Mòdul 1

Tasca 1: Presentació

Entreu en aquest fòrum i presenteu-vos a la resta de participants. Expliqueu breument la motivació que us ha dut a fer aquest curs i què n’espereu.

OPCIONAL: Seria bo que en un moment o altre també actualitzessiu el vostre perfil tot posant-hi un petit text descriptiu vostre i una fotografia. Així el tracte amb les persones del vostre subgrup no serà tan virtual i us podran identificar una mica millor.

Escollir al menú contextual de sota del nostre nom l’apartat PERFIL

Cerca EDITA EL PERFIL i fes-li clic.

Baixa una mica la pàgina avall fins que trobis DESCRIPCIÓ i escriu-hi un petit text descriptiu del teu rol a l’escola i les teves motivacions professionals. No cal que siguin en relació a aquest curs de “Treball al núvol”, sinó de la teva tasca docent vista globalment.

Seguidament penja una foto teva a l’apartat IMATGE DE L’USUARI per a que la resta de companys puguin reconèixe’t.

Finalment, clica a ACTUALITZA EL PERFIL que trobaràs al peu de la pàgina.

Tasca 2: Google Classroom

Si ets la primera vegada que accedeixes a Classroom et demanarà quin és el teu rol, escull PROFESSOR. No te’equivoquis, que la solució és complicada.

Per a aquesta tasca us proposem que conegueu el funcionament de Google Classroom.

• Amb el vostre usuari de l’XTEC, creeu un curs de Classroom (amb el nom que vulgueu).
  • Convideu al vostre formador d’aquest curs per tal que sigui professor del vostre Classroom.
  • Personalitzeu el curs.
  • Afegiu un material (creant un tema) que sigui un enllaç a una pàgina d’interès per la vostra matèria. Assegureu-vos que el material es crea dins el tema.
  • Afegiu una tasca que contingui un vídeo de Youtube. Assegureu-vos també que la tasca estigui dins el tema creat.
  • Afegiu una tasca, afegint un document de Google com a plantilla, és a dir, que a cada alumne se li faci automàticament una còpia. Assegureu-vos també que la tasca estigui dins el tema creat.
  • Afegiu un pregunta que ha de servir per fer un debat a classe. Per tant, els alumnes s’han de poder contestar entre ells.
  • Creeu dues categories de notes, amb pesos del 40% i del 60%. Assigneu cada tasca a una de les categories.

En la tasca heu d’indicar l’enllaç del curs Classroom.

Els professors

Entrem a Classroom
Creem una classe
Modifiquem la capçalera
Convidem professors i alumnes
Afegim temes
Afegim Materials
Creem Tasques
Plantegem preguntes
Creem anuncis i gestionem les publicacions dels alumnes
Corregim i avaluem les tasques
Obtenir llistats de qualificacions
Creem un llibre de notes (gradebook)
Notificacions als tutors
Arxivar i eliminar cursos
Què fem quan s’acaba el curs?

Els alumnes

Entren a classroom i s’uneixen a una classe
Responen les preguntes
Fan les Tasques
Veuen les retroaccions dels professors i les notes

Tasca 3: Creació d’un calendari

Per a aquesta tasca us proposem que conegueu el funcionament de Google Calendar per crear calendaris compartits.

• Amb el vostre usuari de l’XTEC, creeu un calendari compartit amb el títol
    Treball al núvol + adreça XTEC (per exemple Treball al núvol – jmarti7).
  • Comparteix el calendari amb el professor d’aquest curs (per tal que pugui veure tota la informació dels esdeveniments).
  • Afegeix un esdeveniment d’una hora de durada el dia 15 de febrer de 2020 a les 10 del matí (posa-li de títol EXEMPLE).

En la tasca heu d’indicar l’enllaç del calendari (es troba en la configuració del calendari, apartat Integra el calendari)