6è. Música: Guitarra, solistes a l’aula

Aquesta setmana, els alumnes de sisè han tingut l’oportunitat d’endinsar-se en el fascinant món de les guitarres a través del taller Solistes a l’aula. Durant aquesta experiència única, han tingut l’oportunitat de descobrir l’origen i la història d’aquest popular instrument, així com curiositats sobre la seva fabricació i evolució al llarg del temps.

El taller ha començat amb una breu introducció sobre l’origen de la guitarra, transportant els alumnes a través del temps per explorar com aquest instrument ha estat present en diverses cultures al llarg de la història. Des de les antigues civilitzacions fins als estils musicals contemporanis, la guitarra ha estat un acompanyant constant en la història de la música.

A més de conèixer la història de la guitarra, els alumnes han après sobre els diferents tipus de guitarres que existeixen al món. Des de la clàssica guitarra acústica fins a l’elèctrica, han descobert les característiques úniques de cada variant i com són utilitzades en diferents gèneres musicals i cultures.

Hem pogut experimentar de primera mà com és tocar una guitarra, amb la guia d’un expert en el camp. A través de demostracions pràctiques, han aprés sobre els diferents components de l’instrument i com produir sons agradables.

Per enriquir encara més l’experiència, hem escoltat audicions de diferents tipus de guitarres, des de la melodia delicada d’una guitarra clàssica fins a la potència energètica d’una guitarra elèctrica.

Un aspecte clau del taller va ser l’oportunitat de respondre preguntes i resoldre dubtes sobre la guitarra. Els alumnes han pogut expressar la seva curiositat i obtenir una comprensió més profunda sobre aquest conegut instrument musical.