BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
La setmana passada a l’aula de Cicle Inicial vam realitzar l’activitat d’expressió oral “Mi manualidad”, en la qual la Valentina va ser l’encarregada de presentar la manualitat de Làmpada de lava a la resta de companys i companyes.
Després, tots i totes vam fer una llista dels materials necessaris i de les instruccions necessàries.
Dins del projecte que estem realitzant, a nivell d’escola, amb la residència Sant Roc de Vilanova de la Barca, el passat dimecres 12 de novembre, l’alumnat de Cicle Superior va anar a la residència per fer activitats de coneixença amb els residents.
Va ser una bona oportunitat per passar una estona plegats i ens va agradar molt!
Aquestes setmanes hem estat collint olives.
El passat dijous 6 de novembre l’alumnat de Cicle Superior i Cicle Mitjà vam anar a la facultat d’Agrònoms de Lleida per realitzar dos tallers:
Ens va agrada molt i ens ho vam passar molt bé.
Moltes gràcies a l’Aida Bargués i el seu equip!!!
Per acabar el dia, tots els nens i nenes de l’escola hem sortit al pati a berenar, tot menjant fruits de tardor.
Ha sigut un bon moment per acabar de celebrar la Castanyada. També, a l’acabar, hem dut a terme el Mercat de Tardor amb les famílies.
Moltes gràcies a tots i totes i bona Castanyada!
Avui a l’aula de Cicle Inicial hem realitzat l’activitat d’expressió oral “Mi manualidad”, en la qual la Carla ha estat l’encarregada de presentar la manualitat d’slime a la resta de companys i companyes.
Després, tots i totes hem fet una llista dels materials necessaris i de les instruccions necessàries.
Ahir tots els i les alumnes de l’escola vam elaborar el producte per vendre’l al Mercat de Tardor d’avui: PA DE PESSIC DE CARABASSA!
Ens ho vam passar molt bé seguint la recepta!
Aprofitem aquestes línies per donar les gràcies a la Sònia i l’Adrià per ajudar-nos a coure’l. GRÀCIES!!!!
Esperem que us agradi!
Aquest matí, els alumnes de cicle inicial hem anat a fer un pregó a l’Ajuntament per tal d’anunciar el “Mercat de Tardor”. Els infants de primer han acompanyat i els de segon han sigut els encarregats/des de fer el pregó.
Us recordem que el “Mercat de tardor” es realitzarà al pati de l’escola el proper divendres 31 d’octubre a les 16 hores.
Ens ha agradat molt!
Ahir tots els i les alumnes de l’escola vam elaborar panellets de diferents gustos: coco, atmella, xocolata, codonyat, pinyons…
Una vegada han reposat, els hem portat a coure al forn de la Sònia i l’Adrià, moltes gràcies!!!
Mireu quina bona pinta!
El divendres 24 d’octubre els i les alumnes de l’escola Mestral i l’escola de Torrelameu vam anar al Monestir de les Avellanes per dur a terme la Primera Trobada de ZER
Vam sortir de l’escola a les 9:00h a la Plaça Major amb un autocar de dos pisos que ens feia molta il·lusió! Quan vam arribar vam anar fins un parc i allà vam esperar als nostres companys/es de Torrelameu per esmorzar i en arribar vam esmorzar tots junts.
Una vegada acabats d’esmorzar, vam anar a fer activitats als espais naturals que envolten el monestir i per últim vam acabat fent cabanes al bosc.
Abans vam dinar tots junts i després vam tindre joc lliure, quan es va acabar el temps vam anar al parking a esperar l’autocar. I quan va venir vam tornar cap a Vilanova.
Ens ho vam passar molt bé!
Escrit realitzat per alumnes de CS
Els alumnes de Cicles Mitjà estan treballant els animals vertebrats i invertebrats.
I a partir d’uns capgrossos que van portar a la classe estem observant la metamorfosi de la granota.
És molt enriquidor!
Avui 20 d’octubre, tots els alumnes des d’I3 fins a 6è han anat a passejar pel riu. Hem sortit de l’escola a les 10:20h del matí, avui hem caminat 3km 750m en 01 i 25m. Al començament hem marxat de l’escola i hem passat per davant del descampat i hem baixat per les escales de l’ermita, després hem passat per la carretera del pont i hem baixat al camí del riu.
Al principi del camí hi havien molts camps de panís i d’altres. Després hem passat pel davant d’una casa i quan hem arribat al començament del riu hem fet unes quantes fotos. Aleshores hem seguit caminant, hem passat per molts arbres, una casa cremada, canyes i molts camps, llavors després de fer 3 km hem arribat a la central hidràulica de Térmens, allà hem baixat amb una zona amb herba i unes espècies de casetes a esmorzar.
Quan hem acabat d’esmorzar hem recollit les coses i hem començat a caminar una altra vegada. Després d’una estona hem arribat aquí a l’escola.
Escrit realitzat pel Jaïr Viladomat (6è)
Hem iniciat els ambients a Educació Infantil. Durant aquest primer trimestre gaudirem dels ambients de joc simbòlic, llum i transvasaments.
Podeu clicar l’enllaç per visualitzar les fotografies.
A l’aula de cicle inicial la setmana passada vam iniciar l’activitat de Lengua castellana “Mi manualidad“.
Aquest activitat consisteix en que cada infant, setmanalment, s’ha de preparar la presentació en castellà d’una manualitat a la resta de la classe per tal de practicar l’expressió oral en aquesta llengua. Ells prendran nota tot confegint un recull de manualitats.
Aquesta setmana ha presentat la seva manualitat l’Arlet: ¡Hacemos plastilina!
Els infants de cicle inicial hem iniciat els ambients els dilluns a la tarda.
Aquest trimestre realitzarem els ambients de: Casal (on juguem a jocs de taula), Arquitectura (on realitzem construccions amb diferents materials…) i l’ambient de Llum (on practiquem el traç a través de la realització de diferents dibuixos a la taula de llum).
Ens estan agradant molt!
Cada dijous l’alumnat de Cicle Inicial i Cicle Superior realitza l’activitat “Apadrinament lector”. Aquesta consisteix en el fet que els i les alumnes de Cicle Superior ajuden a llegir als/les alumnes de Cicle Inicial. Així cada alumne/a de Cicle Superior és el/la padrí/na d’un alumne/a de Cicle Inicial que és els seus fillol.
Esperem que aquesta activitat permeti afavorir el procés de l’aprenentatge de la lectura.
Ens agrada molt!
Chroma: intensity of colour
Tography: the art, process or technique of creating images.
Today, in workshops, children watched a video about an experiment, they named tools and steps the boy on the video followed, and finally they could do the experiment. They observed the separation of colours and it was surprising!
El passat dimecres 26 de setembre vam iniciar la proposta de dinamització de les estones del pati amb els nois i noies d’Aspros. Aquests vindran un cop al mes per tal de desenvolupar diferents propostes de joc amb els infants de la nostra escola.
En la primera sessió vam jugar a: soga, hula-hoops, ferradures i mikado.
Ens ho vam passar molt bé!