Pla d’impuls de les llengües estrangeres a la Formació Professional

Descripció

El programa “Foment de les Llengües Estrangeres a la Formació Professional”, finançat pels fons provinents del Mecanisme de Recuperació Resiliència i del fons REACT-EU en el qual, el nostre institut participa en els Cicle Formatiu de:

-CFGM Activitats Comercials Adaptat al turisme (CM10)

Per fomentar l’ús de llengües estrangeres en els cicles formatius s’han definit una sèrie d’accions elegibles que el centre duu a terme. Aquestes accions elegibles són:

1. Creació de Mòduls Formatius de llengua estrangera.
  2. Impartir docència de Mòduls Formatius dels diferents Cicles Formatius (sempre associats a una unitat de competència) en llengua estrangera.
  3. Serveis d’especialitat d’idioma (Auxiliar de conversa)
  4. Estades formatives en l’estranger: conjuntes alumnes-professorat. Donant prioritat a l’estada formativa de l’alumne.
  5. Proves d’acreditació oficial del nivell d’idiomes per a l’alumnat (Linguaskill)
Objectius

El Programa de Foment de les Llengües Estrangeres a la Formació Professional té com a objectiu que l’alumnat adquireixi les competències comunicatives, tant pel que fa a l’expressió oral com a l’escrita, que li permetin comunicar-se en una llengua estrangera en el  desenvolupament de les activitats professionals més habituals.

També tractar d’incentivar el foment de les llengües estrangeres en l’àmbit de la formació professional com a element estratègic, ja que la implementació d’ensenyaments en llengua estrangera adquireix cada vegada més importància amb la globalització dels sistemes productius i de prestació de serveis, així com amb els  moviments migratoris entre països, i, fonamentalment, com a contribució a un espai comú europeu.

Àmbits curriculars, àrees i/o matèries

Durant el 1r curs del cicle s’impartiran els mòduls següents en llengua estrangera:

– MP5: Serveis d’atenció comercial (Anglès) (99h)

– MP8: Anglès  (99h)

– MP15: Francès Tècnic (66h)

Durant el 2n curs del cicle s’impartiran els mòduls següents en llengua estrangera:

– MP2: Gestió de compres (Anglès) (99h)

– MP17: Anglès Tècnic Avançat (66h)