BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
La nostra ZER aquest curs s’ha iniciat a la Xarxa d’Escoles Restauratives de Catalunya.
L’enfocament restauratiu a l’escola es fonamenta en els valors del respecte, la inclusió, la participació, la no-violència, l’honestedat, la diferència, la col·laboració, la responsabilització i la reparació, i s’orienta cap a les necessitats dels infants del nostre centre.
Aquest any al nostre projecte d’escola hem treballat els 5 principis restauratius de Belinda Hopkins que regeixen l’Escola Restaurativa.
La Reviscola és una mostra de com hem treballat aquests 5 principis a cada aula i com tenir-los presents per tal de fomentar la convivència i el respecte en el nostre dia a dia.
Esperem que us agradi!
S’acosta Sant Jordi i ens fa molta il·lusió compartir amb vosaltres la planificació de les activitats que tenim preparades per la setmana de Sant Jordi.
Com ja sabeu…, ens agraden molt els contes! Per això, durant el dimecres 23 i el dijous 24, famílies voluntàries, aprenents de l’escola i mestres ens explicaran contes als diferents grups de l’escola.
Arribada la Primavera, és el moment de preparar una nova edició del mercat de l’escola, és per aquest motiu que al llarg dels darrers dies tots els i les alumnes hem estat confeccionat un producte per ser venut.
Així, el divendres 25 d’abril, a partir de les 16 hores, es posaran a la venta galetes de xocolata a un preu de 2€.
La recaptació es destinarà a la subvenció d’activitats pedagògiques que es realitzin al llarg del curs.
A la pàgina web de l’escola trobareu penjat el vídeo del pregó que faran els alumnes de CS el proper divendres al matí.
La nostra ZER aquest curs s’ha iniciat a la Xarxa d’Escoles restauratives de Catalunya.
L’enfocament restauratiu a l’escola es fonamenta en els valors del respecte, la inclusió, la participació, la no-violència, l’honestedat, la diferència, la col·laboració, la responsabilització i la reparació, i s’orienta cap a les necessitats dels infants del nostre centre.
Aquest any al nostre projecte d’escola hem treballat els 5 principis restauratius de Belinda Hopkins que regeixen l’Escola Restaurativa.
La Reviscola és una mostra de com hem treballat aquests 5 principis a cada aula i com tenir-los presents per tal de fomentar la convivència i el respecte en el nostre dia a dia.
Aprofitem el correu per informar que l‘AFA de l’escola i de la Llar també ha organitzat un seguit d’activitats:
El mateix dia de Sant Jordi, des de les 7 hores i durant tot el matí, vendran roses i llibres al carrer Carretera (costat de la parada de l’autocar).
A la tarda la parada de llibres la podreu trobar al pati de l’escola.
Durant la tarda del dissabte 26 d’abril, a la plaça Major, hi hauran inflables i berenar per als infants. També hi haurà venda de llibres i servei de barra.
Esperem passar un bon Sant Jordi plegats!

Avui tots els nens i nenes de l’escola hem anat a passejar per la llera del riu. Hem pogut gaudir de la naturalesa que envolta el nostre poble i també hem aprofitat per esmorzar tots plegats.
A la tarda, els nens i nenes d’educació Infantil i Cicle Inicial hem buscat ous de pasqua que estaven amagats per l’escola.
Bones vacances!
Durant el dia d’avui, tots els alumnes de l’escola hem visitat la sala de plens de l’Ajuntament per veure exposades les obres dels guanyadors del premi d’il·lustració del Segrià. Són il·lustracions fetes a partir d’un poema titulat Estovalles.
Amb aquest article us compartim les fotos de l’Aprenc d’educació infantil del 2n trimestre i també de plàstica, on hem treballat l’artista William Kentridge:

Avui tot l’alumnat de l’escola hem visitat l’exposició de William Kentridge que es troba exposada a l’espai PLANTA de la Fundació Sorigué.
Ens ha agradat molt!
Ahir els alumnes de cicle mitjà vam assistir a la Trobada de Jocs Tradicionals de les escoles rurals de la Noguera a Balaguer.
Vam passar tot el dia jugant, fent esport i compartint l’experiència amb altres alumnes de diferents Escoles rurals.
Ens ho vam passar molt i molt bé!
Avui han vingut d’Unió de Pagesos a l’escola a explicar a l’alumnat de Cicle Inicial la importància del treball de la terra i l’ofici de pagès.
Ens ha agradat molt!
Us mostrem les fotografies del segon dia de colònies a Can Bajona.
Ens ho estem passant molt bé!
Us mostrem les fotografies del primer dia de colònies a Can Bajona.
Ens ho estem passant molt bé!
El passat divendres 7 de març, tot l’alumnat de l’escola i de la Llar vam gaudir de la Rua Infantil de Carnaval que vam dur a terme per la tarda.
En acabar la Rua, vam berenar tots plegats al pati de l’escola, gràcies a l’AFA per la coca!
Ens ho vam passar genial!
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a escola disfressats lliurement
“Divendres disfressa lliure portaràs,
i a la rua de Carnavat et divertiràs!
A l’aula de cicle mitjà seguim treballant les nostres emocions i necessitats amb les cartes kONEKTA.
Aquest recurs ens permet descobrir que les necessitats estan en l’arrel dels nostres sentiments i els condicionen. Si tenim les necessitats cobertes, ens podem sentir per exemple alegres, animats, còmodes, contents, divertits, en pau, equilibrats,inspirat, lliures, tranquils… En canvi, si les nostres necessitats no estan cobertes, ens podem sentir com a persones abatudes, angoixades, cansades, desanimades,enfadades, frustrades, insegures, nervioses, soles, tristes…
Utilitzar aquest recurs a l’aula ens permet treballar com ens sentim i què necessitem per sentir-nos bé.
Som escola Restaurativa!
Avui els infants de cicle mitjà hem anat a l’ajuntament a fer el pregó de la rua de Carnaval.
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a escola disfressats amb un complement al cap!
“El dijous el cap guarnit portaràs!
I a la resta de companys i companyes,
els sorprendràs!
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a escola disfressats de persona gran!
“El Carnestoltes ens vol demanar,
que a un adult ens hem d’assemblar!
Un component o tot un vestit,
del que es tracta és de gaudir!
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a escola amb pijama
“Dimarts ha arribat
i sortir del llit ens ha costat,
per això els infants de l’escola
el pijama ens hem deixat
posat”
El passat dimarts 4 de març, els alumnes de Cicle Superior vam participar a la Trobada Esportiva d’escoles rurals realitzada a Balaguer.
En aquesta trobada ens vam reunir a prop de 300 alumnes d’altres escoles del territori.
Va ser una gran experiència!
Ja ha arribat el Rei Carnestoltes!!!
Com cada any ha dictat les seves consignes que s’hauran de dur a terme al llarg de la setmana vinent, del dimarts 4 de març fins el divendres 7 de març.
El divendres 7 de març a les 15:15 hores farem una Rua de Carnaval pel poble i ens agradaria que ens acompanyéssiu. Així, esteu convidades a seguir la Rua pel poble. En finalitzar, berenarem tots plegats al pati.
S’apropen les colònies i per tal que estigueu ben informats/des us enviem un tríptic informatiu i un vídeo que han preparat els/les alumnes de l’escola.