Delegats i Delegades
Representants de les classes
És un altre dels espais de participació i comunicació de la Comunitat Educativa del centre.
Funcions principals:
Servir d’enllaç entre tutor/es, mestres i pares/mares:
- Informar sobre aspectes de funcionament de l’escola a la resta de famílies i explicar les novetats.
- Traspàs de dubtes i/o suggeriments de les famílies al / a la mestre/a tutor/a.
- Col·laborar amb l’AFA, si s’escau.
- Impulsar les activitats adreçades a les famílies que es fan a l’escola.
- Dinamitzar la cohesió de famílies de la seva classe.
- Ajudar en l’organització de les festes i diades especials celebrades a l’escola.
Objectius:
- Augmentar el nivell de participació dels pares a l’escola i afavorir la comunicació amb els tutors/es per així trobar vies de col·laboració a la vida escolar dels nostres infants.
- Afavorir la transmissió d’informació que es genera en el sí de comunitat educativa.
- Potenciar el coneixement, la relació i la comunicació entre les famílies amb l’objectiu d’afavorir el coneixement mutu i les relacions en el sí de la comunitat educativa.
Tots els inicis de curs, a la primera reunió d’aula, s’escullen els representants de cada classe.
La direcció de l’escola és la responsable de convocar les reunions i proposar l’ordre del dia. La convocatòria es fa a través de correu electrònic.
Els delegats o delegades es comprometen a assistir a les mateixes (com a mínim un representant per aula), a aportar les qüestions que els pares i mares vulguin comentar i a fer arribar les informacions i els acords un cop els arribi l’acta de la trobada.
S’acostumen a fer dues reunions per trimestre.