6è. Racons de català

Explorant l’Aprenentatge Actiu: Metodologia dels Racons a l’Aula

A la nostra escola, abracem una metodologia d’aprenentatge actiu que fomenta la participació dels alumnes i promou un aprenentatge significatiu. Un dels elements clau d’aquesta metodologia són els racons d’aprenentatge, espais designats a l’aula on els alumnes poden explorar temes específics mitjançant activitats pràctiques i participatives. Aquí teniu una visió general de com implementem aquesta metodologia utilitzant quatre racons concrets.

1. Racó de Comprensió Lectora amb Poesia de Joan Maragall: En aquest racó, els alumnes es submergeixen en la rica literatura de Joan Maragall. Treballant en grup, analitzen i interpreten poemes clàssics, desenvolupant les seves habilitats lingüístiques i la comprensió dels temes literaris.

2. Racó d’Expressió Escrita amb “Story Cubes”: Amb l’ús dels “Story Cubes”, els alumnes exploren la seva creativitat en un entorn d’escriptura dinàmic. Creant històries elaborades i imaginatives, desenvolupen habilitats narratives i expressives de manera divertida i interactiva.

3. Racó de Comprensió Oral amb Dictats Encaminats: Aquest racó ofereix una oportunitat per millorar la competència ortogràfica i la comprensió auditiva. Mitjançant dictats realitzats en parelles i col·laborativament, els alumnes treballen en les normes ortogràfiques i milloren la seva capacitat de treballar en equip.

4. Racó d’Ortografia amb Paraules Homòfones: En aquest racó, els alumnes es centren en les paraules homòfones mitjançant exercicis pràctics i interactius a l’ordinador. Aquesta activitat en grup permet als alumnes aprofundir en la comprensió d’aquestes paraules i millorar la seva competència ortogràfica.

A través d’aquests racons, els alumnes no només adquireixen coneixements, sinó que també desenvolupen habilitats pràctiques i essencials per a la seva educació. La metodologia dels racons d’aprenentatge ens permet oferir una experiència educativa enriquidora que promou l’autonomia, la col·laboració i el creixement personal dels nostres alumnes.