BON ESTIU!

Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!

Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.

JA ÉS AQUÍ EL REI CARNESTOLTES!

Avui hem rebut una visita molt esperada…. Ha vingut el Rei Carnestoltes!!!

Com cada any ja ha dictat les seves consignes que s’hauran de dur a terme al llarg de la setmana vinent, del dimarts 1 de març al divendres 4 de març.

Visca el Rei Carnestoltes!

 

VIDA PRÀCTICA

Aquest mati a l’escoleta hem fet una proposta de vida pràctica: estendre roba amb pinces!

Quina destresa i ganes que posàvem en fer-ho! Alguns també hem aparellat alguns mitjons i classificat!

Us deixem amb algunes imatges d’altres dies on recollim brossa i cuidem les plantes de l’aula, entre d’altres, tot fomentant la nostra autonomia!

STORYTELLING

Aquesta setmana, els infants d’EI5-1r hem gaudit molta amb el conte The Very Hungry Caterpillar.

Hem treballat els dies de la setmana, el menjar i la metamorfosi del caterpillar! 

Aquí teniu una petita mostra de la feina que hem fet!

INTERNET SEGURA

El passat dilluns, els alumnes de Cicle Superior van rebre la visita de dues agents del cos dels Mossos d’Esquadra per tal de realitzar una xerrada vers el bon ús de les xarxes socials.

Considerem que va ser una xerrada molt profitosa!

VIVIM EN DEMOCRÀCIA

Aprofitant que s’estava treballant el tema “Vivim en democràcia”, els alumnes de sisè vam dur a terme un procés electoral per tal d’escollir el nostre delegat/da. Així, per dur a terme aquest procés, vam seguir els següents passos:

  • Escollir un eslògan
  • Fer un cartell
  • Redactar un discurs

Una vegada presentada la nostra candidatura, va arribar el moment d’iniciar el procés d’elecció, per la qual cosa vam recordar conceptes com: cens, sufragi universal, mesa electoral, etc.

I així va ser com vam escollir al nostre delegat/da!

PINTEM AMB GEL

Ahir a l’Escoleta vam decidir fer gel. Vam agafar unes glaçoneres i hi vam afegir aigua. Seguidament hi vam anar afegint colorant de diferents colors i ho vam posar dins del congelador i … a esperar!
Avui l’hem tret i ja estava tot congelat! Amb ell hem pintat unes màscares de carnaval i també hem creat lliurement, mireu que xulo ha quedat, sembla aquarel·la!

LA CAPSA DE VIDA DEL GERARD!

Avui el Gerard ens ha presentat la seva CAPSA DE VIDA. Tots els infants s’han mostrat molt motivats i encuriosits per allò que havia posat el seu company dins la seva capsa.

El Gerard ens ha presentat una sèrie d’objectes importants per ell. Ens ha portat un dibuix de bola de drac, cotxes de quan era petit, un conte, unes ulleres d’esquiar i una pala de ping pong. Hem escoltat amb molt d’interès la seva explicació.

Ha estat un moment molt bonic on hem pogut compartir i conèixer una mica més el nostre company.

Gràcies Gerard!

AMBIENT VETERINARI

Mireu quin escenari ens hem trobat avui a l’escoleta! Una clínica veterinària, on els infants han curat i cuidat a animalets de peluix, els han pentinat, donat de menjar… i altres coses que fan els veterinaris!
També hem conegut molts animals a través d’un llibre amb imatges reals que mirem constantment i amb el qual aprenem molt! 🐾

CAPSA DE VIDA: Guerau

Continuem amb aquesta proposta! Avui ha estat el torn del Guerau!

Dins de la seva capsa hi ha posat:
– Fotos d’ell i la seva família.
– Una corona d’aniversari.
– Un comandament amb el qual juga molt sovint!
– Una pala per jugar amb la sorra!
– Uns cubells apilables, amb els que hem jugat a fer construccions.
– I, per últim, dos contes d’animals que hem explicat i posteriorment hem tocat i manipular, atès que tenien diverses textures!

Moltes gracies família!!!

IV SETMANA DE LA CIÈNCIA: Dia de la dona i la ciència

El divendres 11 de febrer, dia de la dona i la ciència, hem reflexionat sobre el paper de la dona a la ciència, ha estat un bon moment per parlar amb els alumnes sobre la importància de la dona a la ciència.

L’anualitat d’aquest dia internacional, que es va celebrar l’11 de febrer de 2016 per primera vegada, va ser impulsada per les iniciatives de l’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura (Unesco), l’ONU-Dones i altres organitzacions competents amb l’objectiu de promoure l’accés equitatiu i ple de dones i nenes a l’educació en els àmbits de la ciència, la tecnologia, l’enginyeria i les matemàtiques (Educació STEM). 

Per tal de prendre consciència ver el paper de la dona a la ciència, cada grup classe ha treballat una dona científica i finalment hem plasmat les nostres descobertes en un mural.

Ens ha agradat molt!

RACONS NOMBRES

Ahir a l’Escoleta vam dur a terme 3 racons per treballar els nombres (de l’1 al 5):
– Resseguir el traç dels nombres amb un cotxe que passava per sobre de la carretera, que divertit!
– Introduir el nombre de palets corresponents a cada nombre
– Observar contes de nombres amb solapes!