Orientacions per atendre les emocions de l’alumnat.

El Departament d’Educació oferix un nou apartat a XTEC amb orientacions per atendre les emocions de l’alumnat que ofereix al professorat i als equips directius dels centres recursos i orientacions per tal d’atendre les emocions de l’alumnat en la tornada a escoles i instituts.

Els principals objectius d’aquestes orientacions són:

  • Planificar una estratègia en el retorn dels alumnes al centre educatiu i a totes les activitats en les que estan acompanyats per adults
  • Crear espais de trobada, dinàmiques i rituals per celebrar el retrobament.
  • Identificar l’alumnat amb necessitat d’especial acompanyament.
  • Atendre les necessitats emocionals dels alumnes en procés de dol.
  • Saber escoltar i recollir les preguntes, inquietuds i silencis dels infants i joves.
  • Crear equips de referents entre l’alumnat i dinamitzar els grups de suport entre iguals.
  • Planificar les reunions amb les famílies.

Es tracta de vídeos curts on experts de diferents àmbits( pedagogia, psicologia, orientació, directors de centres educatius, i membres del Consell Escolar de Catalunya) analitzen la situació i donen un marc conceptual. També hi ha un apartat de recursos. Algunes de les idees també es poden fer amb l’equip docent a la primera trobada que es tingui.

L’espai web –que s’inscriu a la pàgina de l’xtec- inclou diversos apartats segons els temes que s’hi tracten: atendre les emocions, neuroeducació, dol i pèrdues, les famílies, l’alumnat, l’educació no formal en el retorn dels infants i joves, i recursos. Es plantegen diferents elements de reflexió al voltant d’aspectes com l’organització del retorn en equip, la preparació dels espais, els diferents tipus d’acompanyament o la figura del docent com a persona de referència per als alumnes.