Us ve de gust escoltar un conte?

Cada matí les vostres filles i fills troben l’Espai de Capgrossos a punt per rebre’ls amb propostes pensades d’acord amb les seves demandes i necessitats.
Després d’acomiadar-vos, cada u amb el ritual establert i que li dona seguretat, ja sigui agafant-me de la mà, en braços, a la falda, comptant fins a tres, anant a buscar un cotxe, etc,  arriba el moment de situar-se.
Tots els infants, cadascú amb el seu ritme, necessiten un temps d’observació, de veure què hi ha a l’espai, quins companys han arribat i veure què estan fent.

Darrerament, aquests temps s’han escurçat, ja que la complicitat entre ells és molt gran i es coneixen prou bé per saber les seves afinitats de joc. Així que amb força rapidesa s’acosten al company o al joc que els permet d’establir aquest primer contacte. De totes maneres, fins que no hi som tots, cada vegada que arriba un infant, tot es mou i el joc acostuma a dispersar-se. No és fins que la porta deixa d’obrir-se, que aquest “soroll” que interfereix deixa pas a un joc amb més concentració i la tensió baixa.

El joc actual de les vostres filles i fills és totalment simbòlic i cada vegada és de més nivell. No només substitueixen objectes reals per d’altres de semblants, sinó que moltes vegades no necessiten cap objecte.
Com ja us vaig comentar, en el seu joc no només són mares i pares, educadores, metges o perruquers, cada vegada apareixen més personatges de ficció com ara monstres, llops i s’empaiten jugant amb la por. S’intercanvien els papers, arriben a pactes i planifiquen el joc.
I de la mateixa manera ho fan amb les seves creacions artístiques.

No ens cansarem de repetir que el joc lliure és el motor d’aprenentatge de la petita infància i, és només quan l’infant ha pogut satisfer aquesta necessitat, que pot estar preparat per acollir una proposta més directament dirigida per l’adult.

Així que, partint d’aquesta premissa, és quan cada setmana arriba la Mercè Martínez al nostre espai, amb les seves sessions de música i contes. Els infants han pogut gaudir abans del seu joc i és més fàcil que el seu cervell pugui concentrar-se en una activitat en grup. I ens afanyem a recollir-ho tot per tal de facilitar que la seva atenció se centri en el que ens explica la Mercè.

Sabem que no és una demanda fàcil en aquestes edats, ja que el que necessiten realment és d’una atenció individualitzada o bé en petits grups. Sabem que no tots els infants estan preparats per a poder-ho fer en el moment establert, així que és des del respecte que els convidem a afegir-se a la proposta. No m’estendré ara en anomenar-vos tots els beneficis que la música i els contes tenen pels infants (altres companyes ja ho han fet en els seus articles), només donar-vos les gràcies a tots vosaltres (AMPA), ja que les vostres aportacions fan que les vostres filles i fills puguin començar a sensibilitzar-se amb la música a través d’una gran professional i coneixedora de l’etapa 0-3.

-I què millor que veure’ls en acció?

(Cliqueu per a veure totes les imatges)

Aquests dies també hem pogut gaudir de l’explicació de contes que ens han vingut a fer tres mares de l’espai. És tota una experiència compartir amb vosaltres les famílies una estona del nostre “dia a dia”. Així que moltes gràcies i si teniu propostes no dubteu a compartir-les amb nosaltres, sereu molt benvigud@s!!!

 

“No tots els nens i nenes han d’arribar al mateix lloc. L’excel·lència no és que tots arribem a un mateix màxim, 

sinó que tots desenvolupem al màxim les pròpies capacitats i competències.”

Jaume Cela