Com implementem les noves metodologies a l’escola?

Si hi ha un aspecte que ens caracteritza a l’escola és la implementació de metodologies que permetin al nostre alumnat aprendre de manera més significativa. Amb aquest objectiu en ment, un dels canvis que hem fet, recentment, és el de deixar enrere els àlbums i centrar-nos més en activitats que ajudin a l’autoreflexió i autoconeixement del procés que han seguit per arribar a assolir i consolidar els nous aprenentatges.

Sovint, al finalitzar les activitats els proposem fer una reflexió de com ha anat la sessió, quines dificultats poden haver trobat, com les han resolt, què poden fer per millorar…? Totes aquestes preguntes faciliten que prenguin consciència dels processos seguits, també ens ajuden a entendre l’error com a part del procés d’aprenentatge, és a dir, equivocar-nos ens permet aprendre.

Les eines que hem utilitzat són rúbriques de diferents tipus com poden ser les d’autoavaluació i coavaluació, la base d’orientació, la diana d’autoreflexió, el diari d’aula, l’escala de la metacognició a final de cada trimestre, lapbooks, flipbooks, llibretes interactives, maquetes i carpetes d’aprenentatge.

Estem agafant el que millor s’adapta a la nostra realitat per poder donar resposta a totes les necessitats de l’alumnat d’una manera equitativa, vivencial i funcional. Per aconseguir aquest objectiu, les tecnologies com són iPads, pissarres digitals o portàtils ens ajuden donant noves eines que permeten adaptar-se als diversos nivells que té l’alumnat, facilitant-los l’aprenentatge, el control del temps disponible per fer les activitats proposades i fomentant-ne l’autonomia.

Us animem a veure el recull de de fotografies d’algunes de les activitats esmentades anteriorment.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *