L’hort del Mont-roig

Aquest curs tan especial i diferent continuem  fent l’hort. Els nens i nenes de cicle mitjà treballem a l’hort i  estem molt emocionats i emocionades perquè ens hem assabentat que a  Balaguer hi ha un refugi de llavors!  Nosaltres hi tenim una tasca molt importat:  fer créixer les llavors antigues; aquelles llavors que fa molt i molt de temps que existien en el nostre territori. Són  les faves, les guixes i els pèsols que tenien els nostres avantpassats a les golfes de les cases de pagès. La feina que hem de fer és fer-les créixer i guardar-les; així el proper any les podrem tornar a sembrar i tornaran a créixer. D´aquesta manera,  any rere any, tindrem moltes llavors antigues…..i tornem a la terra les llavors de sempre. Aquesta és una tasca que ens prenem molt seriosament  en tots els sentits….

Poder fer aquesta tasca ens fa pensar coses i reflexions molt poderoses com les següents:

“M’agrada l’hort i cuidar d’ell és divertit”,  “sense les plantes no menjaríem”, “jo, a l’hort, em sento bé i estic molt content” , “ m’agrada regar, sembrar, plantar i me xiflen les plantes”,  “l’hort és naturalesa: verdor, creixement, terra, aigua, llavors, pètals, pol·len…”, “les plantes em fan sentir alegre, feliç i sana”, “m´agradaria que sortissin trenta faves i flors que facin olor”…

Aquest curs estem fent un estudi comparatiu entre les llavors de l’hort de l’escola i les de casa. Vam sembrar les llavors antigues a l’hort de l’escola i també ens vam emportar a casa dues llavors sembrades. Ara estem fent l´ observació d´aquestes i comparant com creixen als dos llocs, cercant semblances i diferències.

Ens hem adonat que les plantes són curioses com nosaltres i  reguem les faves abans d’anar a dormir i al despertar-me les trobem més grans. Ens agrada mirar  l’hort:  és com un joc on és gaudeix mirant les plantes i descobrint el món vegetal. “Nosaltres som la carn i la natura és el COR”