1.- Enviar missatges amb documents adjunts

En un missatge de Telegram s’hi poden adjuntar imatges, videos (del rodet o capturats al moment amb la càmara), fitxers de qualsevol tipus (pdf, words, powerpoints, …) la ubicació des d’on s’escriu el missatge, una enquesta o enviar un contacte que tinguem a l’agenda.

Per poder arribar a adjuntar el fitxer, sigui quin sigui, cal:

1. Entrem a la conversa personal amb algun contacte o al canal que desitgem
        2. Cliquem al clip que hi ha a la part inferior esquerra de la pantalla
        3. Escollim el tipus de fitxer que volem enviar
        4. Cliquem sobre el document desitjat
        5. Cliquem a ENVIAR

2.- Crear un canal o un grup

Les diferències entre un canal i un grup són, bàsicament:

• GRUP → Tots els integrants poden escriure, enviar i veure els altres integrants i el seu número de mòbil
        • CANAL → Només els administradors del grup poden escriure, la resta d’integrants només poden rebre. Només els administradors poden veure la resta d’integrants.

Per crear un canal o un grup es fas de la mateixa manera.

1. Cliquem a la part superior dreta on hi ha una icona d’un paper i un llapis
        2. A la finestra emergent escollir CREA UN GRUP o a CREA UN CANAL
        3. Escollim els usuaris que desitgem afegir al canal de la nostra agenda del mòbil
        4. Un cop els tinguem tots, clicarem a SEGÜENT
        5. Posem un nom al grup al camp NOM DEL GRUP
        6. Afegim una imatge a l’espai rodó sota la càmara de fotos (OPCIONAL)
        7. Cliquem a CREA

3.- Eliminar / afegir subscriptors al canal de la classe

Els pares i mares dels alumnes han de tenir rol de subscriptors als canals de la classe. Si cal afegir-ne un, ho pot fer personalment mitjançant el codi QR habilitat, però si cal eliminar-lo perquè hi ha accedit algú no relacionat amb els alumnes de l’aula cal seguir aquests passos.

1. Accedirem al canal de la classe
        2. Clicarem al NOM DEL CANAL, situat a la part superior central de la pantalla
        3. Anem baixant la pàgina fins que trobem SUBSCRIPTORS
          • Per AFEGIR-LO, si el tenim a l’agenda, clicarem a AFEGIR SUBSCRIPTORS i el seleccionarem
          • Per ELIMINAR-LO, lliscarem sobre el seu nom de dreta a esquerra i escollirem SUPRIMEIX
        4. Per afegir-ne o eliminar-ne d’altres haurem de repetir el mateix procediment.