BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Avui hem sortit a l’hort a collir els espinacs que vam plantar ja fa uns mesos! Com havien crescut! Després hem entrat a l’aula i hem tastat una truita feta amb els espinacs i ens ha agradat molt!
A la tarda hem pintat amb ells, mireu quines obres més xules ens han quedat!
Avui 8 de març, amb motiu del dia de la dona que va ser declarat per les Nacions Unides el 1975, a l’escola hem realitzat una sèrie d’activitats per tal de d’afavorir la consciència per la igualtat de gènere.
Hem treballat aquest dia a través de diferents contes que ens ajuden a ser conscients de les desigualtats que hi ha a la nostra societat actual: “Les nines són per a les nenes”, “La princesa rebel”, “Els homes no plorem”, “Quan les nenes volen alt”…
També hem reflexionat sobre l’ús sexista de les joguines i quin paper tenen en la societat d’avui en dia.
Per últim, cada infant ha dibuixat i descrit la dona que més admira.
Ha estat un dia molt especial i reflexiu.

Avui hem celebrat que el Matias ha fet 3 anys! Hem menjat coca alhora que li cantàvem la cançó d’aniversari!
També ho hem celebrat a l’estil Montessori, fent tres voltes al sol amb la pilota de la Terra ! 
I, a més, li hem pintat una pedreta com a regal, li hem fet una corona i hem jugat amb globus i confeti!
Per molts anys Matias! 
Per últim, amb motiu del dia de la Dona, hem explicat el conte: “Max i els superherois” on la protagonista és una superheroïna: la seva mare!!
Avui els alumnes d’Ed. Infantil, Cicle Inicial i Cicle Mitjà hem rebut la visita dels agents dels Mossos d’Esquadra de trànsit.
Ens han estat explicant el seu ofici així com també ens han donat consells i recomanacions de seguretat viària.
Per últim, els alumnes d’Ed. Infantil hem pogut pujar al cotxe i ens ha agradat molt!
Avui ha estat el torn del Genís! Dins la seva capsa hi ha posat els següents elements significatius per a ell:
– El Mic, que li encanta
– Uns cotxes de fusta amb els que han jugat de valent
– Un àlbum de fotos amb imatges de la seva família
– Un comandament a distància que feia música
– Una maraca, que sempre la toca a casa!
– I, 4 contes que hem explicat i posteriorment ells han fullejat!
Moltes gràcies família, s’ho han passat d’allò més bé jugant amb tantes coses! 
Avui hem donat per finalitzada la festa de Carnaval vestits amb totes les consignes que el Rei Carnestoltes ens va donar i avui ens ha vingut a visitar a l’aula ! Us deixem també amb la proposta que vam fer ahir amb confeti i altres elements!! 
A més, hem celebrat el primer aniversari de la Lia, on hem menjat coca alhora que li cantàvem la cançó. També li hem pintat una pedreta com a regal, li hem fet una corona i hem jugat amb globus i confeti!
A la tarda, els de l’AMPA també ens han portat coca amb xocolata a tota l’escola i estava boníssima!
Que tingueu un bon cap de setmana de Carnaval famílies! 
Avui hem donat per tancada la setmana de Carnaval a l’escola i ho hem celebrat tot sortint al pati a fer una rua de Carnaval!
Ens ho hem passat molt bé!
Per acabar, hem berenat la coca i xocolata que ens ha portat l’AMPA! Moltes gràcies!
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a escola amb el cap ben guarnit.
“A punt per Carnestotes!
Fem un assaig general;
vine disfressat amb tot:
la roba, el cap i el calçat!”
Aquests dies a EI3-EI4 hem treballat entorn la festa del carnaval.
El divendres passat vam començar amb un conte anomenat “Carnaval al bosc”, el qual treballa valors com l’empatia i l’amistat. Hem reflexionat sobre el què passa al conte i l’hem ordenat seqüèncialment amb imatges.
Aquest divendres hem fet una activitat plàstica molt divertida que ens ha agradat molt! Hem escollit un paper de color i hem enganxat la nostra cara i amb retoladors, plomes i paper de seda l’hem decorat.
També hem jugat i experimentat amb aquest material i amb confeti. Finalment, ens l’hem tirat per sobre i hem ballat amb música de carnaval.
A EI3 i EI4, avui, hem celebrat l’aniversari de l’Arlet.
Hem representat el pas del temps i aquests quatre anys de vida amb l’ajuda de la vola del món, l’espelma (el sol) i el calendari amb els mesos de l’any.
Després l’Arlet ha repartit un detallet per cada nen i nena de la classe.Hem estat molt contents!!
Nosaltres li hem regalat una cançó i un llibret de dibuixos fet amb molta estima.
Per molts anys Arlet!
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a escola amb el cap ben guarnit.
“Per entrar avui a l’escola
cal portar el cap ben guarnit:
llaços, trenes, un barret, tot de pincetes…
I que et duri fins a la nit!”
Avui el Dídac ens ha presentat la seva CAPSA DE VIDA. Tots els infants s’han mostrat molt motivats i encuriosits per allò que havia posat el seu company dins la seva capsa.
El Dídac ens ha presentat una sèrie d’objectes importants per ell. Hem escoltat amb molt d’interès la seva explicació.
Ha estat un moment molt bonic on hem pogut compartir i conèixer una mica més el nostre company.
Gràcies Dídac!
Aquesta setmana hem donat la benvinguda a la Maite que va començar l’escola ahir!
Durant la setmana anirem oferint diverses propostes per celebrar aquesta festa tant divertida!
Ahir vam fer collarets amb unes palletes i uns macarrons que vam tenyir prèviament! I els més petits van posar i treure les pipes a unes oueres!
I avui hem experimentat amb unes safates sensorials amb plomes, boletes, etc.
A més, aquests dos dies hem seguit les ordres del Rei Carnestoltes: ahir vestits amb roba dels pares i avui amb una sabata de cada!!
Demà més! 
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a escola vestits amb una sabata de cada.
“El calçat d’aquest dimecres
serà desparellat:
un peu de cada manera, i au!
A caminar demanegat!”
Seguint el manifest del Rei Carnestoltes, avui hem vingut a escola vestits amb roba gran.
“Avui t’hauràs de posar
roba del pare o la mare, la padrina, un tiet teu…
Això sí, que et vagi gran,
que et pengi per tot arreu!”
L’art truck torna a l’escola Mestral per Carnaval!!*

Aquest curs *Sercodaga* inicia un projecte per fer arribar l’art 

a les escoles.
Durant una setmana tindrem la caravana
de Solaç a l’escola
i els infants 

de EI3 a 6è en podran gaudir en les estones de menjador.
De ben segur serà una gran experiència, la fórmula d’un bon àpat saludable i una estona d’art no pot fallar
!!
Aquest cop la caravana vindrà preparada amb un nou taller!!
*La Gran Terenyina
*
Un taller on els infants hauran de teixir entre totes i tots una gran teranyina amb drapet de colors fluor en un entorn de llum UV i vigilant de no quedar atrapats!!

La setmana vinent arriba el carnaval al nostre poble i a l’escoleta ja ens hem començat a endinsar en aquesta festa! Hem canviat el racó de les estacions pel racó del carnaval on hi ha contes, encaixos i complements perquè és puguin disfressar: barrets, ulleres, faldilles…
Al llarg de la setmana vinent anirem fent diferents propostes per celebrar aquesta festa!
De moment us deixem amb les consignes que ens ha deixat el rei Carnestoltes (que ha arribat avui a l’escola) per la setmana vinent!! 