1.- Instal·lar l’App a l’ordinador

Podem instal·lar el programari Telegram Desktop al nostre ordinador per a poder treballar-hi igual que si ho féssim des del mòbil, però amb la possibilitat de tenir un teclati un ratolí que ens facilita l’escriptura i la navegació. També podem utilitzar aquest programa per a enviar imatges o documents que tinguem a l’ordinador sense la necesitat d’haver-les d’enviar prèviament al mòbil.

Per instal·lar Telegram Desktop cal:

1. Accedir a la pàgina de descàrregues de Telegram
        2. Clicarem al botó GET TELEGRAM FOR WINDOWS (Si tinguesim una ltre tipus de dispositiu hauriem de cercar la versió adient a SHOW ALL PLATFORMS.
        3. Clicarem dos cops al fitxer que es descarregarà per tal d’obrir-lo
        4. L’ordinador ens preguntarà si volem obrir el fitxer i clicarem a EXECUTA
        5. Escollirem al menú desplegable l’idioma que més ens convingui (el català no està disponible), i clicarem OK
        6. Ens demnarà la carpeta de destí on instal·lar el programa. NO cal canviar-la i clicarem a SEGÜENT
        7. A la següent pantalla ens demanarà a quin lloc del menú inici volem un accés directe. NO cal canviar-ho i clicarem a SEGÜENT
        8. Ens demanarà si volem un accés directe a l’escriptori. Si el volem, clicarem a SIGUIENTE i si no el volem treurem el senyal de CREAR UN ACCÉS DIRECTE A L’ESCRIPTORI i clicarem a SEGÜENT
        9. Clicarem al botó INSTAL·LAR i esperarem a que acabi la instal·lació
        10. Finalment clicarem a FINALITZAR

Ja tenim el programa instal·lat, però ara cal vincular-lo amb la nostra app del mòbil que ja tenim operativa. Així, qualsevol missatge o canvi que fem des de l’ordinador es sincronitzarà amb el mòbil, i viceversa.

1.  Ara si que el programa el podem tenir en catalÀ, així que escollirem a CANVIEU A CATALÀ
        2. Automàticament, el botó blau de sobre on anteriorment hi posava START MESSAGING, ara hi posa COMENCEU
        3. Escriurem el nostre número de mòbil i clicarem a SEGÜENT
        4. Clicarem a ENVIA EL CODI PER SMS i esperarem a que ens arribi aquest número al nostre mòbil
        5. Escriurem aquest codi al camp CODI i automàticament ens obrirà el programa amb el nostre compte de Telegram.

2.- Crear carpetes de xats

Les carpetes de xats ens poden ajudar a agrupar les converses i grups per temàtiques, interessos, destinataris o qualsevol altre criteri que creguem convenients. Com que al Telegram es poden barrejar converses i grups personals i de feina, seria una bona opció crear una carpeta amb els canals de la classe o del cicle amb el general de l’escola.

Per crear un canal cal:

1. Obrirem TELEGRAM
        2. Farem clic al MENÚ  (la icona de les tres ratlles horitzontals paral·leles que hi a la part superior esquerra de la pantalla)
        3. Seleccionarem CONFIGURACIÓ
        4. Clicarem a CARPETES
        5. Clicarem a CREA UNA CARPETA
        6. Al camp NOM DE LA CARPETA hi posarem el nom que desitgem a la carpeta
        7. Al camp AFEGIR-HI XATS hi afegirem les converses i grups que ens convingui tenir a l’interior de la carpeta
        8. Clicar a CREA

3.- Configurar les notificacions

La configuració de les notificacions ens ajudarà a personalitzar els avisos dels missatges que ens vagin entrant, ja sigui per canviar el so, o eliminar-lo, o per la quantitat i la ubicació a la pantalla dels avisos.

Per configurar aquestes notificacions cal:

1. Obrirem TELEGRAM
        3. Seleccionarem CONFIGURACIÓ
        4. Clicarem a NOTIFICACIONS
        5. Caldrà seleccionar les notificacions que ens convinguin o treure’l de les que no ens convinguin
        6. Simplement tirant endarrere amb la fletxa a l’esquerra que hi ha a la part superior esquerra de la pantalla desarem ens canvis i tornarem a la pantalla inicial.