Hora del conte

Els contes contribueixen a la formació dels nens/nenes perquè els desenvolupen la imaginació, enriqueixen el seu món interior, els permeten ampliar el vocabulari i millorar el llenguatge i la capacitat de comunicació. Desenvolupen el sentit crític, afavoreixen el coneixement d’un mateix i la inserció dels menuts en el món.
10 idees útils per “fer de lectors”
Llegir al nen/a un conte cada dia (millor a la nit, abans de dormir)
No interrompre la lectura un cop com començada. Per estructurar la història, el nen/a necessita un principi, un desenvolupament i un final.
No tenir por dels contes de por, si acaben bé. El nen projecta en els personatges la seva agressivitat i la seva angoixa, i es troba més bé.
Els contes d’animals serveixen al nen de mirall en el qual veu reflectida les seves vivències, sense traumes.
Davant d’una situació familiar difícil, si el nen ho vol, li podem contar una història que tracti el tema amb delicadesa. El nen també necessita contes que li permetin evadir-se de la realitat, somiar, imaginar…
Quan comenci a anar a l’escola, no hem d’apressar-lo perquè aprengui a llegir.
No fer preguntes sense parar per veure si el nen ho ha comprès tot. L’anàlisi massa exhaustiva fa que desaparegui la màgia.
Si el nen vol parar després d’un conte, hem de fer-li cas. Un llibre és, molt sovint, una espurna que encén el diàleg.
Convertir la lectura en un plaer compartit.

Text: S.C., M.T. (extret de la revista Cucafera Pares nº 103)

CONTE INVENTAT PER NENS I NENES DE P5

ELS NENS I NENES DE P5 EXPLIQUEN CONTES A P3