BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Durant les primeres setmanes, a l’aula d’I3, hem estat jugant, manipulant, creant hàbits i rutines.. però sobretot coneixent-nos i creant vincles.
Us deixem un recull de fotos d’aquests primers dies.
Estimades famílies, nenes i nens…
Ja ho tenim tot preparant per a poder engegar les classes el proper dilluns 8 de setembre.
A la web del centre disposeu del Document Organitzatiu d’aquest curs 2025-2026. També us adjuntem l’enllaç al calendari escolar pel curs que comencem.
L’equip de mestres de l’escola us volem transmetre un missatge d’il·lusió pel curs que estem a punt de començar.
Ens veiem el dilluns 8 de setembre!
Avui hem acomiadat el curs tot realitzant jocs d’aigua a la gespa de les piscines.
Ens ho hem passat molt bé!
On June 11th we had the English Day and we did three different activities: A tea set, a chocolate mug cake and traditional British games.
It was very fun!!!
Els nens i nenes d’I4 i I5 hem realitzat una situació d’aprenentatge sobre les tortugues durant aquest 3r trimestre.
Un dia, vam parlar de les mascotes que teníem a casa, i llavors la Meritxell ens va dir que ella tenia una tortuga d’aigua i com que molts de nosaltres no n’havíem vist mai cap, ens la va portar i la vam poder observar, alimentar, mesurar, pesar…
A més, alguns de nosaltres vam buscar informació i llibres sobre les tortugues i els vam compartir amb la resta dels nens i nenes.
Ens ha encantat!!
El dijous 12 de juny, es va dur a terme l’acte d’acomiadament dels i les alumnes de sisè curs.
Després de nou anys a l’escola ha arribat el moment de començar una nova etapa, és temps per valorar el bon camí que heu fet plegats i la motxilla plena de vivències, de descobertes, de participació, d’opinions, d’aprenentatges que us emporteu de la vostra estada a l’escola Mestral, la vostra estimada escola que sempre recordareu i que sempre us tindrà les portes obertes.
De cara al futur us desitgem molta i molta sort. L’escola Mestral sempre serà la vostra escola.
RECULL FOTOGRAFIES DE LES ORLES:
| I3 | CICLE INICIAL |
| I4 | CICLE MITJÀ |
| I5 | CICLE SUPERIOR |
Durant el tercer trimestre els nens i nenes de Cicle Inicial hem treballat el sistema solar.
Cada nen ha triat un planeta o estrella i ha fet una exposició oral per explicar a la resta de la classe com era el planeta.
Ha estat una experiència molt interessant!
El divendres 6 de juny vam anar tota l’escola a Sant Llorenç de Montgai a passar un dia ple d’activitats i estones de joc.
Aquí teniu un recull de tot el que vam fer!
Al llarg de la setmana passada., els alumnes d’ed. Infantil i CI van anar a l’Església Vella del poble a veure l’exposició “Cendres de Guerra”.
Ens va agradar molt!
Profunda tristesa per la mort del Jordi Majoral Verdú, antic alumne de la nostra escola…
En aquests moments tan difícils, volem expressar el nostre més sentit condol a tota la seva família.

Avui els alumnes de CM i CS hem anat a l’Església Vella del poble a veure l’exposició “Cendres de Guerra”, allí hem tingut la sort de poder fer activitats guiades per la UdL, així com conèixer a alguns dels autors.
Ens ha agradat molt!
La setmana passada vam dur a terme la “Setmana de la Roda” a l’escola i per aquest motiu, vam anar al Pump Track amb bicicletes i patinets.
Ens ho vam passar molt bé!
Al llarg dels darrers mesos els alumnes de CS han estat treballant, juntament amb tècnics de la Diputació de Lleida, el concepte “Bioeconomia Circular” a fi de conèixer la seva importància per assolir societats més sostenibles.
Per tal de concloure el treball realitzat, el passat dimarts 13 de maig vam assistir, juntament amb altres escoles del territori, a l’acte de tancament i lliurament dels reconeixements per la tasca realitzada vers la matèria.
Aquest acte es va realitzar a l’aeroport d’Alguaire, i ens va donar la possibilitat de poder visitar les seves intal·lacions i aprendre una mica més sobre el seu funcionament.
Tot seguit us enllacem les fotografies de l’acte i el vídeo resum del treball realitzat sobre la “Bioeconomia Circular”.
El passat divendres els alumnes de CM i CS de la ZER vam fer una sortida a Terrassa per visitar el MNATEC (Museu Nacional de la Ciència i la Tècnica de Catalunya).
Ens va agradar molt!
Dins dels tallers que ofereix la fundació “Pagesos Solidaris”, aquesta setmana hem tingut la sort de rebre la visita del Djoubi Apolain i ens hem pogut apropar a les realitats socioculturals de les
persones immigrants, així com eliminar prejudicis i estereotips.
Ha estat molt interessant!
Ahir els alumnes d’educació Infantil i Cicle Inicial vam anar a La Panera, Lleida, per visitar l’exposició d’Isaak King.
Ens va agradar molt!
Arribada la Primavera, és el moment de preparar una nova edició del mercat de l’escola, és per aquest motiu que al llarg dels darrers dies tots els i les alumnes hem estat confeccionat un producte per ser venut.
Així, avui divendres 25 d’abril, a partir de les 16 hores, es posaran a la venta galetes de xocolata a un preu de 2€ al pati de l’escola.
La recaptació es destinarà a la subvenció d’activitats pedagògiques que es realitzin al llarg del curs.
Durant el dia d’ahir tot l’alumnat de l’escola vam estar elaborant les galetes per poder-les vendre al Mercat de Primavera.
Estan boníssimes!!!!
Per celebrar la diada de Sant Jordi, al llarg del dia d’avui, tots els alumnes de l’escola hem realitzat diferents activitats.
Tot seguit us adjuntem un recull de fotografies.