Activitats en xarxa

DANSA ARA

Dansa Ara és un gran esdeveniment de dansa contemporània organitzat per l’Ajuntament de Barcelona i adreçat a l’alumnat de cicle inicial d’escoles de Barcelona.
Vol promocionar l’aprenentatge de les habilitats rítmiques i artístiques dels infants mitjançant la dansa contemporània.
Després del treball d’aprenentatge d’un repertori de danses amb el professorat al centre educatiu, l’alumnat participa a una jornada de dansa en la qual els nens i les nenes són protagonistes d’un gran espectacle de dansa contemporània que té lloc al Palau Sant Jordi.

Aquesta activitat també compta amb la col·laboració de les següents entitats: Companyia IT Dansa de l’Institut del TeatreFactoria Mascaró, Palau Sant Jordi-BSM i Barcelona Promoció- Anella Olímpica.

CANTÀNIA

El curs 1989 – 1990 va néixer Cantània a partir de la voluntat de les mestres de música de les 9 escoles municipals de Barcelona de fer alguna activitat conjunta. L’any 1997 es van afegir totes les escoles de la ciutat. L’èxit va ser tal, que l’any 2002 va començar a implantar-se a d’altres ciutats de Catalunya per a, l’any 2005, començar a créixer arreu del món.

L’objectiu és organitzar un acte per als infants que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical inoblidable per a tots. una activitat participativa en la que s’inscriuen escolars de cicle mitjà i superior de primària de Catalunya.

Cada any s’estrena una obra encarregada especialment per a aquesta activitat.

Els encàrrecs, fins a dia d’avui, s’han fet a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi.

UNA ESCOLA PER A TOTHOM

La finalitat d’aquestes Jornades és crear un espai on alumnes de realitats escolars ben diferents comparteixin plegats jocs i activitats esportives.

Com escola que avança en el camí de la inclusió, compartim la idea de fons de les jornades: “Visualitzar una societat plural que, mitjançant la cooperació i la convivència, faci evident que UNA ESCOLA PER a TOTHOM és possible”.

JOC PERDUT

Des del curs 1994-1995 l’Ajuntament de Barcelona va impulsar, dins el marc dels programes de Música i d’Educació Física, l’activitat “A la Recerca del Joc Perdut”.

L’objectiu principal d’aquesta activitat és recuperar el joc popular i tradicional i els principals destinataris són els infants i mestres d’educació infantil de P-5. Es fa formació als mestres i s’ensenyen diferents jocs, ells ho ensenyen als seus infants i es fa una jugada final amb espectacle en una plaça o parc de Barcelona amb uns 500 infants.

ACTIVITATS COMPARTIDES AMB ELS INSTITUTS

A partir del 2n trimestre de cada curs, realitzem les visites als dos instituts de referència de l’escola, l’institut l’Alzina i l’institut Joan Fuster. Fem una visita a cada un dels centres; a més, fem una trobada amb els alumnes de 1r de l’ESO dels dos instituts, que ens presenten un dels projectes que han realitzat sobre el barri del Congrés.

ALTRES ACTIVITATS

Hem participat en els darrers cursos i en funció de la disponibilitat del curs escolar en concret, d’activitats compartides amb altres escoles com el Projecte Prisma (teatre social, amb una representació final al teatre de Can Clariana amb altres escoles) o les Curses d’Orientació al parc olímpic de Montjuïc.

També durant alguns cursos hem realitzat visites i activitats compartides amb el centre d’educació especial Sants Innocents, ubicat en els edificis on antigament estava l’escola Pompeu Fabra.