batxillerat i les matèries amb les branques de coneixement.

Busca amb quina branca de coneixement es troben relacionades les matèries de modalitat de batxillerat i fixa’t en aquelles que es troben vinculades amb la branca de coneixement a la que pertanyen els graus universitaris que t’agradaria estudiar en el futur, o amb les famílies professionals en el cas de cicles formatius.

Relació de les matèries de modalitat amb les branques de coneixement dels graus universitaris

Si voleu conèixer les matèries més detalladament: http://xtec.gencat.cat/ca/curriculum/batxillerat/curriculum/

En el cas d’accés a cicles formatius de grau superior per la via del batxillerat, has de saber que en el procés d’adjudicació de places hi ha establert un criteri de preferència per a cada cicle en funció de la modalitat de batxillerat. Per aquest motiu, és important escollir la modalitat de batxillerat a la que està relacionada el cicle de grau superior que vols cursar en el futur. Al següent enllaç pots consultar aquestes relacions.

Prioritat de les modalitats de batxillerat per a cursar cicles formatius de grau superior

En relació amb les matèries a escollir dins de cada modalitat de batxillerat, et pots guiar per les matèries més valorades en les proves d’accés a cicle superior.

Relació de les matèries de modalitat amb les famílies professionals dels cicles formatius

3. Anàlisi de les ponderacions de les matèries per al càlcul de la nota d’admissió a les universitats.

Si vols estudiar un grau universitari has de maximitzar la teva nota d’admissió. Per aquest motiu, mira quines són les matèries de modalitat de 2n de batxillerat que més ponderen en l’obtenció de la teva nota d’admissió a la universitat.

Les matèries poden ponderar:

• 0: en el cas de que no existeix relació entre la matèria i la branca de coneixement.
  • 0,1: en el cas de que la matèria estigui relacionada amb la branca de coneixement.
  • 0,2: en el cas de que la matèria estigui relacionada amb el títol de grau universitari.

Ponderacions de les màteries de modalitat per graus universitaris

Per a maximitzar la nota d’admissió a la universitat és recomanable que curses i t’examines a les proves d’accés a la universitat (PAU) d’aquelles matèries que ponderen 0,2 (estan assenyalades en groc en el document), o en el seu defecte d’aquelles que almenys ponderen un 0,1.

A primer de batxillerat, és molt important que escullis aquelles matèries de modalitat que més relacionades estiguin amb les que hauràs de cursar a segon de batxillerat.

4. Emplenar el full/formulari de tria de matèries de modalitat o específiques que vulguis cursar.

Pel que respecta a l’elecció de les matèries de modalitat, com a mínim has de cursar tres en cada curs. Per la qual cosa pots escollir entre:

• 3 matèries de modalitat + 1 matèria específica.
    • 4 matèries de modalitat.

És necessari que a la finalització de batxillerat l’alumne hagi cursat com a mínim 6 matèries de la mateixa modalitat entre els dos cursos.

Una vegada tinguis clar quina modalitat de batxillerat i quines matèries vols cursar, has d’emplenar el full de tria de matèries.

• Tria de matèries de 1r de Batxillerat per al curs 2021-22:

CIÈNCIES I TECNOLOGIA / HUMANITATS I CIÈNCIES SOCIALS.

(ATENCIÓ: Ompliu el formulari NOMÉS els alumnes que esteu cursant 4t d’ESO a l’institut. En cap cas, l’has d’omplir si encara no estàs matriculat al nostre institut.)

• Tria de matèries de 2n de Batxillerat per al curs 2021-22:

CIÈNCIES I TECNOLOGIA / HUMANITATS I CIÈNCIES SOCIALS.

(ATENCIÓ: Ompliu el formulari NOMÉS els alumnes que esteu cursant 1r de batxillerat a l’institut. En cap cas, l’has d’omplir si encara no estàs matriculat al nostre institut.)

Si al nostre centre no s’ofereix alguna matèria que vulguis cursar, tens l’opció de cursar-la a l’IOC (Institut Obert de Catalunya).

5. Lliurar a consergeria el full de tria de matèries de modalitat.

Entregar el full de tria de matèries i formalitzar la matrícula a la consergeria del centre dins del període de matrícula establert pel centre.

IMPORTANT!!

Donat que no és possible l’assistència presencial al centre el lliurament del full de tria s’ha de fer via e-mail al tutor del grup amb l’assumpte:

“Nom i Cognom de l’alumne, curs i modalitat triada”.

Per exemple: Xavier García, 4.4, CIÈNCIES