Miquel Paton, sempre en el nostre record

Avui és un dia trist per tota la comunitat educativa de l’Institut Ramon Barbat. Ha mort el pintor Miquel Paton, ex-professor del nostre centre i autor de la nostra actual imatge identificativa. En aquesta fotografia el podem veure durant l’acte d’inauguració dels 25 anys del Ramon Barbat, quan vam tenir l’ocasió d’escoltar-lo per explicar-nos què representen els cubs que conformen el nostre logotip. A continuació podeu llegir el que ell mateix ens va escriure sobre el logotip que ens va dissenyar.

La idea que he volgut plasmar és la d’un punt de partida inicial. Punt que es pot representar entre altres maneres com un cercle però també com un quadrat. Jo en aquest cas he escollit el cub, ja que és un concepte més abstracte i que al mateix temps es converteix en un petit homenatge als moviments d’avantguarda: Suprematisme (Malevich), Neoplasticisme (Mondrian), Bauhaus (Albers), i fins i tot Expressionisme Abstracte (Reinhardt), entre altres…

Aquest punt inicial creix i es converteix en uns cubs més grossos i que a més es projecten amb nous conceptes rectangles de color a la part de dalt i a la dreta.

Aquests rectangles més grans volen representar les dues vessants del centre: per una part un que projecta els alumnes cap a noves fites (superiors), podem dir que són els estudis de batxillerat i l‘altre serien els estudis més professionals i que projecten cap a un món laboral amb una base ferma (el rectangle de la dreta).

Els estudis de Formació Professional i de Batxillerat, lligats en el mateix centre: l’IES, on el nucli primordial és l’ESO. Cub més petit però fonamental en les dues direccions.

COLORS (Essencials): El color és emoció, enfront l’ortogonalitat (rectitud, control, equilibri, estabilitat…) el color representa la part més lúdica i “creativa”, sempre d’una manera controlada, és a dir: dintre d’uns marges, i a més adquirint els matisos  graus de saturació convenients.

Miquel Paton

Una molt forta abraçada a la seva família.