BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Un dia, la Gala va compartir amb tots i totes un conte de casa seva: On són els colors?
Després d’explicar-lo, ens van sorgir algunes preguntes i vam fer algunes hipòtesis: Com és que només surten tres colors? On són el taronja, el verd, el lila…? No ho sé!
Vam decidir barrejar i jugar amb aquests tres colors primaris. Què creieu què passarà? Sortirà color negre! No, color gris! No, els color de l’arc de Sant Martí!
Així, anem descobrint el lila, el taronja i el verd.
A més, hem realitzat l’activitat de crear el nostre cercle cromàtic, barrejant els colors primaris per formar els secundaris, tot creant diferents tonalitats.
Ens ha encantat!
Avui els nois i noies d’ASPROS han fet la quarta sessió dels patis actius.
En aquesta ocasió hem pogut jugar als següents jocs: saltar la corda, la soga, tirar de pal, el rellotge i ossets.
Ens ho hem passat molt bé!
Ahir els nens i nenes de l’escola vam fer una petita mostra al carrer dels experiments realitzats durant la VII Setmana de la Ciència a l’escola.
Ens va agradar molt poder mostrar a les famílies i obrir al poble alguns dels experiments treballats.
Moltes gràcies per venir!
Els nens i nenes de Cicle Inicial hem treballat la missió Hypatia, on nou dones catalanes van simular una missió espacial a Mart.
Hem après moltes coses interessants!
Amb motiu del “Dia de la Dona i la Ciència”, al llarg d’aquesta setmana els infants de cicle mitjà, a l’igual que la resta d’alumnes de l’escola, hem treballat una dona científica catalana del món de la Ciència i la investigació.
Hem realitzat una recerca d’informació, hem esquematitzat la informació més rellevant i hem elaborat un mural de la biografia de Josefina Castellví i Piulachs.
Amb aquest murals hem elaborat un vídeo. Esperem que us agradi!
Els infants de l’escola hem iniciat els tallers internivells de plàstica del segon trimestre.
Aquest trimestre treballarem l’autor William Kentrigde. William Kentridge és un artista sud-africà conegut pels seus dibuixos i animacions, encara que també ha treballat altres modalitats artístiques com la dramatúrgia, l’escultura o el mural.
El proper 4 d’abril anirem a visitar PLANTA (Fundació Sorigué) on podrem veure les seves obres en directe.
Us adjuntem alguns del treballs que estem elaborant als tallers. En aquest cas vídeos dels STOP MOTIONS que han elaborat els infants al primer taller.
Al llarg de la setmana, els alumnes de l’escola han fet diferents experiments.
Ens agrada la ciència!
A l’escola estem celebrant la VII Setmana de la Ciència i aquest matí, els nens i nenes d’I4 i I5 hem anat a l’Ajuntament a fer el pregó per anunciar l’activitat de Ciència al Carrer, que realitzarem el dijous 13 de febrer a les 15:30 hores. Us hi esperem!
Ens ho hem passat genial!
Aquest matí els alumnes de CM i CS hem anat a l’IRB de Lleida.
Hem realitzat una visita a les instal·lacions i hem pogut aprendre de primera mà com realitzen algunes de les investigacions, també hem utilitzat els microscopis que s’utilitzen per l’estudi del càncer tot analitzant cèl·lules cancerígenes i mosques. Per últim hem dut a terme un taller tot posant en pràctica el mètode científic.
Avui el mestre i divulgador científic Anicet Cosialls ens ha fet una experimentació a l’escola, ha estat una bonica forma d’apropar-nos al món de la ciència i ens ha agradat molt.
Moltes gràcies Anicet!
Amb motiu de la VII Setmana de la ciència els infants de cicle mitjà hem fet propostes d’experiments per poder-los presentar a la “Ciència al carrer”.
Us adjuntem un vídeo on hi ha la relació de tots els experiments que hem practicat a l’aula!
Benvolgudes famílies, Durant la setmana de l’11 al 13 de febrer durem a terme la VII Setmana de la Ciència a l’escola. Aprofitant que el dimarts 11 de febrer és el dia de la dona i la nena a la Ciència, l’objectiu principal d’aquesta iniciativa no és altre que despertar i potenciar l’interès i la curiositat dels nostres alumnes vers la Ciència. Així, al llarg d’aquesta setmana es realitzaran diferents activitats:
Al llarg de la setmana: EXPERIMENTS A LES AULES
A nivell d’aula, al llarg de les darreres setmanes hem treballat el mètode científic i també el paper de la dona a la ciència.
També, els nens i les nenes de les diferents aules realitzaran experiments científics i els presentaran als seus companys/es i també a vosaltres, les famílies.
El dimarts 11 de febrer: FÍSICA POP!
El dimarts 11 de febrer, dia de la nena i la dona a la Ciència, el mestre i divulgador científic Anicet Cosials realitzarà al matí, una presentació de diferents experiments científics a tots els infants de l’escola. Acabarà amb l’enlairament de coets al pati de l’escola.
El dimecres 12 de febrer: VISITEM L’IRB, LLEIDA
El dimecres 12 de febrer, l’alumnat de CM i CS de l’escola anirem a Lleida per visitar l’IRB (Institut de Recerca Biomèdica), a part de veure les instal·lacions, ens explicaran diferents recerques que s’estan duent a terme i experimentarem amb els microscopis. Serà una bona manera d’apropar la ciència al nostre alumnat.
NOTA: Les famílies de CM i CS rebreu un correu amb informació sobre la sortida
El dijous 13 de febrer: CIÈNCIA AL CARRER!
Ens fa molta il·lusió poder compartir, el dijous 13 de febrer, un recull dels diferents experiments treballats durant la VII Setmana de la Ciència. Per la qual cosa, a partir de les 15:45 hores durem a terme una petita mostra, oberta a les famílies. Aquesta es realitzarà al carrer de davant de l’escola. Us hi esperem!
Dentro de la actividad “Té enseño un juego de mesa” Arlet nos ha explicado como jugar al juego: Little Fox, médico de animalets.
Nos ha encantado, Arlet.
Dentro de la actividad “Te enseño un juego de mesa” Pau nos ha explicado como jugar al juego de mesa Doble.
Nos ha encantado, Pau
El passat dimecres 22 de gener van tornar a venir els nois i noies d’ASPROS a fer la tercera sessió dels patis actius.
En aquesta ocasió vam poder jugar als següents jocs: corriol de pedres, pedra – paper – tisora, mikado i granota.
Ens ho vam passar molt bé!
Dentro de la actividad “Te enseño un juego de mesa”, Genís nos ha explicado como jugar al juego: El monstruo de los calcetines.
¡Nos ha encantado!
Els nens i nenes d’I4 i I5, aquests dies al fer tant fred, vam observar que al pati hi havia gel, llavors a l’aula van sorgir diferents preguntes:
Com és que al pati hi ha aigua gelada? De quin color és el gel? Quina forma té? On podem deixar aigua perquè es geli?
Vam fer diferents hipòtesis i per tal de poder respondre tots aquells dubtes que havien sorgit, vam deixar aigua en recipients de diferents formes en els llocs que ells i elles havien plantejat: a l’aula, a fora al pati, a la nevera i al congelador.
L’endemà vam observar què havia passat! L’aigua del pati no s’havia gelat, i així vam aprendre que la temperatura aquella nit havia estat més alta de 0 graus.
Tot i així vam poder tocar el gel del congelador, comprovar quin color té, quina forma té i vam experimentar i pintar amb gel i colorant.
Ens ho vam passar genial!
Avui els nens i nenes de Cicle Superior han realitzat unes presentacions sobre ells mateixos.