BON ESTIU!

Tota la comunitat educativa de l’Escola Mestral us desitja un molt BON ESTIU!

Ens retrobem el dimarts 8 de setembre de 2026.

ENS VISITEN ELS AGENTS RURALS

Avui els alumnes de l’escola hem rebut la visita dels Agents Rurals que ens han fet una xerrada sobre la importància de tenir cura de la naturalesa i dels animals que viuen al nostres entorn i al bosc.

També hem tingut la gran sort de veure l’alliberament d’un aguilot que després de recuperar-se de les ferides d’un accident ha estat retornat a la naturalesa.

Ens ha agradat molt!

PLANTEM!

Ahir al matí vam anar a l’hort a preparar la terra i fer els cavallons per poder-hi plantar, mentre uns removíem la terra i hi posàvem adob altres companys i companyes preparaven els cavallons. Els cavallons es fan com si fossin muntanyetes de terra.

A la tarda hi vam tornar, vam fer uns forats als cavallons i vam començar a plantar el planter que vam recollir al mercat el passat divendres. Tenim enciams, api, pastanagues i espinacs.

Avui també han anat a l’hort la resta dels alumnes de l’escola.

Ens agrada molt l’hort!

Text escrit per l'Efrén de 6è

 

ANEM A COMPRAR PLANTER!

El divendres 6 d’octubre vam anar a buscar planter al Mercat, però quina va ser la nostra sorpresa… la parada del planter no hi era!

Així, com el divendres 20 d’octubre estàvem de trobada de ZER, vam demanar als més petits, als nostres companys i companyes de la Llar si podien anar a buscar el planter.

La parada de planter “Jarana” els hi va donar: enciams, pastanagues, api, espinacs, etc.

Moltes gràcies!

PATIS ACTIUS II

El dimecres 18 d’octubre van tornar a venir els nois i noies d’ASPROS a fer la segona sessió del patis actius.

En aquesta ocasió vam poder jugar als següents jocs: cursa ous, mikado , pedra paper tisora gegant, tir del pal

Ens ho vam passar molt bé!

PRIMERA TROBADA DE ZER

Aquest proper divendres dia 20 realitzarem a l’escola Mestral la primera trobada de convivència de la ZER.

Aquest any els infants de Torrelameu vindran a visitar-nos i a passar el dia plegats al nostre poble. Realitzarem activitats diverses i farem un esmorzar i dinar conjunt.

Els esperem amb molta il·lusió i hem preparat un vídeo a mode d’invitació.

Us el compartim!

ANIVERSARI IVET

Aquest matí hem celebrat l’aniversari de la Ivet

En primer lloc hem fet em explicat el pas del temps a partir de tres elements: l’univers, el sol i el  planeta Terra. Després hem preparat uns dibuixos i la Ivet s’ha pogut fer un collaret amb els macarrons que hem pintat entre tots/es. Per últim hem esmorzat la coca que ens ha portat.

Felices quatre voltes al sol Ivet

TALLERS INTERNIVELLS DE PLÀSTICA

Els infants d’Educació Primària ja hem començat els tallers internivells de plàstica que realitzem els divendres a la tarda.

Com a activitat d’inici de curs hem treballat l’acròstic i hem elaborat un acròstic amb les lletres de la nostra escola: MESTRAL.

Ens ha encantat l’activitat!

TREBALLEM AMB LES EINES DE L’HORT

Els infants de Cicle Inicial hem iniciat el centre d’interès de l’hort escolar. Aquest matí hem anat a l’hort i ens hem familiaritzat amb les eines.

També hem treballat una mica la terra amb l’aixada i hem tret males herbes.

Hem après molt!

PATIOS ACTIVOS

El miércoles 27 de septiembre han venido la asociación de Aspros que son unos chicos con discapacidad física o mental.

A la hora del patio hemos hecho unos cuantos juegos con ellos , hemos hecho: tiro con arco, tirar de la cuerda, la goma y “tella”.

Esto ha pasado porque un miércoles al mes vienen a pasar un patio con nosotros, somos  muy afortunados y me lo ha pasado muy bien!!

Texto escrito por Joana C.P. (6è)