L’HORT DE PRIMAVERA

Arribat el mes de febrer, a cicle mitjà tornem a fer una reflexió sobre l’hort que durant aquest curs ens està portant moltes sorpreses i aprenentatges! Des de l’octubre, que van sembrar les llavors antigues del “Banc de llavors de la Noguera», han passat moltes coses. Vam sembrar les llavors a L´ESCOLA i també A CASA per fer el planter i per poder comparar-ne l´evolució, al mateix temps que també vam sembrar a L’HORT.

Quan totes les llavors començaven a estar molt guapes, va passar dues coses diferents:

Algunes llavors de les cases i les classes van anar tirant endavant, fent-se molt altes i creixent amb força. En canvi, vam observar que les de l’hort anaven desapareixent com per art de màgia: cada dia anàvem veient que faltava alguna planteta més…. cosa que va fer que comencéssim a buscar-ne la causa. Varem observar que hi havia forats i també muntanyetes de sorra per tot arreu. Vist això, vam buscar informació i la nostra sorpresa va ser descobrir que al nostre hort havia vingut a viure un animalet petit que viu sota terra i que és diu TALP.

A partir d’aquí vam buscar la manera d’aconseguir que el talp marxés de l’hort i anés a viure al camp del costat (ja que la nostra escola està a les afores de la ciutat i tenim camps arreu). També teníem clar que ho havíem de fer de manera ecològica i sense fer-li mal. Vam provar diferents mètodes que els padrins , mares, coneguts…ens havien aconsellat i també d’internet.

Vam provar cinc maneres:

En aquest moment i, ja amb el talp fora de l’hort, hem posat en marxa l’hort de primavera: hem sembrat i hem trasplantat tota classe d’hortalisses d´aquesta temporada. Prèviament vam consultar quines plantes serien òptimes al calendari de l’hort.

Estem molt contents i contentes que el talp hagi marxat i poder tenir l’hort en marxa un altra vegada veient com cada dia va creixent tot el que hem sembrat i trasplantat.

Volem donar les gràcies al Marc Elias per donar-nos el planter que estem cultivant a l’hort de primavera.

Ja tenim moltes ganes de poder collir i menjar-nos tots els productes que sortiran d’aquest hort plantat amb tanta il.lusió! Ara ens toca tenir-ne cura, vigilar, respectar i esperar amb paciència.

SI VOLEU VEURE LES FOTOS DE TOT AQUEST TREBALL A L’HORT DE CICLE MITJÀ CLIQUEU A LA IMATGE: