D’on venim?

L’EBM Gegant del Pi és una de les dues escoles bressol municipals de Caldes de Montbui, que té ja 42 anys d’història. La nostra escola va començar el 6 de novembre de l’any 1978 amb el nom de “Guarderia Popular y Laboral” per donar resposta a les necessitats de la dona treballadora. Hem estat una de les primeres escoles bressol a Catalunya.

El primer local de l’escola va ser La Farinera. Més tard, i a mesura que anàvem creixent, ens vam traslladar a la Residència Santa Susanna i la Casa dels Mestres i, finalment, des de l’any 1990 a l’edifici de la Vaqueria on som en l’actualitat. Ja fa més de 30 anys que el Gegant s’ubica en aquesta casa pairal, cessió d’una família de Caldes a l’Ajuntament del poble, i que s’ha adaptat per a acollir els infants.

El nom de l’escola prové de la rondalla popular situada al Farell, en la nostra contrada. Diuen que el Gegant del Pi era un pagès tan gran i tan fort que l’anomenàven Fort Farellàs i la casa pairal on es troba ara l’escola, encara fa més honor a la rondalla.

Al llarg dels anys, l’escola ha fet una evolució social i pedagògica molt important per passar de ser una guarderia laboral i popular fins a esdevenir un servei educatiu de titularitat municipal que imparteix el primer cicle de l’etapa d’educació infantil 0 / 3.

L’escola és un organisme viu, on tots els membres que la formem treballem en equip. Som professionals de diferents edats, de diferent formació i experiència, i totes compartim el projecte d’escola i el projecte pedagògic de la Vila.

Durant aquests anys el servei de l’escola bressol ha contribuït a millorar un projecte social i pedagògic que ha deixat empremta en la vida de molts calderins i calderines. Ha jugat un paper fonamental en la creació d’una cultura a favor de la petita infància.

cliqueu a la imatge per a veure el tríptic