Treball globalitzat 6è

Aquest curs ens hem centrat en el treball dels éssers vius. Hem après sobre les tres funcions vitals, els aparells i sistemes, els òrgans i les característiques principals dels éssers humans. A partir d’ara ens compararem amb la resta d’éssers vius i descobrirem moltes semblances i diferències que ens ajudaran a entendre com ens relacionem i ens necessitem els uns als altres. Us deixem un vídeo del que hem treballat fins ara!

Les qualitats del so: Agut i greu

Amb els i les alumnes de I4 i I5 a les hores de música, estem aprenent a diferenciar les diferents qualitats del so. Aquestes primeres sessions de l’any les estem dedicant a conèixer l’altura del so, és a dir, l’agut i el greu. Aquesta qualitat l’hem treballat de diferents maneres: amb el sr. agut i el sr. greu, amb instruments, cantant, amb el piano, representant sons i animals…

Mica en mica aprenem a diferenciar quan el sons són aguts i greus!

Imatges agut i greu

AGUT I GREU | Escola Pompeu Fabra

1r i 2n Anem al teatre

El dijous 18 de gener l’alumnat de primer i segon vàrem assistir a una funció de dansa contemporània a La Gorga. L’espectacle portava per nom Terra. Les 3 ballarines que hi actuaven, amb les seves danses, interactuaven amb diferents elements que estimulaven la imaginació dels infants i els fascinaven. Va ser un espectacle de llum i so que ens va captivar.
La finalitat d’aquesta obra és conscienciar-nos que cal cuidar el planeta on vivim perquè ens proporciona tot el que ens cal per viure. Els infants varen gaudir-ne molt.

LA ROTLLANA

LA ROTLLANA

“ La rotllana és l’espai on aprenem a vincular-nos i a compartir les petites-grans coses de cada dia que formen part de la “vida” dels nens/es del grup. S’hi aboquen emocions, s’hi aprenen habilitats, s’hi mostren progressos, s’hi projecta la creativitat, s’hi compartexien les descobertes i s’hi fan créixer els aprenentatges i els diferents llenguatges dels infants”

A Infantil és molt important el temps que dediquem a la rotllana. És una bona eina quotidiana per observar l’evolució dels més petits a través de les seves aportacions i per fer créixer els  vincles afectius amb un mateix, els altres i l’entorn. És per tot això que els nens/es de la Comunitat de petits iniciem el dia fent rotllana on realitzem tota una sèrie de rutines i activitats com les següents: 

PASSEM LLISTA: cada nen/a enganxa el seu nom en un panell. L’encarregat  és qui diu bon dia als companys i compta els infants que hi ha a l’escola, els que es queden a dinar  i els que no han vingut.

QUIN DIA ÉS?:  entre tots mirem quin dia de la setmana és. Per cada dia tenim un cartell amb el nom i un ninotet de fusta dins un cercle. L’encarregat ha d’enganxar el cartellet i extreure el ninotet del cercle corresponent al dia. D’aquesta manera podem comptar quants dies han passat, quants queden d’escola,… Tot seguit en el calendari busquem el dia i dibuixem el temps que fa. També observem quins esdevenients hi ha previstos al llarg del mes i comptem quants dies falten.

 

EL PANELL VISUAL:  La funció d’aquest panell és ajudar-nos  a organitzar el dia a dia d’una manera molt visual. Amb aquest, els infants poden comprendre quines activitats i rutines han de realitzar, l’ordre en que succeiran i el lloc on es faran.

 

PRÀXIES: són uns exercicis que es fan amb els òrgans bucofonadors per tal d’enfortir, tonificar i exercitar la mobilitat dels llavis, llengua i/o mandíbula.

 

A banda de tot això,  també realitzem tota una sèrie d’activitats per treballar l’alfabet fonètic, el raonament lògico-matemàtic, la conversa,  l’escolta activa… I no podem oblidar que, també, la rotllana és un espai màgic on somiar i deixar volar la imaginació amb els contes, els poemes i les cançons.

Projecte de música a 6è

Els i les alumnes de 6è hem dedicat vàries sessions de música a preparar el projecte: Cançons i cançonetes. En petits grups han escollit una cançó infantil i han decidit com i de quina manera la volien interpretar davant dels alumnes de la comunitat de petits. Una tasca que ha sigut molt enriquidora i al mateix temps d’aprenentatge. Els nens i nenes d’infantil ho han gaudit molt!

En el següent enllaç teniu un vídeo amb una petita mostra del que ha sigut aquesta experiència.

https://drive.google.com/drive/u/0/folders/1UqC2ckHHzqbCZtGcGKylMjqMX0ONaw9D

Exposició dels 90 anys de l’escola

El passat 16 de novembre vam celebrar els 90 anys de l’escola amb una exposició feta merament pels alumnes de 5è. Aquesta exposició és el recull d’un treball que han fet durant 2 cursos sobre el programa d’innovació pedagògica “apadrinem el nostre patrimoni” que consisteix en l’apadrinament d’un element patrimonial amb el triple objectiu d’aprofundir en el seu coneixement, donar-li valor i fer-lo socialment rellevant. El nostre centre apadrina el refugi antiaeri i la pròpia escola i per tancar aquest projecte, els/les alumnes van preparar una exposició per donar a conèixer el projecte el qual es va oferir a tota la comunitat educativa i a la gent del poble.

Aquí podeu veure el recull fotogràfic del photocall i el vídeo de les jornades. Esperem que gaudíssiu de l’exposició!

 

3r i 4t van a La Gorga a veure Teatre

El proper dimarts 21 de novembre a les 9:30h els nois i noies de 3r i 4t van a veure Camí de l’escola de Cia. Campiquipugui a La Gorga

Tres germanes, un camí i un objectiu: tenir el futur a les seves mans. L’extraordinària història de tres germanes que s’enfronten a obstacles i perills diàriament per arribar a l’escola. Un espectacle suggerent, visual i sense text que s’inspira en la història real d’infants d’arreu del món. Infants autònoms i capaços, amb ganes d’aprendre i canviar el seu món.

 

Exposició dels 90 anys de l’Escola la Vila

El proper 16 de novembre durem a terme l’exposició dels 90 anys de l’Escola la Vila de 15 a 17:30. Obrirem a les portes a tothom qui vulgui venir a visitar-la. Cal dir, que també allargarem l’exposició divendres 17 i dilluns 20 perquè els alumnes i mestres de l’escola tinguin l’oportunitat d’assistir a la visita i veure tot el que hem preparat. S’assistirà de manera organitzada i per grups per poder-vos atendre millor.

Com ja sabeu, els alumnes de 5è, estem dins el programa d’innovació pedagògica “apadrinem el nostre patrimoni”, que consisteix en l’apadrinament d’un element patrimonial. Hem trobat convenient, apadrinar l’escola aprofitant els 90 anys de la seva construcció. 

Realment ha estat un projecte que ens ha servit de molt per treballar la història des d’un punt de vista global, després centrar-nos en la Guerra Civil Espanyola i per últim en com va viure l’escola aquesta etapa.

Ens agradarà poder ser els protagonistes d’aquesta exposició i tenim moltes ganes de compartir amb totes vosaltres tot el que hem preparat durant aquests cursos .

A la nostra exposició podreu trobar diferents tallers, com per exemple jocs tradicionals, mapes interactius amb els punts més destacats del poble, codis QR repartits per l’escola amb informació diversa i guies que acompanyaran a les persones que assistiu. No us avancem més propostes, només ens queda engrescar-vos i animar-vos a venir. 

Podeu clicar la imatge de sota per veure un petit recull d’algunes fotografies del projecte.

Us hi esperem!

Alumnes de 5è

 

1r i 2n van a La Gorga a veure Teatre

El proper dimarts 14 de novembre a les 9:30h del matí els nens i nenes de 1r i 2n van a veure Sopa de pedres de Cia. Engruna Teatre a La Gorga.

SOPA DE PEDRES és la història de l’Alma, una nena que ha de fugir del seu país perquè veu com al cel enlloc de volar-hi estels un dia hi arriben els avions. Després d’un llarg viatge, arriba a un indret desconegut on aparentment tothom té de tot però no volen compartir res amb ella. Amb enginy i intel·ligència fa una sopa de pedres que transforma l’individualisme de tot un poble en una feina en equip i dona una lliçó de vida a tots aquells que inicialment li havien tancat la porta.

 

Excursió de 1r a la Pineda d’en Gori

El dimarts 7 de novembre 1r ha fet una sortida de tardor per Palamós. Aquest trimestre hem treballat la tardor i la sortida era l’activitat de tancament del projecte.

Vam sortir de l’escola cap a la platja de La Fosca on vam parar a esmorzar. Vam jugar una estona a la sorra. Després vam pujar al Castell de Sant Esteve on vam parar per conèixer la seva història. Cap a les 12h vam arribar a la Pineda d’en Gori on vam dinar i jugar fins a l’hora de marxar. Des de la Pineda d’en Gori vam baixar a les barraques de Cala Pallerida d’en d’on vam poder veure Cala s’Alguer.

Podeu veure totes les fotos de la Sortida a la Pineda d’en Gori aquí