Des de la part de NUCLI en grup-classe es plantegen situacions de dinàmica i organització del grup i de vida a l’escola que, si cal, es debaten a les reunions de la CUP, on es prenen acords per tal de millorar la convivència i es vetlla per mantenir aquesta harmonia. És també des de les tutories des d’on cada inici de curs, per tal de crear identitat de grup que les classes es plantegen i acorden el nom que els definirà durant tot el curs. També s’organitzen les responsabilitats que té cada grup classe en la vida escolar (acompanyament dels grans i petits i tasques concretes de cada classe en les festes i celebracions de l’escola).
L’objectiu és treballar dinàmiques de descoberta del jo i dels altres. És l’espai on treballar:
– Itineraris personals (treball autònom) a través de les tutories individuals,
– Límits compartits: pràctiques restauratives. Mediació.
– Activitats de grup plaents: sentiment de pertinença (esforç, reptes, reconeixement).
– Detecció preventiva de les necessitats.
– Avaluació formativa (emocional, cognitiva i conductual).
– Autoregulació.
– Mediació de conflictes entre la comunitat.
– Activitats de convivència (esforç, satisfacció i reconeixement).
– Vincles i aliances externes