Els nens i les nenes de primer ja han acabat la primera ronda de racons. Recordem que aquesta manera de fer ens permet treballar els continguts de forma manipulativa i cooperativa ja que moltes de les activitats proposades es poden fer en parelles i/o en petit grup, per la qual cosa es poden ajudar entre ells.
Aquests racons són de lliure circulació i cada infant pot triar l’activitat a fer cada dia per això tenim garantida la motivació tan necessària a l’hora de treballar i aprendre.
Per altra banda la intervenció de dos docents a l’aula facilita l’atenció a la diversitat i permet arribar als objectius a tots els alumnes.
Us presentem la graella amb les propostes d’aquesta ronda. Ja anireu veient que més endavant, totes les àrees curriculars formaran part d’aquesta metodologia.
RACÓ |
OBJECTIU |
Quadre de doble entrada
|
Iniciar els infants en les nocions d’estadística. |
Construccions |
Fomentar la creativitat i la noció espacial. |
Recta numèrica |
Treballar la numeració de 1-20, de forma creixent i decreixent.. |
Seriacions |
Fer series de tres elements o més amb taps d’ampolla de diferents colors. |
Dibuix amb pius
|
Treball de l’espai i creativitat. |
Comptem amb fitxes
|
Relació nombre/ grafia/quantitat, |
Joc de l’oca |
Comptatge i treball de valors pel seguiment de normes establertes |
Dòmino
|
Identificació de quantitat. |
Fem paraules |
Treball d’escriptura construint paraules amb lletres mòbils |
Retallem i enganxem |
Pràctica de la tècnica de retallar per una línia determinada. |
Dibuixos numerats.
|
Refermar la recta numèrica . |
Vocabulari d’estiu |
Escriptura de vocabulari conegut i posterior autocorrecció. |
Llegeixo i escric |
Treball de lectura individual relacionant imatge amb paraula |
Quina lletra falta? |
Identificar la lletra que falta per tenir la paraula completa. |