Consell delegats i delegades

FUNCIONAMENT DEL CONSELL DE DELEGADES I DELEGATS

El Consell és un organisme que representa a tot l’alumnat, per tant cada delegada o delegat haurà de conèixer les opinions, propostes i necessitats de la seua classe:

L’assemblea de classe a l’hora de tutoria: És l’espai més important de participació dels alumnes on es poden expressar les opinions, reflexionar sobre temes d’interès de l’alumnat, parlar sobre els problemes que es donen dins el grup-classe, dissenyar estratègies per millorar l’ambient de treball, la conservació de l’entorn immediat, preparar les sessions d’avaluació, organitzar les activitats del centre… etc. Aquesta assemblea és realitzarà durant l’hora de tutoria una vegada al mes, concretament la segona setmana.

Perquè l’assemblea funcione bé, siga àgil, i tots i totes puguen participar sense que ningú l’interrompa, s’han de seguir una sèrie de normes com triar un/a representat del grup-classe.

L’elecció del delegat o delegada de cada grup-classe es farà durant el primer mes del curs escolar durant la tutoria mitjançant vot secret i per majoria. Tanmateix, es triarà un subdelegat o subdelegada que substituirà a aquest/a en cas d’absència i li donara suport en les seues funcions. Tot aquest procés serà supervisat pel professor/a tutor/a del grup. El nomenament de l’alumnat delegat i subdelegat té validesa per a tot el curs escolar. No obstant, l’alumnat que els va triar podrà revocar-los, amb un informe raonat previ dirigit al professorat tutor subscrit per la majoria de l’alumnat del grup que els va elegir.

El Consell de delegades i delegats el formen el conjunt de delegats i delegades de tots els grups-classe del centre i es reuneix amb la Direcció del centre una vegada al mes, generalment la tercera setmana, en la sala d’actes. Els delegats i delegades són convocats rebent un missatge al seu correu electrònic amb un mínim de 48 hores d’antelació; a més, també s’envia al tutor o tutora de cada grup classe perquè n’estiguen assabentats i ho recorden a l’alumnat.

El delegat o delegada del grup haurà de transmetre tota la informació tractada en el Consell de delegades i delegats al seu grup en l’hora de tutoria una vegada al mes, concretament la quarta setmana.

El coordinador del consell de delegats i delegades és Alex Sánchez, professor del departament de ciencias socials de l’institut.

El seu correu electrònic de contacte és: asanchez@inscanpeixauet.cat