Biblioteca de l’escola

La biblioteca és un lloc situat a la planta baixa, que serveix per agafar llibres de préstec o llegir tranquil·lament.

On també es fan activitats com l’apadrinament lector, club de lectura, préstec i algunes més que preguntarem a la Mònica, la coordinadora de la biblioteca.

Ara explicarem el funcionament de cada activitat:

L’apadrinament lector és una activitat que serveix per ensenyar a llegir als nens i nenes de 1r de primària, d’una manera de què s’imaginin el llibre i tinguin imaginació i sobretot més vocabulari per poder expressar-se d’un altre manera.

El funcionament del préstec funciona d’aquesta manera: normalment, abans ho feien cada dijous i cadascú escull un llibre per quedar-se’l un temps, l’edat necessària per llegir qualsevol llibre funciona amb gomets de colors, quan agafes el llibre que has escollit hi ha un paper de registre i tu el que has de fer era apuntar la data, els números de codi, el títol del llibre i per últim el nom i el curs.

El club de lectura funciona així: si vols t’apuntes, però heu d’estar disposats i tenir “compromís” i el que haureu de fer és anar amb un grup que una vegada al trimestre us reunireu i parlareu del capítol que acabeu de llegir, que heu entès i opinar una estona, per això heu d’estar disposats a reunir-vos en qualsevol moment.

Aquí teniu l’entrevista que li hem fet a la Mònica.

Quants llibres hi ha a la Biblioteca?

– Moltíssims, cada curs compren més novetats.

– Quin és el llibre més interessant d’aquesta Biblioteca?

– Tots els llibres són interessants segons els interessos dels lectors.

– Quants anys portes a la Biblioteca?

– 6 anys.

– Quin és el llibre amb més pàgines?

– Hi ha més d’un.

– T’agrada com està la Biblioteca o canviaries alguna cosa per millorar-la?

– M’encanta com està, els llibres donen una porta al coneixement, imaginació i la creativitat.

– Quines activitats es fan a la Biblioteca?

– Animació lectora de petits, préstec de llibres, espai lingüístic de mitjans, apadrinament lector d’infants de 1r amb 6è, Club de lectura i moltes més.

– Quin és el funcionament del Club de lectura?

– Els alumnes de 5è i 6è que volen ampliar la seva lectura s’apunten al Club per llegir tres llibres durant el curs i al final de cada trimestre fem una trobada entre tots els alumnes i els mestres que ho organitzen.

– Quines persones entraran al Club de lectura?

– Els que es comprometen a fer la lectura dels tres llibres i vulguin participar voluntàriament.

– Què t’ha semblat les preguntes que t’hem fet?

– Han estat preguntes molt interessants del món dels llibres.

Aquest reportatge ha estat preparat i redactat per alumnes del cicle de Grans fent de periodistes: Gerard, Amy i Yusmailin.