Trets d’identitat

Eduquem per la Llibertat

L’escola té un caràcter personal i propi que la defineix. El projecte educatiu del centre pretén educar al nostre alumnat críticament per assolir la pròpia llibertat. Els nostre principis eductius giren al voltant dels pilars de l’educació: aprendre a ser, aprendre a fer, aprendre a conviure i habitar el món, en definitiva aprendre a aprendre.

Fonamentem aquesta opció en una sèrie d’accions pedagògiques:

Un currículum obert. Organitzem el currículum escolar per competències. Part d’aquest currículum el treballem a partir de Projectes de Treball. Aquests projectes són temes d’investigació que cada classe escull i estudia a partir d’unes consideracions que prèviament s’han plantejat a l’aula. Una altra part del currículum l’organitzem a través de espais d’investigació, de propostes autònomes d’aula i dels aprenentatges específics.

Un treball globalitzat i significatiu. No entenem les matèries com espais tancats. Partim sempre dels interessos de l’alumnat i ens plantegem el treball diari cercant la comunicació entre els diferents membres de la comunitat educativa en un clar intent d’entendre el món i poder actuar sobre ell. En aquest sentit el llibres de text no són l’eix principal de treball i informació del nostre alumnat. En canvi donem una gran importància a les sortides complementàries que cada curs organitzem (visites, sortides, colònies,…).

Unes relacions basades en la coeducació i l’equitat. Realitzem un treball coeducatiu conscient per a superar actituds sexistes, masclistes i homòfobes. Intentem donar a cadascú el que necessita per créixer com a persona. Des del respecte a totes les creences personals i familiars ens definim com a laics.

Les famílies tenen un paper molt important, dinàmic i participatiu dins de la nostra comunitat educativa:
Formant part activa de l’AFA del centre, assistint a diferents tipologies de reunions: d’aula, d’entrevistes, de comissions de treball,…
Ajudant als infants a cercar informació, a preparar treballs, conferències, etc.

Fent clic a l’enllaç trobareu informació que us serà útil a l’hora de veure com tenim estructurat i definit el nostre projecte i per poder entendre què és el que volem fer i fins on volem arribar: