PREINSCRIPCIÓ I MATRÍCULA 2026-2027

Del 22 al 30 de juny s’obre el període per formalitzar la matrícula dels alumnes d’educació infantil i primària pel curs 2026-27. Cal que consulteu la llista d’admesos que trobareu penjada aquí i al taulell d’anuncis de l’escola, per saber si podeu matricular el vostre fill/a. Tingueu present que el dijous 25 i el divendres 26 són dies de festa local.

LLISTAT D’ALUMNES ADMESOS A L’ESCOLA LA VILA

ATENCIÓ: La reunió per a les famílies nouvingudes d’I3 serà el dilluns 29 a les 19h.

Els alumnes que no formalitzen la matrícula en el període establert es considera que renuncien a la plaça adjudicada.

Podeu passar a recollir tota la documentació per la matrícula a partir del dia 19 de juny a la secretaria de l’escola. Horari de 8:30 a 13.30h. També podeu descarregar-la aquí: full dades matrícula, carta de compromís educatiu, autorització drets d’imatge, autorització sortides pel poble, atenció educativa alternativa/religió, autorització paracetamol, enquesta de salut.

Més endavant us farem arribar el full de pagament de quotes. Les famílies de 1r a 6è, heu de cedir un val escolar a l’escola, trobareu tota la informació AQUÍ.

Aquí teniu també el full de pagament de l’AMPA:  Quota de l’ AMPA_26-27.

(Les famílies vulnerables d’I3 a 2n estan exemptes del pagament de quotes, xandall, excursions i AMPA.)

MENJADOR ESCOLAR: Podeu consultar informació sobre menjador escolar a la web del Consell Comarcal: MENJADOR ESCOLAR_CONSELL COMARCAL BAIX EMPORDÀ

Més informació a la web del Departament d’Ensenyament.

 

Xerrada sobre els refugiats

Reporters la vila

El proper divendres 29 de març vindran a l’escola a fer una xerrada sobre els refugiats als alumnes de 5è i 6è. Parlaran de l’ONG Proem-aid ( Professional Emergency Aid ), i serà a les 9:15 del matí. La xerrada la portarà en Coke, un bomber amic de la Montse Platja, mestra de l’escola.

L’ONG Proem-aid ( Professional Emergency Aid ) és una ONG de rescat espanyola. Des de Lesbos, s’ajuda als  que creuen el mar Egeu per evitar més morts al mar.

Visitem el nostre barri

Reporters La Vila

Els reporters de l’escola vam anar a visitar l’entorn de l’escola. L’objectiu era veure com estava el barri i parlar amb els nostres veïns. Hem trobat alguns aspectes que estan bé però d’altres cal millorar-ho especialment en els carrers i les voreres i per l’incivisme dels propietaris del gossos de la zona. Podeu veure el reportatge:

Els pares i mares de 2n ajuden a fer els decorats del Teatre

Reporters La Vila

Els pares i mares de 2n ajuden a fer els decorats per l’obra de teatre Go to London de la Mostra de Teatre Infantil. Venen totes les tardes de l’ 11 al 22 de març. El Teatre serà el dissabte 18 de maig a les 19:30 h al Teatre La Gorga de Palamós. Tenen molta feina i estan preparant molts elements propis de la ciutat de Londres.

 

 

 

 

IDALU dels alumnes de 6è

Del divendres 29 de març al dimarts 9 d’abril hi ha el període de preinscripció escolar pel curs 2019-20.

Els/les alumnes de 6è s’han de preinscriure a l’Educació Secundària Obligatòria (ESO). Per poder formalitzar la preinscripció, necessiten el Número d’identificació d’alumnes (IDALU). El certificat aporta el número d’IDALU dels alumnes que caldrà lliurar a l’ institut on feu la preinscripció.

Us podeu descarregar la circular aquí.

Per qualsevol dubte podeu consultar la web del Departament d’Educació.

Eleccions sindicals a l’escola

Reporters La Vila
El dimarts 12 de març a l’Escola La Vila hi ha hagut eleccions sindicals dels mestres. Els docents de les escoles de Palamós i Vall-llobrega escullen els seus representants sindicals.
Els sindicats que es presenten per lluitar pels drets dels mestres són: Intersindical… Llegeix més»

Carnaval 2019

Reportes La Vila

A l’escola La Vila hem celebrat el carnaval .

Primer vam fer consignes. Dilluns: pijama, dimarts: pentinat divertit, dimecres: maquillatge i dijous disfressats de casa.

El dijous per la tarda vam portar una disfressa i va venir una carrossa per ballar i divertir-nos .

Algunes comunitats van fer tallers de màscares. Els alumnes de 3r dijous al matí van anar a la nau del 50 metres a fer un barret i van sortir a la rua infantil de Palamós.

4t visita la depuradora de Palamós

Reporters la Vila

Els nens i nenes van d’ excursió a la depuradora el proper dimarts 12 de març. Els ensenyaran com es re-utilitza l’ aigua i per veure quin és el procés per depurar l’aigua.

Marxen de l’escola a primera hora i tornen a les 12:00. Han de portar aigua, esmorzar en una bossa petita i important si fa sol la gorra.

Què és una depuradora ? Una depuradora o planta depuradora és una instal•lació on l’aigua bruta és sotmesa a un procés en el qual, per mitjà de la combinació de diversos tractaments físics, químics i/o biològics, se n’eliminen la matèria en suspensió i les substàncies dissoltes. L’aigua obtinguda no és suficientment pura per a beure, però si per a retornar al riu sense malmetre’l. Per a preparar l’aigua pel consum humà, ens cal una planta potabilitzadora.

Dimarts 5 de març els nens i nenes de 4t van rebre una xerrada sobre la depuradora. Dimarts 12 de març visiten la depuradora de Palamós.

Aquesta és una activitat organitzada per l’Àrea de Medi ambient de l’Ajuntament de Palamós.

Més informació a la web del Consorci Costa Brava que porta la gestió de la depuradora.