CICLE SUPERIOR VISITA SALÀS DE PALLARS

L’alumnat de Cicle Superior hem iniciat el darrer micro-projecte “EL PAS DEL TEMPS”: l’edat contemporània. Per tal de familiaritzar-nos en aquesta època, vam anar a visitar les botigues museu de Salàs de Pallars.

Una de les botigues que vam visitar va ser la FARMÀCIA. Allí vam poder conèixer l’evolució en els preparats dels medicaments. També vam veure la BARBERIA, juntament amb alguna mostra dels utensilis que anys enrere utilitzaven els homes per afaitar-se. A més, a la botiga de ULTRAMARINOS Y COLONIALES vam poder gaudir d’una àmplia mostra de l’evolució dels productes, així com els seus envasos, logotips,…  al llarg del temps. El CAFÈ era un espai multifuncional ambientat de l’època, ja que vam poder veure el mobiliari, les taules, cadires, la barra. Era on s’hi feien reunions, espectacles i trobades i, a més, és on hi va arribar la primera televisió al poble. Per últim, en l’espai de l’AIGUA vam veure la font del poble, on hi anaven a buscar l’aigua i hi rentaven les verdures; el gran abeurador, on els animals hi podien beure; i el safareig, el lloc de reunió de les senyores del poble d’aquella època.

Va ser una sortida molt interessant pel projecte que estem iniciant i, al mateix temps, divertida ja que vam viatjar amb un transport poc habitual pel nostre alumnat; el tren