Projecte You Can Fitt Street

Descripció

Aquest projecte naix amb la inclusió per primer any dels alumnes de 1r del cicle de grau mitjà d’activitats comercials de l’institut Ramón Barat i Miracle conjuntament amb l’empresa You Can Fit (gimnàs de Vila-seca) al projecte FP Innova, emmarcat dins del pla Impuls FP.

Innova FP és un projecte transversal, on participen diversos públics de la població de Vila-seca. El projecte pretén potenciar i incrementar els vincles entre els centres de formació professional i les empreses, mitjançant la col·laboració en el desenvolupament de projectes d’innovació i transferència de coneixement per tal de mantenir actualitzats els coneixements del professorat, millorar la qualitat de la capacitació de l’alumnat dels cicles formatius i contribuir a augmentar la competitivitat de les empreses i altres organitzacions.

Per a poder solucionar el repte plantejat (fomentar l’esport entre els adolescents), es va dissenyar una app on You Can Fit penjarà entrenaments setmanals (individuals o per equips). La pràctica es durà a la Torre d’en Dolça de Vila-seca o a la platja de la Pineda, on hi ha parcs públics per a practicar Crossfit. Els participants penjaran les seves marques setmanalment, i els guanyadors obtindran premis (classes gratuïtes, materials…).

Pensem que amb aquesta aplicació, farem tot un seguit d’ús de recursos clau: ús de les noves tecnologies, xarxes socials (on compartir les marques), gaming real amb premis, ocupació de l’espai públic, intervenció de diferents agents locals i, finalment, la promoció i motivació de la pràctica d’esport entre els adolescents intentant resoldre amb aquesta app el repte plantejat.

– Fomentar l’esport entre els adolescents

– Ús de les noves tecnologies i xarxes socials d’una manera responsable i beneficiosa per a la practica de l’esport

– Ocupació de l’espai públic

– Intervenció de diferents agents locals

Àmbits curriculars, àrees i/o matèries

Tot i que és un projecte transversal, seguint l’ORDRE ENS/163/2017, de 21 de juliol que estableix el currículum del cicle formatiu de grau mitjà d’Activitats Comercials, especificarem a continuació les competències professionals, personals i socials que engloba el projecte, així com les seves les unitats de competència. Finalment, especificarem en quines matèries i RA hem treballat el projecte.

–  Competències professionals, personals i socials:

g), i), j), m), n) o), p) i r)

–  Unitats de competència

UC_2-0241-11_2: executar les accions del servei d’atenció al client/consumidor/usuari

– Mòduls professionals, UF i RA

Mòdul professional 3: Gestió d’un Petit Comerç: UF 1 (RA1).

Mòdul professional 9: Aplicacions Informàtiques per al Comerç: UF 1 (RA1).

Mòdul professional 10: Comerç Electrònic: UF 3 (RA1).

Mòdul professional 13: Síntesi: UF 1 (RA1).