Esdeveniments d’escola

L’acte d’inauguració

Cada inici de curs rebem a tota la nostra comunitat educativa amb un acte d’inauguració. La direcció de l’escola fa un petit discurs donant la benvinguda a tothom i  explicant  els objectius que es prioritzaran durant el curs escolar.

Cada curs té un fil conductor que s’anuncia en aquest primer acte i es va treballant a les diferents aules durant el primer trimestre.

Setmana de….

La Setmana de… neix amb l’objectiu de despertar i potenciar l’interès dels nostres alumnes per un tema concret, ja sigui de ciència, de tecnologia,de matemàtiques, d’art, etc.

Cada any la temàtica de la setmana és diferent, en funció de la decisió que pren l’equip de mestres, sota uns criteris d’ampliació i equilibri del currículum i tenint en compte diferents motivacions i interessos. Al llarg d’una setmana o d’unes jornades, es realitzen a l’escola diferents activitats, recerca d’informació i materials, xerrades, vídeos, sortides, jocs, debats, conferències i tallers on participen tots els alumnes.

Es potencia el treball en equip, ja que moltes de les activitats que es realitzen es fan barrejant diferents grups d’edat i propiciant diverses agrupacions (de petit grup a gran grup).
La cloenda de la setmana generalment és una exposició de les tasques realitzades oberta a totes les famílies de l’escola.

El que pretenem amb aquestes jornades és obrir a tots els alumnes un espai per crearaplicar i saber més sobre un tema i, sobretot, per compartir uns coneixements, uns treballs, una il·lusió d’aprendre tots plegats i aprendre els uns dels altres.

Les Olimpifabres

Esport i vida sana per tenir una educació plena

Tots els anys l’escola organitza les Olimpifabres a Can Dragó.

L’ esperit d’aquesta jornada és gaudir de l’esforç col·lectiu, tot participant en activitats i proves esportives, amb l’objectiu de posar en joc el potencial de cada alumne/a, per tal de sumar punts per l’equip al que pertany cadascú.
Es tracta d’una manera sana i divertida d’aprendre valors nous com la cooperació i l’esforç, el treball en equip, la compressió dels altres i la superació dels nostres propis límits.

Des dels mes petits fins els més grans participen en tot un seguit de proves esportives i de jocs.
Les famílies també estan convidades a veure aquesta diada esportiva. La comissió de fotografia és l’encarregada de fer fotos i vídeos.

Recordar a tothom que els millors premis són: la satisfacció de guanyar entre tots “l’equip blanc i l’equip blau” de cada grup classe, jocs per compartir a les estones d’esbarjo i el reconeixement als companys i companyes que mostren tenir unes bones aptituds per a l’esport.

Els Mots Florals

Aprofitem la diada de Sant Jordi per que tot l’alumnat pugui crear diferents tipus de textos literaris i compartir-los amb la resta de companys/es.

Aqüístrings (festa de cloenda del curs) i comiat del grup de 6è.

Per tal de finalitzar el curs, a tota l’escola s’organitza una gimcana, amb propostes preparades pels diferents grups de primària, en que el denominador comú és l’aigua.

L’últim dia també es fa un acte final de curs per tal de fer el comiat als nois i les noies de 6è que han  estat a l’escola durant 9 cursos. Un acte molt emotiu que participa tota l’escola.