En l’àrea de matemàtiques continuem treballant alguns continguts curriculars amb aquesta manera de fer doncs ens permet un aprenentatge més proper . El fet de treballar en petits grups afavoreix la cooperació entre iguals i adquirir els coneixements d’una forma lúdica i motivadora, alhora que facilita l’atenció a la diversitat. Molts conceptes matemàtics que, a priori, resultarien més difícils es fan més senzills quan tenim la possibilitat de manipula el material adequat a cada contingut.
Aquesta primera ronda de tallers hem fet les següents activitats:
ACTIVITAT |
OBJECTIU |
Centenes ,desenes i unitats. (Numeració) |
Copsar el concepte de centena, desena i unitat per tal d’entendre el sistema decimal i la importància de l’ordre en la numeració. |
Maletes matemàtiques (Orientació espacial i numeració) |
Refermar el concepte de doble/mitat atenent a una forma geomètrica determinada. Situar diferents elements d’acord a unes instruccions determinades. |
Fem sumes ( Operacions i càlcul) |
Practicar l’algoritme de la suma amb tres o més sumands. |
Parchís de restes (Operacions i càlcul) |
Fer restes seguint el circuit del parchís i les instruccions donades en cada casella. |
Patrons (Orientació espacial) |
Continuar una sèrie/ patró establerts. |