BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Ahir els infants de l’escoleta van tenir una provocació al joc amb peces de color verd!
I avui han pintat amb hortalisses d’aquest mateix color (espinacs, julivert i menta)!
A més, l’estem treballant a través de cançons, contes, buscant objectes d’aquest color per l’aula o a la nostra roba..!
Demà més! 🟢
Avui ha estat el torn de la Morgan; ens ha portat unes fotos on ella i la seva família li donaven menjar als animals que tenen a casa seva: un ase, ovelles… I també unes altres on recollien flors!
Quin privilegi viure envoltats d’animals i natura, moltes gràcies família!
A l’aula de primer estem treballant els materials. Hem mostrat molta curiositat per saber d’on ve el paper i ho hem investigat. Hem llegit, hem mirat imatges i hem decidit que ens agradaria molt provar de fer paper reciclat.
Pel tal de portar a terme aquesta activitat, en primer lloc hem treballat el text instructiu. Hem llegit i escrit les instruccions a seguir per a fer paper reciclat. Hem mirat un vídeo on ens explicava pas a pas què havíem de fer i quins estris necessitàvem.
Avui, ben decidits i segur que ens sortiria bé ho hem provat! Per tal de compartir aquest procés amb les famílies hem gravat un vídeo que a continuació us mostrem. Si us ve de gust podeu provar de fer aquesta activitat en família.
Esperem que us agradi!
Diumenge és el dia de la mare i els infants de l’escoleta li han fet un obsequi!
Primer, amb pasta de sal i un motlle, van fer una estrella i amb dos dels seus dits hi van deixar una empremta formant un cor.
Un cop seca, la van pintar del color que van voler i hi vam penjar un fil per penjar-la on més us agradi!
Bon cap de setmana famílies!
Avui en Noè, per finalitzar aquesta activitat, després d’una setmana ens ha retornat LA MALETA DE PRIMER: ELS ANIMALS.
Hem gravat un vídeo que us mostrem a continuació on ens explica quines activitats de la maleta ha realitzat i com s’ha sentit.
Ens ha agradat molt realitzar aquesta activitat!
Avui a l’escoleta hem estat jugant en 2 racons:
Construccions: on hi havia l’arc de Waldorf, les peces Lego i els nins. Han fet unes composicions xulíssimes!
Nombres: hem introduït aquest nou material per començar a treballar els nombres amb els infants més grans. Consisteix en repassar amb el dit sobre el nombre en relleu i plasmar-ho damunt la sorra amb el dit. I comptar els taps que li pertocaven a cada nombre i col•locar-lo en la casella de sota!
Els infants de primer hem estat treballant els animals a l’aula. Hem fet un treball d’observació d’animals, els hem dibuixat, hem escrit les seves característiques, hem llegit contes d’animals, hem mirat vídeos informatius, hem llegit articles, hem treballat la maleta dels animals…
Amb totes aquestes activitats hem adquirit molts aprenentatges nous que hem plasmat el el nostre LAP BOOK DELS ANIMALS.
Seguint amb el treball de l’expressió oral a l’aula hem exposat els nostres lap books i hem elaborat un vídeo amb les nostres presentacions. Esperem que us agradi molt!
Avui hem explicat el conte que la setmana passada ens vau fer arribar dues famílies, amb l’ajuda d’un material que els ha captivat!
Taps amb els aliments que es va menjant l’oruga durant el conte, una caixa on els infants han d’anar introduint-li els aliments per la boca, ampolles amb diferents tipus de pasta que simbolitzen el creixement d’aquesta…
Després d’explicar-lo han estat jugant-hi de valent!
Els nens i les nenes d’EI3, 4 i 5 hem començat avui a experimentar a través de la tècnica que utilitzava Jackson Pollock.
Mireu com hem disfrutat amb la tècnica d’aquest autor.
Aquest matí els nens i les nenes d’EI3, 4 i 5 hem creat les nostres mandales de primavera amb diferents flors i elements que vam recollir ahir. Alguns ho hem fet en parelles. D’altres individualment.
El més important és que tots hem participat i hem decidit com ho volíem fer.
Us deixem algunes fotos de l’activitat:
Els alumnes de sisè hem redactat microrelats. Tot seguit us ensenyem el que més ens ha agradat.
Esperem que us agradi tant com a nosaltres!
Com tots els matins a les nou en punt va sonar la cançó per entrar a classe.
A l’entrar tots ens vam quedar “bocabadats” i en lloc del Pablo hi havia un “ROBOT” que ens donava els BONS DIES, nosaltres “alucinaven” no enteníem res, era extrany però divertit al mateix temp.
D’on haurà sortit? Què passava ens vam preguntar?
de cop i volta el Pablo va aparèixer per la porta i ens va dir:
“EL FUTUR JA ESTÀ AQUÍ”

Donem per finalitzada la setmana de Sant Jordi i Santa Jordina! Avui a l’escoleta hem muntat una parada al pati amb contes, roses…
També hem explicat un conte i ens hem emportat la manualitat que hem realitzat cap a casa: la titella del drac!
Feliç diada a tots/es!
A partir del projecte a nivell d’escola EL MEU POBLE hem elaborat una revista digital on cada aula hi exposa una petita mostra del treball que han estat fent.
Esperem que us agradi!
Durant la setmana de Sant Jordi cada alumne ha portat a l’escola dos contes de casa que li agradin.
Avui, cada classe, respectant els grups bombolla, hem preparat una caixa amb tots els llibres i els hem llegit a la mateixa classe i al pati.
Com cada any, el divendres 23 d’abril hem celebrat el ja típic Mercat de Primavera a l’escola.
Els infants de l’escola han elaborat MANDALES DE LLANA amb molta il·lusió per tal de poder docorar algun espai especial.
Els nens i nenes de sisè han estat els encarregats d’organitzar la seva venda.
Avui, la Pilar, la nostra aprenent, i amb motiu de la diada de Sant Jordi ens ha explicat un conte molt especial anomenat “Sant Jordi a la Cova del drac“.
Aquest conte pertany a una col·lecció anomenada Contes Desexplicats. Històries capgirades com un mitjó, amb personatges i relats clàssics cap per avall, amb arguments plens de sorpreses, irreverències i molt d’humor que faran volar i desenvolupar la imaginació dels primers lectors.
En aquesta llegenda en Sant Jordi és un poruc, la princesa soluciona el problema i el drac és un cuiner!
Ens ha encantat conèixer aquesta història!
Feliç dia de Sant Jordi famílies!
Ja s’apropa Sant Jordi, i per això a l’escola hem estat realitzant diferents activitats:
PROGRAMA DE ST.JORDI
I per la tarda de St. Jordi, l’AMPA ha programat…
Avui hem visionat al projector els vídeos que algunes famílies ens han enviat explicant un conte! Els contes escollits han estat: “L’oruga goluda” i “Els tres porquets”. Els hi han agradat molt als infants!
A més, també ens han fet arribar contes que hem explicat i fullejat!
Moltes gràcies famílies!