Circulars colònies

El curs 2023-24 anirem de colònies. Els més petits van de colònies a L’Ocell de Corçà, mitjans al Pou del Glaç prop de La Bisbal i 4t i 5è van de colònies al La Talaia, a Cassà de la Selva. El preu aproximat és de 90€. Això inclou autocar , estada i tallers, i també la comissió de La Caixa. Per tal de poder confirmar la reserva a la casa de colònies, cal fer el pagament de 50€ mitjançant el codi de barres.

Cal indicar els noms i cognoms i curs de l’alumne a l’hora de fer el pagament.

Període de pagament: del dilluns 30 d’octubre a divendres 10 de novembre inclòs.

Cal retornar l’autorització i el comprovant d’ingrés al tutor/a com a molt tard el dilluns 13 de novembre.

Us podeu descarregar les autoritzacions i els codis de barres aquí:

Comunitat de petits 

Comunitat de mitjans

(4t, 5è)

Exposició 90 anys de l’Escola La Vila

Us convidem als 90 anys de l’escola la Vila que se celebrarà el proper dijous 16 de novembre de 15 a 17:30 a l’escola. 

Com ja sabeu la nostra escola té molta història i sempre ha sigut molt important a tot el poble. 

Els alumnes de 5è, estem dins el programa d’innovació pedagògica “apadrinem el nostre patrimoni”, que consisteix en l’apadrinament d’un element patrimonial amb el triple objectiu d’aprofundir en el seu coneixement, donar-li valor i fer-lo socialment rellevant. El nostre centre apadrina el refugi antiaeri i l’escola la Vila, i per tancar aquest projecte, hem preparat l’exposició dels 90 anys de l’escola. 

A la nostra exposició podreu trobar diferents tallers, com per exemple jocs tradicionals, mapes interactius amb els punts més destacats del poble, codis QR repartits per l’escola amb informació diversa i guies que acompanyaran a les persones que assistiu. També trobareu altres espais rellevants com explicacions sobre la guerra civil a Palamós o sobre el refugi antiaeri de l’escola. Hem buscat elements antics per exposar-los al gimnàs com una màquina d’escriure o una màquina de cosir i hem elaborat un photocall. 

Amb totes aquestes propostes i moltes més, ens agradarà molt que vingueu a descobrir-les. 

Els alumnes de 5è

ADAPTACIÓ A I3

L’adaptació a l’escola comprèn el procés que viuen els infants, juntament amb les famílies i l’equip educatiu, abans d’integrar-se al món escolar. Es tracta d’un període important en què l’infant crea vincles afectius amb les persones referents i amb els iguals.

En aquest procés d’adaptació hi poden intervenir molts factors, tots ells, bàsicament, emocionals, on l’infant adquirirà vivències.

Al Currículum d’Educació Infantil destaca el concepte d’escola acollidora. L’escola té com a objectiu l’educació integral dels infants, però és un objectiu compartit amb la família. Per aquest motiu és fonamental que l’equip educatiu busqui la coordinació i la complicitat de la família i que la família tingui plena confiança en l’escola.

Cal establir vincles per tal que l’infant se senti acompanyat i que té un lloc dins de l’escola, que en forma part. És necessari que l’infant comenci a tenir sentiment de pertinença, tant amb l’escola, com amb el grup-classe, fet que l’ajudarà a establir lligams afectius amb grans i petits.

La festa de benvinguda a les famílies forma part d’aquest procés.

 Cliqueu la imatge per veure’n més.

Les mestres d’I3

I5 INICIEM EL PROJECTE “PALAMÓS”

Els infants d’I5 hem iniciat el projecte Palamós. Realitzarem diverses sortides pel poble, per descobrir racons històrics, espais naturals… Coneixerem llegendes i cançons que parlen del nostre municipi … Per tal de saber més coses del poble on vivim. 

La primera sortida l’hem fet al Passeig del Mar. Pots clicar la imatge per veure algunes fotografies de l’activitat.

Bon inici de curs 23-24!

Ja han passat dues setmanes des del primer dia d’Escola! Això significa que des fa uns dies, els espais de La Vila s’han tornat a omplir de somriures, innocència, aprenentatges, complicitat…

Ens fa il·lusió compartir amb totes i tots vosaltres un vídeo molt especial en el que es veu l’arribada dels infants tant d’infantil com de primària!

Desitjant que el gaudiu,

Música: Xiula. L’escola que volem