Correu electrònic

1.- Obrir el correu electrònic

Un cop som a la pàgina web de l’escola, hem de clicar on posa CORREU a la part superior dreta de la pantalla, això ens portarà a la pàgina d’inici del correu de google.

Caldrà aleshores escriure el nostre correu electrònic, clicar a SEGÜENT, i seguidament escriure la nostra contrasenya i prémer novament SEGÜENT.

A partir d’aquest moment ja estem validats i podem accedir a la nostra bústia de correu electrònic.

2.- Redactar un correu a un sol destinatari

Per redactar un correu, haurem de validar-nos tal i com ens explica el punt número 1 i, un cop a la bústia caldrà fer clic al botó REDACTA que hi ha a la part superior esquerra de la pantalla. D’aquesta manera s’obrirà una finestra a la part inferior dreta de la pantalla que és on redactarem el nostre correu. Per fer-ho cal tenir en compte quatre passos:

1. Al camp PER A hi escriurem l’adreça electrònica de la persona a qui li volem enviar el missatge
        2. Al camp ASSUMPTE hi posarem un títol descriptiu, en tres o quatre paraules, del contingut del missatge
        3. A la part central de la finestra i escriurem el missatge que volem adreça
        4. Finalment farem clic a ENVIAR

3.- Escriure un correu amb destinataris en còpia oculta

Aquesta és una bona manera de mantenir la confidencialitat entre els múltiples receptors d’un mateix correu electrònic

Per a mantenir ocults els destinataris entre si, l’opció és escriure les adreces de correu al CCO que hi ha a la part dreta de la pantalla, a la mateixa línia que el PER A.

Aleshores s’obrirà una segona línia sota el PER A amb les inicials CCO, tal i com es mostra al video.

4.- Programar un correu per a l’enviament diferit

Seguirem els mateixos passos que al punt 2, però just abans de clicar a ENVIAR, escollirem el TRIANGLE que hi ha la dreta dins el mateix botó enviar.

Aleshores ens sortiran algunes opcions per programar. Si ja ens convencen, hi podem fer clic i llestos, però si volem ser més concrets en un dia o una hora, escollirem TRIA DATA i HORA per poder escollir en quin moment s’enviarà.

Escollim la data i l’hora concreta que ens convingui i cliquem a PROGRAMA L’ESDEVENIMENT

Llestos, el correu s’enviarà a l’hora convinguda

5.- Convocar una reunió MEET planificada

Un cop dins el correu, clicrem al MENÚ, un icono format per tres files i tres columnes de puntets. Allí seleccionarem CALENDAR. Obrirà el nostre calendari i haurem d’escollir el dia on volem programar la videoconferència fent-hi clic sobre del dia.

Ara caldrà omplir les dades necessàries, com el nom de l’esdeveniment, l’hora concreta de la reunió i escollir el calendari on volem fer la publicació. També podem definir una periodicitat, es a dir, si volem que es repeteixi per exemple setmanalment, o sigui un esdeveniment puntual d’un sol dia.

Farem clic al botó blau AFEGIR UNA VIDEOCONFERÈNCIA DE GOOGLE MEET i una mica més avall podrem escollir quan iquin tipus d’avís fem als subscriptors d’aquest calendari.