BON ESTIU!

Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!

Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.

ANIVERSARI SELMA

A EI3 i EI4, aquesta setmana, hem celebrat l’aniversari de la Selma.

Hem representat el pas del temps i aquests cinc anys de vida amb l’ajuda de la bola del món , l’espelma (el sol) i el calendari amb els mesos de l’any. Després la Selma ha repartit esmorzar per cada nen i nena de la classe.

Hem estat molt contents!!

Nosaltres li hem regalat una cançó i un llibret de dibuixos fet amb molta estima.

Per molts anys Selma!

EL PATI QUE VOLEM

Els alumnes de Cicle Superior estem treballant el pati de la nostra escola i per això avui hem realitzat una enquesta a tot l’alumnat.

D’aquesta manera podrem saber de primera mà quines són les inquietuds dels alumnes sobre l’espai de pati tant a nivell de joc com de relació amb els companys/es i l’entorn.

Ara tan sols haurem d’analitzar els resultats obtinguts i realitzar propostes de millora.

LA CAPSA DE VIDA DE LA LAIA!

Avui  la Laia ens ha presentat la seva CAPSA DE VIDA. Tots els infants s’han mostrat molt motivats i encuriosits per allò que havia posat la seva companya dins la  capsa.

La Laia ens ha presentat una sèrie d’objectes importants per ella. Ens ha portat roba de quan va néixer, un peluix, fotografies de moments especials, el seu xumet…

Ha estat un moment molt bonic on hem pogut compartir i conèixer una mica més la nostra companya.

Gràcies Laia

ELS CASTELLS

Aprofitant la sortida programada per aquest divendres, els i les alumnes d’EI3 i EI4 estem treballant diferents elements referents als castells.

Avui hem estat identificant-ne les parts i per a què serveixen a través del joc i els minimons. Després en petits grups hem creat els nostres castells.

ARRIBA LA PRIMAVERA

Aquesta setmana estem donant la benvinguda a la primavera amb diferents propostes:
– Minimons tant per grans i petits, fets amb animalets, nins, flors, etc.
– Cantar cançons i explicar el conte amb textures fet a mà per l’escoleta: “Què li passa a la Pepeta?”
– Fer decoració pel nostre racó de les estacions: culs de botelles simulant flors i pintar lliurement al paper amb els colors d’aquesta estació!

 

ENS VISITA EL MIQUEL

Avui, aprofitant que estem treballant les plantes del pati, ens ha visitat el Miquel, l’antic agutzil del poble.

Li hem demanat que vingui a l’escola perquè amb tots els seus anys d’experiència el Miquel en sap molt sobre els arbres i les plantes que hi ha al pati de l’escola, així, li hem fet un seguit de preguntes que ell ens ha respost.

Moltes gràcies Miquel!

CAPSA DE VIDA: Abril

Avui ha estat el torn de l’Abril! Dins la seva capsa hi ha posat els següents elements significatius per a ella:
– Un dudú d’una girafa
– Un peluix interactiu en forma de cub
– Un sonall de fusta
– Un conte musical on a cada pàgina s’escoltava  un instrument diferent. L’hem explicat i ells l’han manipulat.
Després hem buscat imatges reals dels instruments i hem reproduït vídeos de concerts per escoltar el so de cadascun d’ells. Ens ha agradat molt!
Gràcies família!!

MÉS RACONS

Durant la setmana passada, a l’escoleta vam jugar amb els següents racons:
– Introduir palets per dins dels forats d’ escorredors
– Passar pilotes per dins de tubs de diferents mides
– Treure pinces d’una capsa i enroscar i desenterrar taps. (Pels més petits)

LA CAPSA DE VIDA DE LA ITZEL!

Avui  la Itzel ens ha presentat la seva CAPSA DE VIDA. Tots els infants s’han mostrat molt motivats i encuriosits per allò que havia posat la seva companya dins la  capsa.

La Itzel ens ha presentat una sèrie d’objectes importants per ella. Ens ha portat dos contes, joguines de quan era petita, un quadre amb una foto seva de quan era un nadó… Hem escoltat amb molt d’interès la seva explicació.

Quan ha acabat l’exposició hem explicat el conte”L’ovelleta que va venir a sopar”, i ens ha encantat!

Ha estat un moment molt bonic on hem pogut compartir i conèixer una mica més la nostra companya.

Gràcies Itzel

ACABEM DE COLLIR

Els nens i nenes de Cicle Superior hem anat a l’hort per tal d’acabar de collir les hortalisses que hi quedaven.

Així, avui hem collit: cebes, escaroles i espinacs! Ens ha agradat molt veure l’evolució de les hortalisses des del dia que les vam plantar fins avui que les hem collit.

També hem reflexionat sobre els motius que provoquen que les hortalisses tinguin un creixement més lent a l’hivern i ens hem adonat que la falta de llum solar és un element indispensable per afavorir el seu creixement.

Finalment, esperem compartir les receptes! Bon profit!

COLLIM A L’HORT!

Aquest matí els nens i nenes de Segon i CM hem anat a collir a l’hort.

Hem collit escaroles… Com han crescut!!

Ens agrada molt poder comprovar el creixement de les hortalisses i poder-les collir.

Cada nen/a s’ha endut una mostra cap a casa! Bon profit!

L’ENTREVISTA

Aquestes dues setmanes, l’alumnat de CS hem treballat la tipologia textual de l’entrevista; la seva estructura, els participants i la funció d’aquest text.

Per posar-ho en pràctica, hem creat entrevistes breus per parelles i hem simulat un programa de ràdio.

Aquí teniu una petita mostra!