BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Durant aquesta setmana els alumnes de cinquè hem treballat la tipologia textual de la descripció i per tal de posar en pràctica tot el que hem après hem descrit el nostre pati.
Per nosaltres és un espai molt proper i hem gaudit molt de l’activitat.
Aquest mati a l’escoleta hem fet una proposta de vida pràctica: estendre roba amb pinces!
Quina destresa i ganes que posàvem en fer-ho! Alguns també hem aparellat alguns mitjons i classificat!
Us deixem amb algunes imatges d’altres dies on recollim brossa i cuidem les plantes de l’aula, entre d’altres, tot fomentant la nostra autonomia!
El passat dilluns, els alumnes de Cicle Superior van rebre la visita de dues agents del cos dels Mossos d’Esquadra per tal de realitzar una xerrada vers el bon ús de les xarxes socials.
Considerem que va ser una xerrada molt profitosa!
Aprofitant que s’estava treballant el tema “Vivim en democràcia”, els alumnes de sisè vam dur a terme un procés electoral per tal d’escollir el nostre delegat/da. Així, per dur a terme aquest procés, vam seguir els següents passos:
Una vegada presentada la nostra candidatura, va arribar el moment d’iniciar el procés d’elecció, per la qual cosa vam recordar conceptes com: cens, sufragi universal, mesa electoral, etc.
I així va ser com vam escollir al nostre delegat/da!

Aquests últims dies hem presentat l’esfera i el cub a l’aula.
A través de diferents situacions hem anat coneixent les principals característiques d’aquests.
Ahir a l’Escoleta vam decidir fer gel. Vam agafar unes glaçoneres i hi vam afegir aigua. Seguidament hi vam anar afegint colorant de diferents colors i ho vam posar dins del congelador i … a esperar!
Avui l’hem tret i ja estava tot congelat! Amb ell hem pintat unes màscares de carnaval i també hem creat lliurement, mireu que xulo ha quedat, sembla aquarel·la!
Avui ha estat el torn de la Ivet! Dins la capsa de vida que va decorar a l’aula hi ha posat:
– Un peluix que feia soroll
– Gomets
– Un globus
– Un xumet
– Dues peces de construccions…
Hem jugat de valent amb tots els materials! Com ens ha agradat, gràcies família!
Avui el Gerard ens ha presentat la seva CAPSA DE VIDA. Tots els infants s’han mostrat molt motivats i encuriosits per allò que havia posat el seu company dins la seva capsa.
El Gerard ens ha presentat una sèrie d’objectes importants per ell. Ens ha portat un dibuix de bola de drac, cotxes de quan era petit, un conte, unes ulleres d’esquiar i una pala de ping pong. Hem escoltat amb molt d’interès la seva explicació.
Ha estat un moment molt bonic on hem pogut compartir i conèixer una mica més el nostre company.
Gràcies Gerard!
Amb els alumnes d’EI3-Ei4 hem treballat “L’hivern” d’Antonio Vivladi a ritme de mocadors.
Mireu quin escenari ens hem trobat avui a l’escoleta! Una clínica veterinària, on els infants han curat i cuidat a animalets de peluix, els han pentinat, donat de menjar… i altres coses que fan els veterinaris!
També hem conegut molts animals a través d’un llibre amb imatges reals que mirem constantment i amb el qual aprenem molt! 
Aprofitant que ahir els del bar de les Piscines ens van regalar molts globus, vam jugar amb ells tot petant-los, fent-los volar i de altres maneres molt divertides!
Quina festa ens vam muntar!!! 
Ja feia dies que volíem provar de fer suc de taronja a l’escoleta i avui ho hem fet! Primer de tot hem observat el seu color, la seva forma, la seva olor…
Seguidament les hem tallat, hem exprimit suc i l’hem tastat. Que bo estava! 
Per últim, hem pintat amb elles tot estampant-les sobre paper!
Avui els infants de primer hem iniciat la pràctica del càlcul mental amb les tabletes!
Ens ha semblat una forma molt engrescadora de practicar el càlcul mental!
Avui per les entrades de l’escola està sonant la cançó “Canta” del Pepet i Marieta
Esperem que us agradi!
Continuem amb aquesta proposta! Avui ha estat el torn del Guerau!
Dins de la seva capsa hi ha posat:
– Fotos d’ell i la seva família.
– Una corona d’aniversari.
– Un comandament amb el qual juga molt sovint!
– Una pala per jugar amb la sorra!
– Uns cubells apilables, amb els que hem jugat a fer construccions.
– I, per últim, dos contes d’animals que hem explicat i posteriorment hem tocat i manipular, atès que tenien diverses textures!
Moltes gracies família!!!
El divendres 11 de febrer, dia de la dona i la ciència, hem reflexionat sobre el paper de la dona a la ciència, ha estat un bon moment per parlar amb els alumnes sobre la importància de la dona a la ciència.
L’anualitat d’aquest dia internacional, que es va celebrar l’11 de febrer de 2016 per primera vegada, va ser impulsada per les iniciatives de l’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura (Unesco), l’ONU-Dones i altres organitzacions competents amb l’objectiu de promoure l’accés equitatiu i ple de dones i nenes a l’educació en els àmbits de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques (Educació STEM).
Per tal de prendre consciència ver el paper de la dona a la ciència, cada grup classe ha treballat una dona científica i finalment hem plasmat les nostres descobertes en un mural.
Ens ha agradat molt!
Ahir a l’Escoleta vam dur a terme 3 racons per treballar els nombres (de l’1 al 5):
– Resseguir el traç dels nombres amb un cotxe que passava per sobre de la carretera, que divertit!
– Introduir el nombre de palets corresponents a cada nombre
– Observar contes de nombres amb solapes!