6è. Visitem els Instituts Miquel Martí i Pol i Joan Miró

El final de l’etapa de primària és un moment crucial a la vida educativa dels nostres alumnes. És com arribar a la fi d’un capítol emocionant, però també és el començament d’una nova aventura. Per als alumnes de sisè, aquesta transició cap a l’ESO és un pas significatiu, marcat per noves expectatives, reptes i oportunitats. Hem visitat els dos instituts referents de zona: el Joan Miró i el Miquel Martí i Pol.

Amb l’entusiasme palpable i els nervis a flor de pell, els alumnes han estat rebuts amb càlid acolliment pels equips docents i els alumnes més grans dels instituts. A mesura que recorrien els passadissos, les aules i les instal·lacions esportives, els estudiants de sisè han començat a comprendre la vastedat i la complexitat d’aquest nou entorn que aviat esdevindrà la seva segona llar educativa.

Una de les principals raons d’aquestes visites és ajudar-los a comprendre el canvi d’etapa que estan a punt de viure. L’ESO no és només una continuació de l’educació primària; representa un canvi fonamental en la manera com els estudiants aprenen, s’organitzen i s’interactuen amb el món que els envolta. És una etapa on s’enforteixen les bases de coneixement prèvies i es fomenta una major autonomia i responsabilitat acadèmica i personal.

Durant la visita, els estudiants han tingut l’oportunitat d’interactuar amb els alumnes més grans, que van compartir les seves experiències i consells sobre com afrontar aquesta nova etapa amb èxit. A través de les seves històries, els alumnes de sisè han pogut veure que, tot i els reptes inicials, l’ESO també ofereix una àmplia gamma d’oportunitats per créixer, explorar passions i desenvolupar noves habilitats.

És important destacar que aquestes visites no només han estat informatives, sinó també inspiradores. Han ajudat a despertar l’entusiasme dels alumnes per la seva pròxima etapa educativa i a dissipar alguns dels dubtes i ansietats que puguin tenir sobre el canvi. A través de les converses amb els professors, els alumnes han comprès millor què s’espera d’ells i com poden preparar-se millor per afrontar els reptes que vindran.