Reciclem, Reutilitzem, Reduïm

Per què Reciclem, Reutilitzem i Reduïm :

• Per preservar els recursos naturals.
  • Per contaminar menys el medi ambient.
  • Per millorar la nostra qualitat de vida.
  • Per estalviar la matèria prima ( arbres, aigua…).
  • Reduir el nombre de residus que generem.
  • Per cuidar el nostre planeta Terra.

BONES PRÀCTIQUES

A tots els espais de l’escola: cuina, aules i pati tenim tres tipus de contenidors: de paper, d’envasos (pels petits envasos, ampolles o paper film que utilitzem) i de matèria orgànica (per les pells de fruita).

El paper l’utilitzem per les dues cares i a més disposem d’una safata de paper per reutilitzar a les classes.

DSCN2719

Piles, tenim un contenidor de piles. Aquesta recollida permet que es faci un reciclatge i tractament adequat, i a més participem en el Projecte Apilo

DSCN2713

Participem en el Projecte OLIKLAK, on recollim mensualment l’oli de cuina utilitzat per tal de no llençar-lo a les clavegueres i així no contaminar l’aigua.

DSCN2717DSCN2718

NO UTILITZEM PAPER D’ALUMINI. L’alumini surt de la Bauxita, un mineral que es troba en països propers a l’Equador, la seva extracció comporta la destrucció de la Selva Tropical. Reciclar el paper d’alumini té un cost energètic i econòmic molt elevat. Per aquest motiu tothom a l’escola utilitzem carmanyoles per a portar l’esmorzar i així reduïm residus.

DSCN2714

A l’hort disposem d’un compostador on els alumnes de Cicle Mitjà s’encarreguem de llençar-hi les pells de fruita, fulles seques…per tal d’obtenir adob per a les nostres plantes.