BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Els infants de primer estem treballant el centre d’interès del materials. Hem treballat diferents tipus de materials: el paper, el fang…
Demà al matí anirem a visitar “EL HANGAR”, el taller de l’escultor Miguel Angel Murillo té al nostre poble. Previ a la visita hem realitzat un taller d’escultura amb filferro a l’aula i hem creat verdaderes obres d’art.
L’art forma part del nostres aprenentatge diari i ens ajuda a veure les coses des d’un punt de vista diferent. Amb aquell taller hem fet volar la nostra imaginació i hem gaudit molt!
Aquests dies a l’escoleta estem treballant les formes i avui hem jugat amb elles a través de la màgia de la llum negra!
Amb formes de cartró, de plastilina.. i també hem pintat amb pintura fluorescent al panell d’art i al nosaltre cos!!
Com ens agrada aquesta tècnica!!
Avui alguns nens i nenes de sisè hem anat a la plaça de l’Ajuntament a plantar rosers amb l’ajuda del Ricard.
Ara els haurem de regar i cuidar per tal que creixin!
Aquest matí els infants de l’escoleta s’han trobat gelatina plena de flors dins les safates sensorials, i han experimentat de valent amb ella:
Mmmm… què divertit !!
Els infants de primer avui hem començat una nova activitat: EL CONTE COL·LABORATIU!
Hem treballat les parts del conte i ara iniciem l’escriptura dels nostres propis contes.
A la classe hem trobat un llibret que ens donarà totes les pistes d’allò que ens cal per escriure un conte!
Estem molt emocionats!
Avui a l’escoleta hem celebrat el segon aniversari de l’Ïu!
Li hem decorat una corona i pintat una fusteta com a regal!
També li hem cantat i ballat la cançó d’aniversari i ho hem celebrat jugant amb globus i confeti!!
A més, ens ha portat un regal per l’aula: un trencaclosques d’un cargol que ens ha encantat, moltes gràcies família!
Aquesta setmana a l’àrea d’anglès hem fet unes exposicions sobre animals en perill d’extinció.
D’aquesta manera, hem treballat la recerca, l’expressió escrita i l’expressió oral en llengua anglesa. The activity has been great!
Aquí teniu una mostra dels endangered animals que hem seleccionat, enjoy!
Els nens i nenes de segon i tercer hem fet unes llibretetes mini per escriure secrets i més coses.
Ens encanten!
Els nens i nenes de Cicle Superior han realitzat durant el dia d’avui el taller “Superfruits”
SUPERFRUTIS és un taller teatralitzat per a realitzar a l’aula que s’inspira en un una història de Superherois on tot el grup classe ha de superar una missió a la ciutat de MaKeDòNiA.
Té com a objectiu treballar els hàbits saludables a través del joc, la diversió, l’experimentació sensorial i el tast.
Ens ha agradat molt!
Avui a l’escoleta hem jugar per racons:
– Sorra kinèsica: ens encanta manipular la seva textura!
– Psicomotricitat fina: punxant palets sobre porexpan i introduint peces de fusta sobre els pals!
– Formes: enganxem amb velcro cada forma geomètrica al seu espai corresponent.
Mireu que entretinguts hem estat!!
Aquest matí a l’escoleta hem tenyit arròs, posant-lo dins d’una bossa i barrejant-lo amb colorants, el qual hem deixat assecar.
Després hem estat experimentant amb un que ja estava sec i amb l’ajuda de culleres, gotets i coladors hem fet trasbalsaments!
Donem per finalitzada la setmana d’aquest color amb una festa on hi havia globus, teles, plomes… de color verd! I els infants també han vingut vestits d’aquest color, mireu que bé s’ho han passat! 🟢
El proper dilluns 10 de maig s’inicia el període de preinscripció a la Llar d’Infants municipal “L’ESCOLETA”.
Si hi esteu interessats contacteu amb les oficines de l’Ajuntament al telèfon 973190005 o bé correu electrònic a secretaria1@vilanovabarca.cat o secretaria2@vilanovabarca.cat
Us adjuntem un IDEARI DE L’ESCOLETA que recull la informació més rellevant sobre la seva línia pedagògica, així com la SOL·LICITUD DE PREINSCRIPCIÓ.
Aquest matí els infants de l’escoleta hem anat a l’hort: els més grans han plantat uns quants enciams amb ajuda d’un punxó per fer el forat. Seguidament, els petits han regat el planter!! Ara, a esperar que creixi!
A primer estem treballant el centre d’interès dels materials i avui hem presentat el llibre: “El follet Oriol i l’illa dels plàstics”.
Hem introduït el concepte d’illa de plàstic i el seguirem treballant. Ha aixecat molt d’interès i és una bona ocasió per treballar el reciclatge i la reutilització dels materials.
Durant els dies 4, 5 i 6 de maig els alumnes de sisè estan realitzant les proves de Competències Bàsiques.
Aquestes consisteixen en la realització d’unes proves en les àrees de:
Mota sort!