BON ESTIU!
Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!
Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.
Avui els i les alumnes de Cicle Superior hem acompanyat als nens i nenes de la Llar al Mercat.
Ha estat una experiència molt bonica!
Aquest matí els nens i les nenes d’Infantil hem anat a comprar els ingredients per poder fer els panellets.
Avui els alumnes de l’escola hem rebut la visita dels Agents Rurals que ens han fet una xerrada sobre la importància de tenir cura de la naturalesa i dels animals que viuen al nostres entorn i al bosc.
També hem tingut la gran sort de veure l’alliberament d’un aguilot que després de recuperar-se de les ferides d’un accident ha estat retornat a la naturalesa.
Ens ha agradat molt!
Ahir al matí vam anar a l’hort a preparar la terra i fer els cavallons per poder-hi plantar, mentre uns removíem la terra i hi posàvem adob altres companys i companyes preparaven els cavallons. Els cavallons es fan com si fossin muntanyetes de terra.
A la tarda hi vam tornar, vam fer uns forats als cavallons i vam començar a plantar el planter que vam recollir al mercat el passat divendres. Tenim enciams, api, pastanagues i espinacs.
Avui també han anat a l’hort la resta dels alumnes de l’escola.
Ens agrada molt l’hort!
Text escrit per l'Efrén de 6è
Avui els alumnes de CM i de CS hem preparat la terra de l’hort per poder-hi plantar.
A la tarda tots els alumnes de l’Escola hi plantarem.
Ens agrada l’hort!
El divendres 6 d’octubre vam anar a buscar planter al Mercat, però quina va ser la nostra sorpresa… la parada del planter no hi era!
Així, com el divendres 20 d’octubre estàvem de trobada de ZER, vam demanar als més petits, als nostres companys i companyes de la Llar si podien anar a buscar el planter.
La parada de planter “Jarana” els hi va donar: enciams, pastanagues, api, espinacs, etc.
Moltes gràcies!
El divendres 20 d’octubre, els alumnes de la ZER Argelaga vam realitzar la Trobada de ZER al nostre poble.
Ha estat una bona ocasió per fomentar la convivència entre els nens i nenes de les escoles Mestral i de Torrelameu.
Ens ho hem passat molt bé!
Aquesta setmana, a educació infantil, hem començat el treball dels oficis.
A I3 i I4 hem conegut l’ofici d’advocat i escultor.
A I5 hem descobert el d’enginyer i farmacèutica.
Fa uns dies vam iniciar els ambients a educació infantil. Aquest trimestre les propostes són llum, trasvassaments i joc simbòlic.
El dimecres 18 d’octubre van tornar a venir els nois i noies d’ASPROS a fer la segona sessió del patis actius.
En aquesta ocasió vam poder jugar als següents jocs: cursa ous, mikado , pedra paper tisora gegant, tir del pal
Ens ho vam passar molt bé!
A l’escola ja estem preparant el proper Mercat de Tardor!
Aquest any el producte que estem elaborant és el sabó de romaní. Els infants de cicle superior hem gravat un vídeo on us expliquem pas a pas el procés d’elaboració.
Esperem que us agradi!
Aquest proper divendres dia 20 realitzarem a l’escola Mestral la primera trobada de convivència de la ZER.
Aquest any els infants de Torrelameu vindran a visitar-nos i a passar el dia plegats al nostre poble. Realitzarem activitats diverses i farem un esmorzar i dinar conjunt.
Els esperem amb molta il·lusió i hem preparat un vídeo a mode d’invitació.
Us el compartim!
El Juan José ens ha explicat com fer pas a pas una manualitat: un conejito.
Ens ha encantat, Juan José!
Aquest matí hem celebrat l’aniversari de la Ivet
En primer lloc hem fet em explicat el pas del temps a partir de tres elements: l’univers, el sol i el planeta Terra. Després hem preparat uns dibuixos i la Ivet s’ha pogut fer un collaret amb els macarrons que hem pintat entre tots/es. Per últim hem esmorzat la coca que ens ha portat.
Felices quatre voltes al sol Ivet
Per treballar l’expressió oral en castellà, l’Arlet ens ha explicat com fer pas a pas una manualitat: la rana.
Que bé ho has fet, Arlet!
Per tal de dona la benvinguda a la tardor, els alumnes de l’escola hem realitzat el ja tradicional passeig de tardor per la llera del riu.
Ens ha agradat molt poder contemplar els colors de la tardor!
Els alumnes de Cicle Superior hem començat a treballar la terra de l’hort.
Esperem poder-hi plantar ben aviat.
El miércoles 27 de septiembre han venido la asociación de Aspros que son unos chicos con discapacidad física o mental.
A la hora del patio hemos hecho unos cuantos juegos con ellos , hemos hecho: tiro con arco, tirar de la cuerda, la goma y “tella”.
Esto ha pasado porque un miércoles al mes vienen a pasar un patio con nosotros, somos muy afortunados y me lo ha pasado muy bien!!
Texto escrito por Joana C.P. (6è)