6è. Explorant el Món de la Programació a través del Racó de Matemàtiques

Aquest trimestre, els alumnes de sisè s’immersen amb entusiasme en el món de la programació al nostre racó de llenguatge computacional i robòtica. Després d’unes setmanes intenses d’activitats a Code.org, els alumnes han demostrat un creixent interès i habilitat per resoldre reptes cada vegada més complexos.

Al trimestre anterior, dins d’aquest mateix curs escolar, vam començar a explorar aquest terreny emocionant amb jocs com Codiroby, una introducció divertida i accessible a la programació. Amb el temps, hem vist com l’alumnat ha guanyat confiança en la seva capacitat per entendre i crear codi. El que va començar com una experiència de joc casual, s’ha transformat en una veritable passió per a alguns, per la resolució de problemes amb algorismes i la creació de programes.

Amb l’orientació del mestre, els alumnes han après a desglossar problemes matemàtics en passos lògics i algorítmics. A mesura que resolen reptes en línia, descobreixen com aplicar conceptes matemàtics com ara l’àlgebra, la geometria i les matemàtiques discretes per a la creació de codi. Aquesta fusió de disciplines no només enriqueix la seva comprensió de les matemàtiques, sinó que també els prepara per a les demandes de la societat digital del segle XXI.

Una de les coses més emocionants és veure com l’alumnat s’enfronta a reptes cada cop més difícils amb determinació i resiliència. La programació no només els permet expressar la seva creativitat, sinó que també els ofereix una eina poderosa per a l’exploració i la comprensió del món que els envolta.